2020-03-09, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Aha, ber om ursäkt, missade att det handlade om Italien.

Om en vecka har 90% av befolkningen smittas, 500000 döda, på väg ut ur EU och på randen till ett inbördeskrig, allt medan 5 miljoner muslimer på andra sidan Medelhavet står redo att ta över landet, tror jag.

I det läget, nej, italienarna mår sannolikt inte så bra om en vecka.

Känns lite löjligt att du gör dig lustig över min fråga.
Citera
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Sluta tramsa lika mycket som Tegnell. Ska det finnas någon trovärdighet måste andra vara bättre än honom. Han menade visst våra importfall från sportlovet. Dessutom kan jag lova dig att det finns annat på deras karta också, även om de varit alltför tafatta och löjligt nedtonande.

Inte så enkelt, slutsatserna från dessa stycken jämte uttalandet ungefär samtidigt att Sverige inte har smittspridning måste bli att han tror antalet smittade peakar.

Citat:
Du tror alltså att det nu går neråt?

– Ja, det kanske går upp något. Men sedan kommer det med all sannolikhet att gå nedåt, om det inte dyker upp nya områden i världen där det är stor smittspridning och som folk reser till väldigt mycket, svarar Anders Tegnell.

Statsepidemiologen bygger sin slutsats på att i så gott som samtliga fall av sjuka i Sverige har man lyckats spåra smittan till Italien.

– Det här är helt och hållet kopplat till Italien och allt resande dit som vi haft under de senaste veckorna. Det finns enstaka fall från Iran, men annars ingenting från andra länder, säger Anders Tegnell.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/antalet-coronafall-i-sverige-kan-ha-natt-toppen-kommer-snart-att-klinga-av/
Citera
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Sluta sprid desinformation!

Aftonbladet säger så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
ORD och inga visor!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8o5Va/det-ar-kort-for-italien

Agnes kan man lita på. Hon dels kan sin sak och hon vågar alltid beskriva vad hon ser utan filter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
De säger nu att Italien inte kommer att kunna stoppa smittan förmodligen..
Finns nog inte många som kommer kunna stoppa smittan.
Citera
2020-03-09, 20:59
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Skitsnack

Snacket är från andra källor som aftonbladet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Att ha någon mask är alltid bättre än ingen mask om man vill undvika smittan. Även halsduk upplindad kring munnen är bättre än inget.

Jag har bara en mask tillgänglig, men ska definitivt börja bära halsduk och skydda mig med en. Tack.
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Är inte detta bara en ny influensa som ingen ör imun mot ännu? Klart som fan den sprids som en löpeld om ingen har imunitet.
Vem kommer ens ta detta vaccin när det kommer? Gamla och barn och sjuka absolut, men skulle du som ung och frisk ta detta nya vaccin om det kommer? Varför?

Skulle aldrig falla mig in att ta ett framstressat vaccin mot en influensa som allt troligt inte kommer störa mig så mycket. Ligga sjuk gör vi alla ibland. Nu har inte jag haft influensa sen mellanstadiet så jag får väl säkert detta nu.

Rör mig inte ryggen isf, tråkigarr om det tar sig in på ålderdomshemmen. Stänga skolor... herregud

Du är nummer 20000 något, det är ej en influensa
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Professorn: ”Det är kört för Italien”

https://www.aftonbladet.se/a/e8o5Va

Han avrådde starkt från resande också och det troligen för ganska lång tid framåt.
Citera
2020-03-09, 21:00
Avslutad
Vad få här verkar förstå att det är upplagt för en perfekt storm.

Kan bli EUs upplösning, våldsam oljekonflikt mellan USA,Ryssland och USA. Massarbetslöshet och flyktingrörelser som får 2015 verka som en picknick. Det är alltså stora krafter som kommit i rörelser. Coronaviruset är en dominobricka som faller mot andra brickor. Är mer rädd för dessa effekter än själva viruset.
Citera
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Finns nog inte många som kommer kunna stoppa smittan.

Får hoppas på botemedel. Dock kommer det bli dyrt.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bär mask så kommer folk att hålla avstånd, mindre risk för smitta.

Ta dessutom på dig heltäckande regnkläder så får du hela tågvagnen för dig själv.

Hostar du under masken så har du inga medresenärer på perrongen nästa morgon.

Exakt så lättskrämda är folk, den här tråden är ett tecken på det.

Fortsätt med det så räddar du fler liv än "hela svenska staten"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in