2020-03-10, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det var en märklig kommentar. Men en typisk ”Stefanare”. Han läcker ofta.
Hon ”har kanske inte tillgång till” vore möjligt en mer passande spekulation.
AMen här konstaterar han ju ett faktum, hur han tänkte DÅ.

Jag ser det också det som att han försäger sig.

Ja det ser ut att vara genomgående.

Likaså här:

– Är det ryktesspridning att fråga folk om var Lena tagit vägen? frågar åklagaren.

– Om jag vet att personen inte har någon information, då är det ryktesspridning, säger 45-åringen.
Citera
2020-03-10, 15:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst kan han SD ha haft ett mordvapen dolt, polisen kollade nog inte om han t.ex. hade något instucket bak i byxlinningen. Man får tänka också på att polisen nog gärna ville hålla den misstänkte mördaren lite på avstånd, och kanske inte vågade sig fram riktigt för att känna utanpå kläderna. Minnet av vad som utspelade sig vid mötet kan också vara försvagat om den här rapporteringen görs flera månader senare.

Jag misstänker mer att dom inte tog honom på allvar. Att de trodde att han var bara en "knäppgök". Gå hem och lägg dig istället, typ.

Och naturligtvis kan minnesbilderna ändras när man tror sig ha facit i hand. Svårt att veta.
Citera
2020-03-10, 15:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Min synpunkt avsåg inte vad som uppfattas för dem som är närvarande på rättegången. Min jämförelse baseras på de båda tidningars liverapportering och kvaliteten på densamma - dvs. den skriftliga återgivningen - skiljer sig åt sinsemellan.

Såklart! Ja det skiljer sig åt. NA verkar restriktiva när det gäller mycket, tyvärr. Vi får se hur se hanterar två ”otrevliga” intima ting: sex och blod (tvättmaskinen såväl som SDs skor).
Lite svårt att navigera runt då de båda tillhör ÅKs främsta bevisning
Citera
2020-03-10, 15:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja det var en märklig kommentar. Men en typisk ”Stefanare”. Han läcker ofta.
Hon ”har kanske inte tillgång till” vore möjligt en mer passande spekulation.
AMen här konstaterar han ju ett faktum, hur han tänkte DÅ.

Jag ser det också det som att han försäger sig.

Haha, Stefanare!

Ja, vem skulle säga en sådan sak när hon är försvunnen?
Han är slipad på att rätta till sig snabbt, efter felsägningen:
"Hade hon haft det hade hon läst meddelanden".

Och hur vet han att hon inte har läst meddelanden?
Det gällde ju bara på natten och tidig morgon.

Efter det kanske hon "Hade tillgång till sin mobil"?
Citera
2020-03-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet att du har liksom jag varit trådens HD kramare och därför frågade jag. Jag har väldigt svårt att placera hD i något bås, men känner mig samtidigt misstänksam mot henne.det finns några uppgifter som du tar upp som är besvärande.

Att åklagaren inte har henne för att vittna mot SD mer än i frågan om tankarna på att döda en person, får mig att tro att hon kommer att vittna till SDs fördel )och även sin egen?).

En undran är om hon måste svara på frågor från försvaret som hon inte vill svara på eller som hon inte varit införstådd med?

Försvaret kan väl kalla in vittnen som skulle kunna berätta om BO dåliga sidor ändå. Det är ju inte alls okomplicerat, även om jag tror att den L*ena blev på slutet beror på hur hon har blivit. Det är ju förskräckligt om det skulle anses som en förmildrande omständighet att L*ena har blivit fast i den destruktiv relation på det sätt som inte är ovanligt, när han själv är orsak till hennes psykiska misshandel och det resultat det hamnar i.

De är två kvinnor i SDs närhet och båda har sökt eller fått psykiatrisk vård. Men SD själv är den som behövt vård för att lära sig låta dem behålla liv och hälsa.
Citera
2020-03-10, 15:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Såklart! Ja det skiljer sig åt. NA verkar restriktiva när det gäller mycket, tyvärr. Vi får se hur se hanterar två ”otrevliga” intima ting: sex och blod (tvättmaskinen såväl som SDs skor).
Lite svårt att navigera runt då de båda tillhör ÅKs främsta bevisning
Är det någon som spelar in ljudet idag?
Citera
2020-03-10, 15:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
"Åklagaren frågar vad exfrun tänkte om deras situation.

45-åringen blir märkbart irriterad.

– Det är bättre du frågar henne om det.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

Han pendlar mellan att skratta och bli irriterad.
Visst han är nervös, och säkert känner han att han nu har en överman som kan ta fram svart på vitt vad han tidigare har sagt.

Så blir det när man ljuger.

Och tidigare i sitt liv har han kunnat smyga in och glida på svaren (pratar i gåtor som JG sa) så att det låter bra. Och har någon ifrågasatt honomså kanske han har klippt av, använt sina härskartekniker på det mycket skicklig sätt vi vet att han kan.

Här finns det inga knappar att trycka på.
Ingen som är känslig eller som är rädd att bli övergiven.

Hans irritation kan mycket väl vara tecken på att han har kort stubin och inte tål att någon ifrågasätter honom.

MEN omvänt får man inte glömma att vem som helst - skyldig eller oskyldig - mycket väl kan bli både frustrerad och irriterad om man upplever att ingen tror en trots att man talar sanning. I en sådan situation skulle nog vem som helst kunna bli irriterad.

(Inte minst här i tråden finns väl ett antal exempel på vilken förmåga olika tråddeltagare har för att visa eller dölja sin irritation. Lika stora variationer som ute i verkliga livet, kan man anta)
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-03-10 kl. 15:39.
Citera
2020-03-10, 15:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Kollade snabbt. Jodå ÅK hade rätt

147/586

” FL2: Och sen 00:29 då så skriver du "hepp du kommer inte in mer sov gott hörs imorgon".
MT: Ah..
FL1: Känner du..kommer du ihåg det här?
MT: Ja det..ja precis..jag eh..
FL1: Det här minns du i varje fall?
MT: Ja jag minns att hon liksom inte har kommit in i chatten igen och jag tror ju att hon har.. somnat ifrån (ohörbart) hon har ju somnat in för alltid redan då

Så extremt obehagligt!
Usch, vet inte hur hans hjärna funkar.
Säger han fel för att han omedvetet vet redan då hur det ligger tlll (eh, ja det gör han ju) eller säger han fel för att han omedvetet blandar in nutid och dåtid.

Men det blir flera väldigt obehagliga sådana felsägningar.
För många.
Citera
2020-03-10, 15:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är det någon som spelar in ljudet idag?
Inte vad jag vet. Tror vi får vänta tills efter rättegången. Och hoppas på att ”Rättegången” på youtube begär ut dom! Dom kommer nog att få många nya lyssnare 👍🏻
https://m.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw/videos
Citera
2020-03-10, 15:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Så extremt obehagligt!
Usch, vet inte hur hans hjärna funkar.
Säger han fel för att han omedvetet vet redan då hur det ligger tlll (eh, ja det gör han ju) eller säger han fel för att han omedvetet blandar in nutid och dåtid.

Men det blir flera väldigt obehagliga sådana felsägningar.
För många.
Verkade åklagaren alltså vilja göra ett nummer av det där idag, och antyda att det skulle visa att SD redan under mordnatten visste att LW var död? I så fall är det väl ett tydligt tecken på att hon inte har särskilt bra på fötterna i det här åtalet. Verkar vara mycket sådant här insinuerande, det vore bättre att säga rakt ut varför hon misstänker honom.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-10 kl. 15:49.
Citera
2020-03-10, 15:44
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"45-åringen skrattar när han får frågan om han kan cykla och chatta samtidigt. Han tycker det är självklart."
Citera
2020-03-10, 15:47
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hans irritation kan mycket väl vara tecken på att han har kort stubin och inte tål att någon ifrågasätter honom.

MEN omvänt får man inte glömma att vem som helst - skyldig eller oskyldig - mycket väl kan bli både frustrerad och irriterad om man upplever att ingen tror en trots att man talar sanning. I en sådan situation skulle nog vem som helst kunna bli irriterad.

(Inte minst här i tråden finns väl ett antal exempel på vilken förmåga olika tråddeltagare har för att visa eller dölja sin irritation. Lika stora variationer som ute i verkliga livet, kan man anta)

Dock så får man inte glömma att Stefan bäddat för detta rätt rejält om han nu skulle bli fri. Allt för mycket konstiga saker för sig, säger konstiga saker, snudd på hintar för bekanta om mordet osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in