Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Ett inlägg utan innehåll
Jag tycker snarare det är ni som ska läsa på, så många inlägg i denna tråd, och ni har fortfarande inte ens fattat det här dödligheten. Helt otroligt vilka foliehattar ni är.
Sedan står det klart och tydligt att italien har 733 allvarliga fall just nu. Vilket knappast bör vara alarmerade för ett land med 60 miljoner. Om du tycker annorlunda så tycker jag du ska motivera det istället för spela dum, eller spela är kanske fel ord.
Btw, jag pratade inte ens om italien, det var du som drog upp det. Jag pratade om dödligheten.
Du kan säga du till mig och låta bli att dra in andra "foliehattar" tack. Jag svarar för vad JAG säger, inte vad du såg ett troll posta igår.
Men du har ju inte ens LÄST något om hur det ser ut på sjukhusen i norr, för då skulle du inte skriva det du skriver. Du sitter ju och TROR saker. Jag är inte dum och spelar inte dum. Vilket av de två som passar på dig vet jag inte. Skygglappar mest kanske egentligen?
Har du sett att 10-12% av de som kommer in och är kritiskt sjuka behöver respiratorvård? De övriga syrgas m m. Har du sett att Italien kallat in alla pensionerade läkare och sköterskor de kan finna? Att de stängt ner nästan all annan sjukvård i de norra delarna? Att deras ansvariga står och säger att de kommer behöva prioritera bort äldre och låta yngre få respiratorerna? Att landet satts i karantän? Att nästan hela landet står stilla? Förstår du inte att detta är något extremt, oerhört som händer?
Jag pratar inte om dödligheten, för den vet vi inte i nuläget. Inte du, inte jag och inga här vet detta. Vi kan gissa att den ligger runt 1% om alla som behöver kan få vård. och betydligt högre om det blir som i Italien nu. Den kommer bero på hur mycket vi lyckas bromsa det eftersom såpass hög andel behöver andningshjälp.