2020-03-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggmunkaren
Vad tror ni kommer hända i Sverige den närmsta veckan? Jag pluggar på universitet och en person i min klass med rötter i Kina hävdar att hen fått information från kinesiska läkare att läget inte alls är som media beskriver, utan folk dör som flugor i alla möjliga åldrar men detta mörkas naturligtvis. Svårt att veta hur man skall ställa sig till den informationen. Tror ni högskolor och universitet kommer att stängas ner i Sverige också, likt Italien tex?
Det är möjligt att folk dör i Kina eftersom många är svårt sjuka.
Vad gäller själva spridningen av smittan i Kina så verkar de ha koll.
De har ju vidtagit åtgärder som vi skulle betrakta som science-fiction.
Att Svenska universitet skulle stänga ned är också science-fiction :-)
Senast redigerad av Flashback100 2020-03-10 kl. 12:31.
Citera
2020-03-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reservation
Vilka medier har varit snabbast på att bekräfta nya fall i Sverige?

DN/Aftonbladet/Expressen/svt etc.

Expressen.
Citera
2020-03-10, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du menar att du utifrån ett fall har hela bilden klar och även vet hur hans egentliga status var. Finns ju mängder med människor som är allvarligt sjuka utan att veta det och lika många som har latenta åkommor som drivs fram vid exempelvis ett virustillslag.

Det finns inget mer pantat än att rycka fram enstaka exempel från nätet och peka finger åt andra. Tre fingrar pekar tillbaka på dig själv.

Kan skicka dig hur många fall som helst. Har följt detta sedan det började i Wuhan. Folk som tror det är en vanlig influensa kommer sprida detta vidare. Smittskyddslagen borde gälla med dem som reste under förra veckan med.

Kan skicka fler där läkare uttalar sig om att dom aldrig varit med om liknande. Svenskar må ju vara det dummaste folket. Tror aldrig något ska hända och att allt är lugnt. På ett sätt hoppas jag skiten sprider sig så det blir lite rensning
Citera