Citat:
Ursprungligen postat av
ankademiker
Du hade inte behövt ta bort det jag citerade. När man diskuterar ska man bemöta motståndarens bästa argument. Att smussla undan dem tyder på att man inte klarar det.
Det Tegnell sa om att antalet smittade skulle peaka uppfattade de flesta som att han menade att antalet smittade i Sverige skulle gå ned, vilket även var rimligt då han tills dess uttalat att han tror att smittan kommer att kunna kontrolleras och fås att försvinna med hjälp av smittspårning (samtidigt som han - dock off topic nu - sa åtgärder som karantän att hålla barn hemma från skolan mm , dvs de Kina använt framgångsrikt, bör undvikas).
Mest remarkabelt med FHM anser jag är hur de uteslutit smittspridning. Sen har de samtidigt rekommenderat öppna skolor, vilket gynnar sån. Sjukt.
Igen ur DN:
https://www.dn.se/nyheter/sverige/antalet-coronafall-i-sverige-kan-ha-natt-toppen-kommer-snart-att-klinga-av/
Jag tog inte bort något, förstår du hur citeringen här fungerar? Det försvinner automatiskt i nästa svar när du citerar som du gör, och jag tänker inte sitta och göra om åt dig bara för att du aspar dig.
Jag vet vad han sagt, och även här står det ju med brasklappen att om inte nya ställen uppstår. Vilket det har gjort. Vilket vi alla förstod att det gjort iofs, så ja, det var ett olyckligt uttalande som återigen, precis som jag sa, visar att de försöker tona ner det, vilket är dumt som fan. Men det förändrar inte faktum att han förtydligade sig dagen efter att han syftade på Italien- (och i viss mån Iranresenärerna). Att det kan komma fall från andra håll, inhemsk spridning osv, men att de just nu inte såg något sådant.Vilket iofs också är korkat sagt då inga andra ens fått testa sig.
Min poäng kvarstår. Det finns ingen anledning att ljuga om vad som sagts och överdriva det. Precis som många säger "Barn kan ju inte smittas" hundra gånger om dagen här, fast vi vet att det inte var det som sades.