2020-03-10, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Någon som har komplett dagboksbilaga samt samtliga häktningsframställningar för Solna TR B 6175-19
Tack för flera intressanta PM! Och tack X igen för ytterligare material från TR.

Nedan dagsfärsk dagboksbilaga för mordet på ROZH (Solna TR B 6175-19) resp i en separat PDF (som jag förstår) samtliga häktade i dito mål:
Solna TR B 6175-19 Dagboksblad (29 sidor!)
Solna TR B 6175-19 Aktbil 10+11+20+74+88+93, Häktningsframställan (6 sidor)

Häktade:

Reflexioner:
Citera
2020-03-10, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowit
Håller med hon borde få minst 2 år. Hon var ju kaxig i förhören i början. När man läste hennes förhör I början verkade lite kaxig och spelade tuff, sedan drogs hon ner från sin low life gangster bitch nivå. Såna som hon förtjänar få käken bryten i trottoarkanten, inget hot endast en önskan.

De är ju såna. Det blir ofta annat ljud efter ett tag. Någon som höll sin linje ganska hårt var ju någon av tjejerna i mordet på Lidingö -det som hörde ihop med Guldhedenmordet.

Sen vad gäller hennes straff så är det ju vad som kan bevisas. Det är nog fullt möjligt att HovR gör en annan bedömning och dömer för grovt brott men resonemanget TR har är inte helt orimligt heller. De kan ju inte styrka att hon vet att det är ett mordvapen mer än att de tycker att hon borde veta det. Jag argumenterar inte för något av det utan tolkar bara deras resonemang vill jag understryka. Att vapnet fanns i hemmet och att det inte var en kriminell miljö som den nya lagen beskriver det var det som gav normalgraden. Det är ju däremot så att åklagaren säkert överklagar den delen då de säkert vill pröva den nya lagen i just avvägningen av vad som anses vara en "kriminell miljö".
Citera
2020-03-10, 01:06
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
De är ju såna. Det blir ofta annat ljud efter ett tag. Någon som höll sin linje ganska hårt var ju någon av tjejerna i mordet på Lidingö -det som hörde ihop med Guldhedenmordet.

Sen vad gäller hennes straff så är det ju vad som kan bevisas. Det är nog fullt möjligt att HovR gör en annan bedömning och dömer för grovt brott men resonemanget TR har är inte helt orimligt heller. De kan ju inte styrka att hon vet att det är ett mordvapen mer än att de tycker att hon borde veta det. Jag argumenterar inte för något av det utan tolkar bara deras resonemang vill jag understryka. Att vapnet fanns i hemmet och att det inte var en kriminell miljö som den nya lagen beskriver det var det som gav normalgraden. Det är ju däremot så att åklagaren säkert överklagar den delen då de säkert vill pröva den nya lagen i just avvägningen av vad som anses vara en "kriminell miljö".

Om hon vore man hade hon åkt dit så det sjöng omdet.

Hon ÄR en del av den kriminella miljön och det bevisas när hon först påstår att pistolen endast fanns i hennes hem 30min-1 timme, sen när polisens datatekniker går igenom telefonen så finns det hårda bevis för att hon innehaft den från den 2 juli till den 4...

En fråga;

Varför va hon helt ärlig och öppen med frågor om mohamed? när hon samtidigt undviker eller ljuger, vägrar svara på frågor om om fuad? Svar; hon visste att han va skytten.
Citera
2020-03-10, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Om hon vore man hade hon åkt dit så det sjöng omdet.

Hon ÄR en del av den kriminella miljön och det bevisas när hon först påstår att pistolen endast fanns i hennes hem 30min-1 timme, sen när polisens datatekniker går igenom telefonen så finns det hårda bevis för att hon innehaft den från den 2 juli till den 4...

En fråga;

Varför va hon helt ärlig och öppen med frågor om mohamed? när hon samtidigt undviker eller ljuger, vägrar svara på frågor om om fuad? Svar; hon visste att han va skytten.

Ja det senare har du säkert rätt i. Definitivt så vet hon ju det när hon förhörs.

Jo jag förstår vad du menar med att hon även ingår i den miljön men sett till hur de bedömer det så blir det inte helt klart. Det återstår att se vad det blir i nästa instans.

Sen är det ju vedertaget att kvinnor döms mildare än män så det är ju troligen rätt som du säger.
Citera
2020-03-10, 02:05
Medlem
Citat:
Tack för flera intressanta PM! Och tack X igen för ytterligare material från TR.

Nedan dagsfärsk dagboksbilaga för mordet på ROZH (Solna TR B 6175-19) resp i en separat PDF (som jag förstår) samtliga häktade i dito mål:
Solna TR B 6175-19 Dagboksblad (29 sidor!)
Solna TR B 6175-19 Aktbil 10+11+20+74+88+93, Häktningsframställan (6 sidor)

Häktade:

Reflexioner:

Tack för uppdateringen och för funderingarna.
Citera
2020-03-10, 07:57
Medlem
Citat:
Tack igen X för ytterligare material från TR.

Angående DUMLEs grova vapenbrott (mål B 10081-18 ovan) som är kopplat till utredningen om mordet på ROZH har jag fått PM:at dom från 190903 :
Solna TR B 10081-18 Aktbil 85, DOM

Dömda resp frikända:
VOLK4N 4rikan (döms till 1 år 9 månader för narkotikabrott)
DUMLE 4bdulmadi H3di B4ker (döms till 2 år 9 månader för grovt vapenbrott samt narkotikabrott)
4LI H3di B4ker (frikänns från grovt vapenbrott samt narkotikabrott)

Frihetsberövanden:
DUMLE "har för brott som prövats i denna dom varit berövad friheten som gripen, anhållen, anhållen eller häktad från den 28 november 2018 till den 14 februari 2019 och den 1 juli 2019 till den 4 juli 2019". Därutöver har han även suttit frihetsberövad fr o m 190722 kopplat till mordet på ROZH... Beräknad frigivning, som jag skrev om i en tidigare post, sker alltså sannolikt ca två månader tidigare om jag räknat rätt.

Lillebror 4LI misstänks f ö även i mål B 5930-19 för en filmad misshandel av okänd som hittades i DUMLEs mobiltelefon. "4li H3di har tillsammans och i samförstånd med andra okända gärningsmän misshandlat okänd målsägande genom att utdela flera slag och sparkar som träffat huvud och kropp. Våldet har utdelats både när målsäganden stått upp och när han fallit omkull och legat på marken. (...)" (180101, Rinkebysvängen). Bevisningen räcker dock inte till.
Citera
2020-03-10, 07:58
Medlem
Citat:
Tack för uppdateringen och för funderingarna.
Tack själv!!!
Citera
2020-03-10, 08:00
Medlem
Citat:
[/spoiler]
Tack igen X för ytterligare material från TR.

Angående DUMLEs grova vapenbrott (mål B 10081-18 ovan) som är kopplat till utredningen om mordet på ROZH har jag fått PM:at dom från 190903 :
Solna TR B 10081-18 Aktbil 85, DOM

Dömda resp frikända:
VOLK4N 4rikan (döms till 1 år 9 månader för narkotikabrott)
DUMLE 4bdulmadi H3di B4ker (döms till 2 år 9 månader för grovt vapenbrott samt narkotikabrott)
4LI H3di B4ker (frikänns från grovt vapenbrott samt narkotikabrott)

Frihetsberövanden:
DUMLE "har för brott som prövats i denna dom varit berövad friheten som gripen, anhållen, anhållen eller häktad från den 28 november 2018 till den 14 februari 2019 och den 1 juli 2019 till den 4 juli 2019". Därutöver har han även suttit frihetsberövad fr o m 190722 kopplat till mordet på ROZH... Beräknad frigivning, som jag skrev om i en tidigare post, sker alltså sannolikt ca två månader tidigare om jag räknat rätt.

Lillebror 4LI misstänks f ö även i mål B 5930-19 för en filmad misshandel av okänd som hittades i DUMLEs mobiltelefon. "4li H3di har tillsammans och i samförstånd med andra okända gärningsmän misshandlat okänd målsägande genom att utdela flera slag och sparkar som träffat huvud och kropp. Våldet har utdelats både när målsäganden stått upp och när han fallit omkull och legat på marken. (...)" (180101, Rinkebysvängen). Bevisningen räcker dock inte till.

Enligt rykten så lämnade Dumle in sig själv med pistolen för att han inte vågade vara ute.
Men som sagt rykten vet ej om de stämmer till 100%.
Citera
2020-03-10, 08:02
Medlem
Citat:

Tjejen i Lidingö mordet och Guldheden var ganska rå, hon kommer inte ha en bra framtid, med tanke på hennes beteende.
Citera
2020-03-10, 08:02
Medlem
Vem är Rozh egentligen?
Är han en oskyldig blatte som frågade efter sin brors mördare och blev klippt av den orsaken?
Eller är det som vid platsen där han sköts, som någon har skrivit "soldat", var han en soldat?
Citera
2020-03-10, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowit
Enligt rykten så lämnade Dumle in sig själv med pistolen för att han inte vågade vara ute.
Men som sagt rykten vet ej om de stämmer till 100%.

Läste domen som du har i det citerade inlägget. Det som framkommer där är att Dumle grips för narkotika och säger något associerat till vapen till polisen. Om jag inte minns fel (det står inte i domen) så säger han något i stil med jag går alltid alltid beväpnad så ni hade otur som inte tog mig med vapen. Om någon minns vad han sagt mer ordagrannt så rätta mig tack.

Det han säger får polisen att ta beslut om husrannsakan på adresser knutna till honom och de hittar narkotika och en AK47a då. När Dumle sitter häktad så lyckas han instruera sin lillebror att ta på sig brotten och det är han som kliver in till polisen och tar på sig narkotika och vapnet. Det är dock något hans lillebror tar tillbaka senare och frikänns för.
Citera
2020-03-10, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Vem är Rozh egentligen?
Är han en oskyldig blatte som frågade efter sin brors mördare och blev klippt av den orsaken?
Eller är det som vid platsen där han sköts, som någon har skrivit "soldat", var han en soldat?

Det framstår genom vittnesmål i FUP att han int hade många vänner. Han hade lite tjejer han träffat men inte många andra vänner. Han hade några vänner ifrån Västerås som han tydligen umgicks med och spelade in musik med. Flera vittnesmål säger att han inte gick ut mycket ifrån familjens lägenhet och de gånger han gjorde det var det för att gå ut med hunden eller kanske något mer. Någon spekulerar i att det var anledningen till därför de som ville skjuta honom behövde någon som vet mer om hans rörelsemönster. Från både mammans vittnesmål och flickvännens vittnesmål går att uttyda att de båda misstänker Dumle för just detta informationsinhämtandet.

Det framstår i FUP som om Rozh tyckte sig veta vilka som låg bakom mordet på hans bror. Han berättade för bekanta om att han visste och han ska även ha gjort låttexter med anspelning på det. Han uttryckte sig tydligen hotfullt i samband med det men det finns inte något markant som tyder på att han hade verklig förmåga att agera mot någon. Han ska ha blivit varnad flera gånger för hans utpekanden och för hans engagemang frågan. Det brydde han sig inte om som tydligen. Han fick en ny vän som han började umgås med enligt FUP. Denna vän hade tidigare varit vän med de han pekade ut som sin brors mördare. Vittnen säger att de varnat Rozh för detta.

Det är lite kort om vad som går att uttyda ur FUP om hans person. Han framstår inte som han hade något våldskapital alls, utan mer bara arg och sårad över sin brors död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in