2020-03-10, 12:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Ett företag som kör hem matvaror vore bra att äga nu.
Det och 3M-aktier, öht personskydd o säkerhets aktier.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Då får du testa uppemot 500 000 svenskar, dvs om var 20:e svensk har förkylningssymptom.
Sydkorea som har masstestat sin befolkning var uppe i 140 000 test för 4 dagar sen.

Man får ju börja i alla fall.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det borde du göra. Innan det är för sent. Denna veckan är nog den sista innan smittspridningen pågår överallt. Handla strax efter att affärerna öppnar på morgonen och stanna så kort tid som möjligt inne i affären, med tanke på risken för spridning via ventilation och luftströmmar i butiken.

Har ett fettlager att tära på räcker ca 3-5 veckor. Men hemma går det nog att skrapa ihop föda till 2 veckor. Märker snabbt om det sinar i butiken, hinner nog köpa på mig mer om det behövs.
Citera
2020-03-10, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskurk
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32077115
=
Astma tycks ej vara gupp Nr. 1 att drabbas..

Inte ens KOL är en riskfaktor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nja, påstod jag verkligen det?

Troligen och sannolikt är inget påstående om en faktisk sanning.

Det här är ironi, jag ska vara lite tydligare nästa gång så att även du hänger med.

Du med ditt höga intellekt kanske skulle kunna utrycka dig mer begripligt istället för dessa kryptiska inlägg med mycket rum för tolkning.
Att kunna förklara svåra saker är ett tecken på högt intellekt, att raljera vara dryg och utrycka sig obegripligt är det inte.
Och utrycket troligen innebär att den som uttalar det anser att det är sannolikt at det förhåller sig på det viset.
Så, återigen, vad baserar du din åsikt att sömn är mer effektivt än munskydd på?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Givetvis så måste vi veta eventuell sjukdomshistoria och om det funnits något latent.
Men visst låter det oroväckande när en 30-åring dör. Eventuellt så kan yngre människor dö också på grund av genetisk sårbarhet.
Det blir intressant att höra mer om det här fall.
Även om de flesta som dör är gamla människor.

Ålder och levnadssätt är oväsentligt om personen har latenta svagheter både i immunförsvar och kroppsliga funktioner.
Citera
2020-03-10, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Flrsta på IVA i alla fall...
Är det samma person som redan låg inne när de hittade corona?
Citera
2020-03-10, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Låste "andra" där det stod första, sorry, läste fel.

--

En elev på Särö skola i Kungsbacka kommun är den som först drabbats av coronaviruset i Halland. Skolan är öppen som vanligt.
– Vi följer Folkhälsomyndighetens råd och det innebär att friska elever är välkomna till skolan, säger förvaltningschef Maria Andersson.
https://norrahalland.se/elev-pa-skola-coronasmittad/

Följa FHM's råd

Haha lycka till med FHM:s råd som i princip är gör ingenting.
Citera
2020-03-10, 12:34
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggmunkaren
Vad tror ni kommer hända i Sverige den närmsta veckan? Jag pluggar på universitet och en person i min klass med rötter i Kina hävdar att hen fått information från kinesiska läkare att läget inte alls är som media beskriver, utan folk dör som flugor i alla möjliga åldrar men detta mörkas naturligtvis. Svårt att veta hur man skall ställa sig till den informationen. Tror ni högskolor och universitet kommer att stängas ner i Sverige också, likt Italien tex?

Jag är benägen att tro dig.

Man kan helt enkelt inte lita på siffrorna från Kina, de vill lugna allmänheten och skydda sin ekonomi över allt. Lite som under Sovjet med Chernobyl.

Bäst är att kolla på Italien och närliggande länder där sociala medier fungerar och inte så mycket censureras.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Varje år så dör över 200 människor i Sverige av vanlig influensa.
Blir du själv inte lite fundersam varför Hubei med tio miljoner invånare efter 40 dödsfall under någon vecka satte hela området i karantän. När det dör ca 300 personer om dagen där annars. Helt plötsligt fick de även in mobila krematorium eftersom de som fanns räckte inte.
Citera
Medlem
En korkad fråga. Idag kom sådant här till oss på avdelningen.

https://minfil.com/n031L9g6o8/20200310_123146_jpg

Skyddar det verkligen oss anställda mot våra "klienter"?

Man tycker sjukvården skulle ha bättre för anställda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Har ett fettlager att tära på räcker ca 3-5 veckor. Men hemma går det nog att skrapa ihop föda till 2 veckor. Märker snabbt om det sinar i butiken, hinner nog köpa på mig mer om det behövs.

Ja, det har inte börjat sina än och ja, du hinner nog köpa en del om det blir en rush. Frågan är om man vill trängas i affärer med massor av smittade människor om några veckor? Du äter ju ändå mat varje dag antar jag så du kan lika gärna köpa sånt du brukar äta i större mängd nu, med fokus på varor som håller sig länge i rumstemperatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in