2020-03-10, 11:01
Medlem
3st nya i skåne.

http://www.mynewsdesk.com/se/region_skane/pressreleases/pressbulletin-om-covid-19-10-mars-2980402?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign =Subscription&utm_content=current_news
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
60 % av alla smittade i Norge är Män enligt Verdens gang.

Genomsnittsåldern på de som är smittade med viruset är 44 år.

Detta är ännu ett sånt jävla snedtänk.

Självklart blir inte fler män smittade, samma sak med barn. Alla blir smittade på samma sätt.

Rätt rubrik borde vara 10% av smittade kvinnor går runt i samhället och smittar andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
??? så du säger att 100 % av jordens befolkning har influensa varje år ????

Hur många blir smittade då? Motbevisa gärna? Jag har hypotetiskt rätt tills motsatsen är bevisad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Är du från vettet? Det finns virus i utandningsluften på alla som smittats med covid-19. Det är luftburet, har de äntligen tagit tummen ur röven och erkänt.

Du kan inte ta emot besök utan att de har hazmat-uniform eller åtminstone ordentlig mask. Du kan inte återvända hem om du har din familj boende gos dig så länge som du har COVID-19 i kroppen.

Är du en shill? En statligt betald statist?

Källa finns i
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Du har inte läst mina inlägg va?
Citera
2020-03-10, 11:02
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
I Tjeckien kommer man att stänga grundskolor och gymnasieskolor från och med imorgon. Däremot stängs inte universiteten.

Uppgifterna kommer från en presskonferens med premiärministern Andrej Babiš. Där sa han även att folksamlingar på över 100 personer nu förbjuds.

Tjeckien har 38 bekräftade fall av coronasmitta i landet.

Polen vidtar nu nya samhällsåtgärder på grund av coronavirusutbrottet, enligt premiärministern Mateusz Morawiecki.

– Vid morgonens möte tog vi beslutet att ställa in alla större evenemang, sa han vid en pressträff.

Landet har 17 fall av coronavirussmittade

Sverige har över 200 smittade och vad gör ni... ? Ingenting!
Citera
2020-03-10, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Haha! Tro mig, om du faktiskt har varit smittad och friskförklaras så kommer det att kommuniceras. Det finns inte en chans att de missar en enda möjlighet att ”lugna folket”.

Jo, kommuniceras kommer det kanske göra, men det kommer inte dras av statistiken, det var så jag menade.
Citera
2020-03-10, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om du jobbar hemifrån minskar det risken för att just du smittas, men de som inte jobbar hemifrån riskerar att smittas och att sprida smitta. Så ur ett samhällsperspektiv gör det varken till eller ifrån, och vi kan knappast göra som i Kina, stänga ner hela landet.

Men jag förstår hur du menar, dock tror vi olika om nytta och effekt.

Det är väl klart det gör skillnad om en mindre del av samhället smittas samtidigt.
Du förespråkar massiv smittspridning?
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Tidigare utveckling inom sjukvården i italienska Lumbardy, området har mycket god tillgång till sjukvård. Ändå ett kaos vi kan förvänta oss i Sverige inom några få veckor kommer det vara rent kaos inom sjukvården i Sverige.

Först enbart enstaka fall med mildare symptom och enstaka patienter som behöver intensivvård. Platser på intensiven prioriteras för coronasjuka, övriga behövande patientgrupper få stå tillbaka. Allt ser bra ut under kort tid. Sedan kommer anstormningen med hundratals/tusentals patienter. Patienter behöver intuberas för att inte kvävas ihjäl. Sjukvårdsanställda blir sjuka och det finns inte personal att hjälpa alla. Inte heller vårdplatser på intensiven. Antal döda går spikrakt uppåt.

Källa utvecklingsstadier inom sjukvården i italienska Lumbardy, längst ner står om stadierna:
https://threadreaderapp.com/thread/1237142891077697538.html

Personligen kommer jag flytta ut i min husvagn på landet då jag inte vill bli sjuk. Får se om jag tänker gå till arbetet överhuvudtaget. Måste kanske göra det...

Fast det som hände i Italien var extremt och det var inte "först några enstaka milda fall" utan det blev verkligen en explosion under några dagar. Det började med Patient 1 som var kritiskt sjuk och när man sedan började leta efter fall så hittade man extremt många, extremt fort. Italien levde i en falsk trygghet när man stängde för flygplan från Kina, folk gick runt småförkylda utan vetskap att dom hade Corona och smittade ner folk på sjukhus, ålderdomshem, pubar osv osv.
Citera
Mr.Woodss avatar

Moderatormeddelande

Postat av Mr.Woods 2020-03-10, 11:03
Moderator
Riktlinjer:
Ämnet diskuteras nu i en rad forumdelar.

- Inlägg som rör myndigheternas hantering och den politiska hanteringen kan tas i (FB) Politik: inrikes
- Frågor om prepping avhandlas i (FB) Prepping och survivalism
- Vill man diskutera konspiration och alternativa teorier håller man sig här:
(FB) Konspirationer och alternativa teorier
- Trådar som handlar om påverkan på världsekonomin finner man i den här forumdelen:
(FB) Ekonomi
- Funderingar kring egna symptom och att man tror sig vara smittad avhandlas här:
(FB) Vi som tror vi har Corona + vi som har det.

Annat OT är:
Inlägg som är länkar utan någon förklaring eller citat till vad länken innehåller.
Allmänt hat om invandring.
Oneliners/enbart smileys/+1.
Frågor som rör hur länge olika saker kommer hålla stängt/när det kommer öppna efter förbudet mot större sammankomster.
Vart olika munskydd/handsprit mm kan köpas, deras priser osv.

Varningar kan komma att utdelas.

OBS! Det registreras ideligen nya användare som gör reklam för försäljning av andningsskydd och dylikt. Vi stänger av dessa så snart vi upptäcker dem, men vill ändå varna för att lämna ut sina betalkortsuppgifter på de hemsidor som länkas!

LÄNKLISTA I TRÅDSTARTEN

/Moderator
Senast redigerad av Mr.Woods 2020-03-15 kl. 16:53.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Hur många blir smittade då? Motbevisa gärna? Jag har hypotetiskt rätt tills motsatsen är bevisad

Har du haft influensa själv varje år?
Citera
2020-03-10, 11:04
Medlem
Citat:

< 1 minJakob Kjelldén - EXPRESSEN
På tisdagsförmiddagen meddelade Region Skåne att det konstaterats tre nya fall i regionen. Skåne har nu 25 konstaterade fall av covid-19.

3 nya fall i Skåne idag.
Citera
2020-03-10, 11:04
Medlem
"Lägesrapport tisdagen den 10 mars

Det senaste dygnet har ytterligare tre personer konstaterats smittade av det nya coronaviruset som orsakar covid-19. Samtliga fall kan kopplas till norra Italien och hålls nu isolerade för att undvika vidare smittspridning. "

http://www.mynewsdesk.com/se/region_skane/pressreleases/pressbulletin-om-covid-19-10-mars-2980402?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign =Subscription&utm_content=current_news
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in