2020-03-10, 15:48
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så extremt obehagligt!
Usch, vet inte hur hans hjärna funkar.
Säger han fel för att han omedvetet vet redan då hur det ligger tlll (eh, ja det gör han ju) eller säger han fel för att han omedvetet blandar in nutid och dåtid.

Men det blir flera väldigt obehagliga sådana felsägningar.
För många.

Han hade kunnat göra det lätt för sig och svarat genomgående "Ingen kommentar" som många tenderar att göra när de börjar inse att polisen är dem på spåren (jämför t.ex. EG i Mantorpsfallet).

Det kan dock noteras att SD inte valt denna "easy way out" varken i förhör eller (än så länge) i rätten.
Citera
2020-03-10, 15:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Så extremt obehagligt!
Usch, vet inte hur hans hjärna funkar.
Säger han fel för att han omedvetet vet redan då hur det ligger tlll (eh, ja det gör han ju) eller säger han fel för att han omedvetet blandar in nutid och dåtid.

Men det blir flera väldigt obehagliga sådana felsägningar.
För många.

Jag tror han säger det medvetet. För han VILL uttala orden.

Han verkar tycka om att kunna säga dessa saker, tex om hur Lena dog - i ett sammanhang där det det det KAN tolkas som felsägning, men inte är det. Det är omtalat av flera att han gärna talar i gåtor.
Vi har sett i i FUP i konversationen med JG, men även i meddelandet på geocorumet till Charkoals kompis.
Citera
2020-03-10, 15:52
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
NA:

"45-åringen skrattar när han får frågan om han kan cykla och chatta samtidigt. Han tycker det är självklart."

Undra om Stefan förstår själv hur han framställer sig, oavsett om det är till en simpel fråga som han skrattar. Även om han inte blir dömd för mord, så hoppas jag alla, precis alla tar avstånd från den här personen så som han har behandlat sina barn, ljugit, bedragit. Han kanske också bör akta sig från områdets gifta män vars kvinnor fått inviter av Don Juan Stefano. Ja, vilken soppa alltså. Knutby 2.0 som jag sagt för länge sedan.
Citera
2020-03-10, 15:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det ser ut att vara genomgående.

Likaså här:

– Är det ryktesspridning att fråga folk om var Lena tagit vägen? frågar åklagaren.

– Om jag vet att personen inte har någon information, då är det ryktesspridning, säger 45-åringen.

Den här mannen tänker inte på något sätt som någon människa jag har pratat med. Hans sätt att tänka är helt klart annorlunda.

Det är nästan så att jag undrar om han själv är medveten om hur hans logik fallerar.
Citera
2020-03-10, 15:53
Medlem
Enorms avatar
På svar i frågan om (från ÅH) hur LW´s blod hamnat på tvättmaskin svarar han nu att Lena stått och snickrat på bänk bredvid. Hans återkommande svar på den frågan har ju varit p.g.a sexuellt umgänge och hur mycket hon ofta blödde...
Senast redigerad av Enorm 2020-03-10 kl. 16:09.
Citera
2020-03-10, 15:55
Medlem
Reimers avatar
Snabbt från Aftonbladet angående blodet på tvättmaskinen, kom ihåg att det är åklagaren som har bevisbördan, MGM har förklaringsbörda.

Citat:
– Hur skulle hon ha arbetat där och det gett avtryck på tvättmaskinen?

– Den står ju precis intill, men jag har ingen aning, jag gissar.

– Skulle hon gjort sig illa när hon snickrat?

– Ja det ligger närmast till hands.
August Håkansson
5 min

– Har du någon förklaring?

– Lena har använt bänken bredvid tvättmaskinen att hantverka på. Hon har varit hos mig och snickrat och så.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

De som till varje pris vill hävda att MGM förklaring om hur blodet eventuellt kunnat hamna på tvättmaskinen har aldrig snickrat eller arbetat med händerna.

Fan så lätt att göra sig illa och blöda.

Vi får se vad åklagaren kontrar med.
Citera
2020-03-10, 15:57
Medlem
notknapparens avatar
Nu ligger jag efter som sjutton, kankse någon som redan har citerat.

NA:

"Han får frågor om samtalet han hade med ett av Lenas barn på morgonen. Enligt 45-åringen fick han först då reda på att Lena inte var hemma.
– Jag tar för givet att jag efter samtalet tar upp min telefon och tittar om Lena läst mina meddelanden, säger han.
"

"Lenas son ringer till 45-åringen på morgonen, samtalet tar en minut. 45-åringen får frågor om vad han gjorde efter det."

"45-åringen får frågan om varför han inte försökte kontakta Lena fler gånger.
– Nej, jag har ju skickat meddelanden som hon inte har öppnat. Varför skulle jag skicka fler?, säger han.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-jag-har-bett-om-ursakt-for-manga-saker-folj-rattegangen-dar-45-aringen-berattar-sjalv-i-dag

Ja, varför försöka om man vet att hon är död, kunde han ju lika bra säga.

Så fungerar ju inte normala människor, som är oskyldiga. Särskilt inte om man nu var så bra vän som han säger sig vara.
Citera
2020-03-10, 15:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Han hade kunnat göra det lätt för sig och svarat genomgående "Ingen kommentar" som många tenderar att göra när de börjar inse att polisen är dem på spåren (jämför t.ex. EG i Mantorpsfallet).

Det kan dock noteras att SD inte valt denna "easy way out" varken i förhör eller (än så länge) i rätten.

Fast, då säger man ju i princip att man är skyldig.
Och genom att inget säga kan ingen fälla mig för det jag säger heller.

Nu vill han ju påstå för alla att han är oskyldig. Han är van att glida på svaren och prata i gåteor så det blir varken bu eller bä.

Men i rätten håller inte det.
Citera
2020-03-10, 16:00
Medlem
Reimers avatar
Angående blodet på skon.

Citat:
– Har du någon tanke om vid vilken händelse blodet har kommit dit? frågar Åsa Hiding.

– Nej. Men de som umgås med mig har som för vana att använda mina skor ibland.

– Om hon ska springa ut till bilen tar hon de största skorna, till exempel. Men om hon haft just de skorna vet jag inte, säger 45-åringen.
August Håkansson
4 min

– Har du någon förklaring till det?

– Nej jag kan inte säga att jag vet, jag kan bara gissa. Det här är ingen plats för

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

En förklaring så god som någon, åklagare Hiding lär få jobba lite för att knäcka den nöten.
Citera
2020-03-10, 16:01
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Angående hantlar tycker jag en viktstång, sån man sätter viktskivor på borde kunna vara mordvapnet. Den i sig väger ca 2kg, inte så lång, enkel att ta med sig/dölja. Änden av den skulle kunna orsaka märken likt de på trädstammen.

Undras om gymmet på Gustavsvik var så hett just därför? Om han nu ens var där, hans lyskraft har ju inte gjort intryck på någon annan där.

Jag tycker att de korta och samtidigt djupa märkena skulle vara förorsakade av ett hårt, kort föremål som slagits på nära avstånd från trädstammen. Det ser dessutom ut som om det möjligtvis är en svagt rundad ingröpning, som om någon med stor kraft har slagit en tung, kort handhantel.

Jag har också funderat på LWs eventuella köp av hantlar innan mordet, och den tunga (oidentiferade) kartong som hennes pappa baxade ur bilen till LWs bostad. Är det egentligen klarlagt var denna kartong och/eller innehållet befann sig vid den tekniska undersökning som gjordes i LWs bostad den 15 maj.
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-03-10 kl. 16:08.
Citera
2020-03-10, 16:01
Medlem
Det är så kört för SD.
Åklagaren går All in!!
Citera
2020-03-10, 16:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
På svar på frågan (från ÅH) hur LW´s blod hamnat på tvättmaskin svarar han nu att Lena stått och snickrat på bänk bredvid. Hans återkommande svar på den frågan har ju varit p.g.a sexuellt umgänge och hur mycket hon ofta blödde...

Ja det var en ny taktik

Ökar ju inte hans trovärdighet precis

”På en tvättlucka i en maskin hittades blod från Lena. Åklagaren frågar hur han tror att blodet hamnat där.
– Det är många år som Lena använt bänken bredvid för att hantverka på.
Menar du att du tror att Lena skadat sig vid bänken när hon snickrat och blodet kommit dit på det viset?
– Ja. ”

NA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in