2020-03-10, 16:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
En dåres försvarstal fick vi höra/läsa idag. Är övertygad om att ÅH kör på lite hårdare imorgon...... är övertygad om att hon har något inte försvaret räknat med

Tycker du?

Än så länge så har inte åklagarna kommit så värst lång enligt mig, nu är jag inte på plats utan följer allt via Aftonbladet och NA, visst en del poänger har de fått men inga kioskvältare direkt.
Citera
2020-03-10, 16:22
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
På svar i frågan om (från ÅH) hur LW´s blod hamnat på tvättmaskin svarar han nu att Lena stått och snickrat på bänk bredvid. Hans återkommande svar på den frågan har ju varit p.g.a sexuellt umgänge och hur mycket hon ofta blödde...
Hon har varit hos SD och snickrat!? Eeehh, den var ny.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
FantSTISK BILD! Kan inte användas som bevis, men ack så talande.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Åklagaren berättar att 45-åringen haft kontakt med 17 personer den 15 maj om Lena Wesströms försvinnande.

Gjorde du något då för att söka henne?
– Nej vad skulle jag ha gjort?
– Försökte du ringa henne?
– Nej.
– Varför inte?
För hon har inte tillgång till sin telefon. Hade hon haft det hade hon läst meddelanden.
AB

En bild säger mer än 1000 ord
https://forumbilder.com/i/ro6E

Visst är den illustrativ

Likaså den fetade konstaterande meningen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tycker du?

Än så länge så har inte åklagarna kommit så värst lång enligt mig, nu är jag inte på plats utan följer allt via Aftonbladet och NA, visst en del poänger har de fått men inga kioskvältare direkt.

Det är sammantaget av bevisningen som kommer fälla honom
Citera
2020-03-10, 16:25
Medlem
notknapparens avatar
AB:

"Åklagaren läser upp flera meddelanden där 45-åringen sagt till folk att det var Lena polisen hade hittat, innan polisen gått ut och bekräftat det.

– Visste du det då?

– Det var ju inte bekräftat från någon myndighet, säger 45-åringen och fortsätter:

– Men det var ganska uppenbart, eftersom hon var försvunnen och det var avspärrat vid hennes bostad."
//

"Han säger att hans exfru hade åkt förbi området och sett polisinsatsen. Han ska då ha dragit slutsatsen att Lena hade hittats. "

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

Har SD sagt något om det till någon i sina chattar?
Det är väl ändå ganska naturligt att säga:

Tänk om det är L*ena man har hittat, H*nna åkte förbi och såg en massa poliser!

Han har inte gjort ett bra intryck den här fösta dagen.
Citera
2020-03-10, 16:26
Medlem
Citat:
Snabbt från Aftonbladet angående blodet på tvättmaskinen, kom ihåg att det är åklagaren som har bevisbördan, MGM har förklaringsbörda.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

De som till varje pris vill hävda att MGM förklaring om hur blodet eventuellt kunnat hamna på tvättmaskinen har aldrig snickrat eller arbetat med händerna.

Fan så lätt att göra sig illa och blöda.

Vi får se vad åklagaren kontrar med.

Hon borde kunna fråga varför han inte nämnt det i förhören utan först nu när han läst förundersökningsprotokollet. Tidigare har han ju sagt att de haft sex där.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror det skall tolkas som att han brukade radera löpande, dvs. varje gång han hade läst ett meddelande från LW. Deras relation var ju lite hemlig. Någon omfattande radering gjordes nog inte på polisstationen, utan där handlade det väl mer om att han tog en massa foton för att försvåra återskapande av sådant han tidigare hade raderat.
Om en människa man anser vara en nära vän försvinner, inte fan står man utanför polisen och raderar eventuella förklaringar till varför/hur/när denna vän har försvunnit?
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Det är sammantaget av bevisningen som kommer fälla honom

Kanske det men du får tänka på att det är en indiciekedja åklagarna har skapat och den är inte starkare än sin svagaste länk.

Netherworld har jag för mig befarade ju att rätten skulle kolla på varje indicie för sig och inte till helheten och då kan ju kedjan gå sönder.
Citera
2020-03-10, 16:27
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han tycks i vissa lägen regrediera till ett litet ängsligt barn, till barndomshändelser där han känt samma känslor och behov att försvara sig.

Han skulle behöva en psykolog tror jag. En man med många delpersonligheter pga en barndomsuppväxt i en dysfunktionell familj.

Visst säger Lena också något om dessa personligheter som han växlar mellan?

Ja, hon nämner låsningar och spänningar samt att "odjuret" kommer fram. Om jag minns rätt.

Förresten. På tal om att han växlar. De här videosnuttarna med en kärlekslovande SD som Aftonbladet publicerade, när skickade han dem till LW?
Citera
2020-03-10, 16:28
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Det fanns en bänk bredvid tvättmaskinen som användes för snickeriet enligt MGM, inte tvättmaskinen som arbetsbänk.

En fullt plausibel förklaring, det är ju vad som sägs i rätten som gäller.

Jo , felläsning utav mig .

Men visst är det lite personligt att ha en annan kvinna i sin tvättstuga titt som tätt -hade jag varit HD så hade jag sagt till LW på skarpen att snickra i sin egen tvättstuga -eller hade hon ingen ?? Suck ....
När det gäller SD: s beteende skulle HD ha frågat honom :
- Vet du vem du är gift med ? Om inte så ta en funderare på det ...
Citera
2020-03-10, 16:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hon borde kunna fråga varför han inte nämnt det i förhören utan först nu när han läst förundersökningsprotokollet. Tidigare har han ju sagt att de haft sex där.

Kan man ju tycka men jag vet ju inte hur hela ordväxlingen föll ut men antingen Aftonbladet eller NA borde ha rapporterat om Hiding sagt det du skriver.
Citera
2020-03-10, 16:29
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hon har varit hos SD och snickrat!? Eeehh, den var ny.

Med följande fråga: -VAR är hammaren??? Jag har inte noterat NÅGON hammare i beslagsprotokollet...(eller andra verktyg som överensstämmer med obduktionsprotokollet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in