2020-03-10, 16:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo , felläsning utav mig .

Men visst är det lite personligt att ha en annan kvinna i sin tvättstuga titt som tätt -hade jag varit HD så hade jag sagt till LW på skarpen att snickra i sin egen tvättstuga -eller hade hon ingen ?? Suck ....
När det gäller SD: s beteende skulle HD ha frågat honom :
- Vet du vem du är gift med ? Om inte så ta en funderare på det ...

Absolut men du har ju läst FUP hoppas jag, ingen av de inblandade kan klassas som normal och välstädad, en samling riktiga särlingar allihopa enligt min åsikt.
Citera
2020-03-10, 16:31
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
AB:

"Åklagaren läser upp flera meddelanden där 45-åringen sagt till folk att det var Lena polisen hade hittat, innan polisen gått ut och bekräftat det.

– Visste du det då?

– Det var ju inte bekräftat från någon myndighet, säger 45-åringen och fortsätter:

– Men det var ganska uppenbart, eftersom hon var försvunnen och det var avspärrat vid hennes bostad."
//

"Han säger att hans exfru hade åkt förbi området och sett polisinsatsen. Han ska då ha dragit slutsatsen att Lena hade hittats. "

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

Har SD sagt något om det till någon i sina chattar?
Det är väl ändå ganska naturligt att säga:

Tänk om det är L*ena man har hittat, H*nna åkte förbi och såg en massa poliser!

Han har inte gjort ett bra intryck den här fösta dagen.

OM han hade varit en GOD vän med LW så hade han ju farit runt bland husen och frågat och diskuterat med grannar om var hon kunnat tagit vägen etc.
Med full oro ...
Citera
2020-03-10, 16:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Med följande fråga: -VAR är hammaren??? Jag har inte noterat NÅGON hammare i beslagsprotokollet...(eller andra verktyg som överensstämmer med obduktionsprotokollet)

Varför i Herrans namn skulle de beslagta MGM,s verktyg?

Hammardjäveln hänger väl på sin vanliga plats får man förmoda.
Citera
2020-03-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Nja... mycket nytt har han kommit med idag. Är helt slut i huvudet nu, men som sagt så återkommer jag senare ikväll.
Mycket vänligt. Har bara haft ett getöga på rapporteringen idag. Så jag är ganska ovetande vad som hänt. Men vi är alla tacksamma för lite liverapporter från nån användare här, som är på plats. Stort tack, ser fram emot din rapport.
Citera
2020-03-10, 16:33
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Absolut men du har ju läst FUP hoppas jag, ingen av de inblandade kan klassas som normal och välstädad, en samling riktiga särlingar allihopa enligt min åsikt.

Ja.
Och L* ena jag vi ju umgåtts med ofta utan en aning om vad som rört sig i kulisserna .
Otroligt ...

Men det klart ; geocaching är ju = en skattjakt , så då blir ju allt som ett avsnitt ur Pippi Långstrump på skattletarjakt , där det åks omkring i huset på tvättborstar , bakad pepparkakor på golvet , en apa hänger i takkronan och en prickig häst står på uteterassen , så ja -
En enda soppa alltihop .
Senast redigerad av landbandy 2020-03-10 kl. 16:40.
Citera
2020-03-10, 16:35
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ännu en NY förklaring! Lena använder Steffes skor.

” Har du någon tanke om vid vilken händelse blodet har kommit dit? frågar Åsa Hiding.
– Nej. Men de som umgås med mig har som för vana att använda mina skor ibland.
– Om hon ska springa ut till bilen tar hon de största skorna, till exempel. Men om hon haft just de skorna vet jag inte, säger 45-åringen. ”

AB

LW var nätt bara ca 160 lång medan SD ska vara över medellängd enligt tråd. Betvivlar att hon skulle valt att låna hans skor om han nu inte har osedvanligt små fötter för sin längd.

Får inte heller ihop deras umgängesmönster sista våren enligt SD. Ibland ska de tydligen knappt haft någon kontakt, ibland ska de haft sex överallt och här mellan raderna ska man anta att hon rör sig i hans hus som hur vardagligt som helst (snickrar i tvättstugan, lånar hans skor i ärenden). Läser jag fel eller är det inte motsägelsefullt kring hur de umgicks våren 18?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:

"Åklagare frågar 45-åringen vad han menar med ett meddelande han skickat till exfrun, strax innan han gick in på polisförhör dagen efter mordet. I meddelandet skriver 45-åringen att han "raderar löpande".
– Jag raderar sådant som jag inte tycker behöva finns kvar, förklarar 45-åringen.
Vad är det du raderar?
Allt från Lena det dygnet. Jag raderar alltid löpande.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-det-ar-val-inget-konstigt-det-finns-spar-av-mig-pa-lena-folj-rattegangen-dar-45-aringen-bera ttar-sjalv

Ingen köper det.
Vem raderar allt som en nu förvunnen person har skrivit det sista dygnet?

På polisstationen också.

Tillägg:
AB:

"Åklagaren säger att det är märkligt att han efter ett förhör med polisen tar bort en konversation han haft med Lena Wesström.

– Är det något du själv tycker är konstigt?

– Nej, det är ett normalt beteende. Jag raderar alltid löpande. Jag vet att min kommunikation inte är intressant eftersom jag inte är inblandad. Att jag raderar efteråt tycker jag inte påverkar.
"

Precis! Han har ju fram till andra förhöret velat varit sååå hjälpsam så imför polisen.

Samma skeva beteende som syltryggen JG.
Jag tror dock inte att dennes panikradering bara handlade om att dölja porrsurf
(”mellan man och kvinna”, märk väl) han ville säkert också dölja sin kontakt med MANDY för lilla frugan.
HAN som var själv tidigare blivit bedragen och som sedan lastade Lena, mer ön SD, så till den grad att han blockade henne från sitt liv.
Ynkrygg

HELA Noas mess till JG, alias Y(nkryggen)D

” du fanns inte där för mamma och du kommer aldrig nånsin
bli förlåten jag är djupt troende och mamma var pastor så
jag säjer det här med djupaste mening. du brinner i helvetet
för vems sida du valde när hon bebövde dig som mest

sitt inte och snacka skit till mig. du bidrog inte till hennes välmående.
du valde en otrogen fucking manshoras sida istället för den person
som mådde dåligt och behövde en vän hon LITADE på. kom inte tillbaka
nu när hon är död för att försöka visa sorg. du skriver för din skull inte våran.
spott i ansiktet är vad du egentligen förtjänar.
hej

kom inte nära min familj igen.
jag kommer inte behöva skriva till dig igen antar jag?”
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Med följande fråga: -VAR är hammaren??? Jag har inte noterat NÅGON hammare i beslagsprotokollet...(eller andra verktyg som överensstämmer med obduktionsprotokollet)
Ge åklagaren tillgång till hammaren, sågen, stämjärnet eller hyveln - så de får det svart på vitt, att DNA finns efter LW.

Fast hon kanske hade med sig egna verktyg..

...när hon snickrade i källaren
Citera
2020-03-10, 16:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja.
Och L* ena jag vi ju umgåtts med ofta utan en aning om vad som rört sig i kulisserna .
Otroligt ...

Eller hur?

Jag har ju bara lärt känna de inblandade via media och FUP och jag häpnar, visste inte att det fanns sådana människor ute i det fria.

Måste kännas lite schizofrent för dig, ett ansikte mot dig och ett helt annat ansikte mot resten av världen om du förstår hur jag menar.
Citera
2020-03-10, 16:40
Medlem
Citat:
Det fanns en bänk bredvid tvättmaskinen som användes för snickeriet enligt MGM, inte tvättmaskinen som arbetsbänk.

En fullt plausibel förklaring, det är ju vad som sägs i rätten som gäller.
Dessutom är det inte SD som ska visa hur blodet kom till tvättmaskin och skor, det är åklagaren som ska bevisa att det inte kan ha kommit dit på något annat sätt än då SD mördade Lena. Fullt rimligt att SD när han tänkt igenom det som kommit fram i FUP:en kommer med en ny möjlig förklaring.

Svårare då att förklara varför han och HD försökt plantera hos olika bekanta att man BORDE förvänta sig blodspår från Lena i SD:s hus. Han har verkligen trasslat till det för sig.
Citera
2020-03-10, 16:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Om en människa man anser vara en nära vän försvinner, inte fan står man utanför polisen och raderar eventuella förklaringar till varför/hur/när denna vän har försvunnit?

Tvärtom.
Även om nu polisen inte skulle vara intresserad (vilket naturligtvis är ett understatement, det begriper ett barn ) så skulle man ju själv vara väldigt noga med att spara den konversationen.

1. För att visa polisen som konstigt nog inte frågade eller var intresserad av om han hade haft kontakt med LW
2. För att ha som ett intyg på att man lägger alla kort på boret
3. För att ha som minne eftersom det var en vän (om man är oskyldig)

Han kommer inte att skratta lika mycket fortsättningsvis är min gissning.

Hans ansiktsfärg hade blivit mer röd läste jag.
Ja, han känner sig pressad.
Citera
2020-03-10, 16:42
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Varför i Herrans namn skulle de beslagta MGM,s verktyg?

Hammardjäveln hänger väl på sin vanliga plats får man förmoda.

Av den enkla anledningen att finna ett mordvapen där ev dna finns. 240 beslag har skickats till NFC men jag har inte noterat liknande verktyg i beslagsprotokollet. -Ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in