2020-03-09, 00:31
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
I Aktbilaga 157 står det kort om Dumles mobilrörelser.

https://minfil.com/FeyapbQcne/Solna_TR_B_6175-19_Aktbil_157_pdf

TACK,det förklar en del.

Men om rozh skulle träffa dumle så varför sattes inte i hårda förhör(vilket antagligen han gjordes)

Han satt för detta mordet mens vitala del av mordet nämns knappt.
Citera
2020-03-09, 00:32
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Hon fick väl bland annat ungdomsrabatt. Skyddande av brottsling konsumeras av vapenbrottet troligen.

så måste d va, kände inte till hennes ålder
Citera
2020-03-09, 11:01
Medlem
Såg inte att någon lagt upp domen i detta ärende så här kommer den, eller så blir det helt enkelt en extra gång.

Tingsrättsdomen, mordet på Rozh
Citera
2020-03-09, 11:24
Medlem
I domen står att läsa att BOs flickvän försökt att ta tillbaka sitt vittnesmål rörande återberättelsen av sitt telefonsamtal med BO då han sköts. Jag citerar domen:

Så det går ju med lätthet att konstatera att det talar för att Dumle var den som Goade BO och det är inte orimligt att tänka sig att han varit nära platsen. Rimligt att tänka sig att det utretts var Dumle uppehöll sig men som sagt, mycket märkligt att det inte finns förhör. Han är noterad som misstänkt i dagboksblad, men inte tilltalad så det räckte aldrig till åtal. Det kan ju till och med öppna upp för att han spelar dubbelspel som man ser lite då och då -bland annat den morddömde 4dnan Mz0ri som hade kodnamn Aron och som arbetade som polisinformatör.

Läser man dagboksbladet så lades alla misstankar ner emot Dumle 20191127 i detta ärende. Han har väl kört ett "inga kommentarer"-förhör och möjligen spelat sörjande vän.

Senast redigerad av NoF8 2020-03-09 kl. 12:07.
Citera
2020-03-09, 14:14
Medlem
Citat:
Såg inte att någon lagt upp domen i detta ärende så här kommer den, eller så blir det helt enkelt en extra gång.

Tingsrättsdomen, mordet på Rozh

Funkar inte för mig.. FUP och DOM funkar inte. Fel på mig?
Citera
2020-03-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Funkar inte för mig.. FUP och DOM funkar inte. Fel på mig?

Det är minfil så ta bort pop up fönstret du får upp först. Sedan klickar du på nedladdningen.
Citera
2020-03-09, 16:48
Medlem
Citat:
Det är minfil så ta bort pop up fönstret du får upp först. Sedan klickar du på nedladdningen.
Finns det inte någon alternativ till minfil? På mobiler så kommer det upp reklamer och notifikationer som de vill att man skall aktivera som många inte vet hur man kommer förbi
Citera
2020-03-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Finns det inte någon alternativ till minfil? På mobiler så kommer det upp reklamer och notifikationer som de vill att man skall aktivera som många inte vet hur man kommer förbi

Gick inte att använda docdroid så tog minfil. Det är bara att ta bort pop up fönstret genom att swipea bort. Eller klicka Avbryt till dess att sidan visas med filstorleken.
Senast redigerad av NoF8 2020-03-09 kl. 18:21.
Citera
2020-03-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
så måste d va, kände inte till hennes ålder

Jag måste korrigera min tidigare gissning om hennes ålder.

Hon är 22 år gammal så det är ingen ungdomsrabatt. Däremot döms vapenbrottet som vapenbrott av normalgraden och inte som det alldeles nyss ändrats till (nya skärpningen) grovt vapenbrott. Anledningen till att det bedöms som normalgrad är att vapnet funnits hemma hos henne och att hennes bostad inte når upp till "det nya" i lagen som säger att det ska bedömas som grovt om vapnet funnits i en "kriminell miljö". Hennes ringa brottslighet innan brottet räcker inte för att klassa bostaden som kriminell miljö.

Annars är det nya att bostäder, lokaler och fordon med kriminellt belastade personer i klassas som kriminell miljö och det blir automatiskt grovt vapenbrott.
Citera
2020-03-09, 22:26
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Jag måste korrigera min tidigare gissning om hennes ålder.

Hon är 22 år gammal så det är ingen ungdomsrabatt. Däremot döms vapenbrottet som vapenbrott av normalgraden och inte som det alldeles nyss ändrats till (nya skärpningen) grovt vapenbrott. Anledningen till att det bedöms som normalgrad är att vapnet funnits hemma hos henne och att hennes bostad inte når upp till "det nya" i lagen som säger att det ska bedömas som grovt om vapnet funnits i en "kriminell miljö". Hennes ringa brottslighet innan brottet räcker inte för att klassa bostaden som kriminell miljö.

Annars är det nya att bostäder, lokaler och fordon med kriminellt belastade personer i klassas som kriminell miljö och det blir automatiskt grovt vapenbrott.

Så en person som förvarar ett mordvapen, som hon till 95% visste vad det använts till. när hon tar bilderna så har hon plasthandskar och en handduk.

Hon undanhåller så mycket hon kan om fuad och ljuger hela jävla förhöret, uppenbarligen umgås hon i kriminella kretsar eftersom mohamed litar på henne tillräckligt för att lämna ett mordvapen hos henne.

hon bör få 2år och jag blir inte förvånad om HR ger henne det.

hon fick en så mild dom i tr pga kön
Citera
2020-03-09, 23:34
Medlem
Citat:
I domen står att läsa att BOs flickvän försökt att ta tillbaka sitt vittnesmål rörande återberättelsen av sitt telefonsamtal med BO då han sköts. Jag citerar domen:

Så det går ju med lätthet att konstatera att det talar för att Dumle var den som Goade BO och det är inte orimligt att tänka sig att han varit nära platsen. Rimligt att tänka sig att det utretts var Dumle uppehöll sig men som sagt, mycket märkligt att det inte finns förhör. Han är noterad som misstänkt i dagboksblad, men inte tilltalad så det räckte aldrig till åtal. Det kan ju till och med öppna upp för att han spelar dubbelspel som man ser lite då och då -bland annat den morddömde 4dnan Mz0ri som hade kodnamn Aron och som arbetade som polisinformatör.

Läser man dagboksbladet så lades alla misstankar ner emot Dumle 20191127 i detta ärende. Han har väl kört ett "inga kommentarer"-förhör och möjligen spelat sörjande vän.

Jag tänkte precis samma sak, angående jämförelsen med 4dnan Mz0ri.
Citera
2020-03-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Så en person som förvarar ett mordvapen, som hon till 95% visste vad det använts till. när hon tar bilderna så har hon plasthandskar och en handduk.

Hon undanhåller så mycket hon kan om fuad och ljuger hela jävla förhöret, uppenbarligen umgås hon i kriminella kretsar eftersom mohamed litar på henne tillräckligt för att lämna ett mordvapen hos henne.

hon bör få 2år och jag blir inte förvånad om HR ger henne det.

hon fick en så mild dom i tr pga kön

Håller med hon borde få minst 2 år. Hon var ju kaxig i förhören i början. När man läste hennes förhör I början verkade lite kaxig och spelade tuff, sedan drogs hon ner från sin low life gangster bitch nivå. Såna som hon förtjänar få käken bryten i trottoarkanten, inget hot endast en önskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in