Citat:
Ursprungligen postat av
MrKurd
#Sitt lugnt i båten
#rabatt till alla
#man kan inte timea marknaden (lol)
#FIRE
Stackars dom som trodde att dem skulle kunna sluta arbeta och leva på avkastningen. Nästa vecka kommer dem skriva upp sig på arbetsförmedlingen. Tillbaka till ekorrhjulet som dem så gulligt kallar det
Värsr blir det för männen som ville leva hemmafru-livet och bara sitta hemma och se på TV tills döden. Dem är alla tidigare utbrända och nu måste dem tillbaka till väggen.
Orgasm!
Jag lever mer eller mindre på avkastning.
Klarar mig dock helt OK än så länge.
Sitter med ca. 33 % i akiter, 33 % i obligationer/likvid, 33 % i ädelmetall.
Stor del av aktierna är relativt opåverkade, framförallt de jag har i baltikum, ca. 1/3 av aktieinnehavet.
Har även en stor del av innehavet i Asien exkl Japan vilket också är rätt opåverkad.
Dock har mina Rysslandsfonder och aktier i AI tagit stryk samt lite annat smått och gott.
Hann slänga in ett bear cert på en italiensk bank för ca. 2 veckor sedan vilket har gett fin avkastning och funkat som bra hedge.
Tror jag är ner ca. 3 - 5 % sedan det började braka.
Sedan har jag även 100 % ägd bostad så jag har inga ränte/hyrekostnader.
Känner mig lugn i båten.
Ursäkta skrytet, men det känns skönt att vara så bra förberedd för denna typ av marknad och det har varit många som tycker att man har "konstig" strategi när jag berättar om mina innehav.
Har länge haft dyster syn på den fundamentala ekonomin i Västeuropa/USA och har investerat därefter, det tycks löna sig samtidigt som jag haft helt okej avkastning de senaste åren.