2020-03-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Underbart. Nu har ni två ljushuvuden kommit fram till att både letalitet och mortalitet för Covid-19 är mellan 0 och 100%. Vilket slöseri med tid. För att inte prata om mig som orkar kommentera er galenskap.

Eller om att jag orkar bemöta din felläsning. Läs om läs rätt, det var för att exemplifiera för stollarna som räknar dödlighet baklänges, blanda inte in mig i din röra.
Citera
2020-03-09, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Risken finns alltid, jag tror dock inte att det blir så värst många dödsfall inom en vecka, inte ens om två, så länge sjukvården kan ta hand om alla som behöver sjukhusvård.

Jag pratade om fallen i Italien. Var det 1800 nya smittfall bara idag? Hur mår dom om en vecka?
Citera
2020-03-09, 20:50
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Vore ju bara bra om regeringsmedlemmar smittas tidigt så de inser att Stockholm kommer att behöva hårda åtgärder. När det väl drabbar dem tycker de inte att det är så roligt längre.

De som smittas först får bättre vård, innan hela sjukvårdsapparaten kollapsar. Skulle tro att regeringstjänstemän och kvinnor har privat sjukvårdsförsäkring. Så de har ett speciellt telefonnummer att ringa, så får de provtagning direkt.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
hysh nu! 😘

Men du friskförklarade järnmags-Johan (eller vad han hette) alltför tidigt tycker jag, hann de verkligen kolla så han inte sket ur sig lite virus dagen efter ändå? 100% dödlighet alltså, enligt vissa här ("men det kan komma att ändras" som de säger, samtidigt som de ALDRIG redovisar Sverige, Tyskland osv, där siffrona skulle visa fel åt andra hållet. I wonder why...).
Citera
Medlem
Rastades avatar
De säger nu att Italien inte kommer att kunna stoppa smittan förmodligen..
Citera
2020-03-09, 20:51
Medlem
Jarrros avatar
https://mobil.ekuriren.se/nyheter/sormland/kvinna-forst-i-sormland-att-smittas-av-corona-sm5360421.aspx
Första fallet av corona i södermaland vet någon vart???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Tänk om Pandemrix hjälper även mot Coronaviruset.
Att det är därför det går långsamt i Sverige.
Vad fanns i det panikvaccinet?
Fast att det går långsamt i Sverige vet vi inte än..

Pandemrix gav ju bara skydd upp till ett år. Och eftersom det är över 10 år sen så känns det inte så troligt att något skulle ligga kvar i kroppen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ja båda siffrorna blir missvisande, men den ena finns konkret exempel på det andra är bara tagit ur luften eftersom man effektivt räknar insjuknade som friska.

Kina ligger på ca 5% dödlighet om man räknar på recovery/death, och är ensamt om detta i alla länder i listan på
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Om detta beror på att Kina har överlistat viruset och har kontroll på det nu, eller inte rapporterar sanningen är en annan diskussion.
Räknar du ut samma sak på Iran, Italien osv..

Italien 39%
Syd Korea 24%
Iran 9%

osv medel på samtliga länder är ca 6%

Sverige 0%. Rimligt ointressanta siffror.
Citera
2020-03-09, 20:52
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Och jag som tar pendeln och bussen varje dag. Hur ska man förhindra att få smittan förutom att tvätta sönder händerna, använda desinfektionsmedel och inte röra ansiktet? Det känns som att det kommer bara närmare och närmare och att det är lönlöst att komma undan.

Och om man bär mask så tror folk att man är smittad. Och bära mask ska inte hjälpa mycket sägs det heller.

Att ha någon mask är alltid bättre än ingen mask om man vill undvika smittan. Även halsduk upplindad kring munnen är bättre än inget.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Och jag som tar pendeln och bussen varje dag. Hur ska man förhindra att få smittan förutom att tvätta sönder händerna, använda desinfektionsmedel och inte röra ansiktet? Det känns som att det kommer bara närmare och närmare och att det är lönlöst att komma undan.

Och om man bär mask så tror folk att man är smittad. Och bära mask ska inte hjälpa mycket sägs det heller.

Bär mask så kommer folk att hålla avstånd, mindre risk för smitta.

Ta dessutom på dig heltäckande regnkläder så får du hela tågvagnen för dig själv.

Hostar du under masken så har du inga medresenärer på perrongen nästa morgon.

Exakt så lättskrämda är folk, den här tråden är ett tecken på det.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
De säger nu att Italien inte kommer att kunna stoppa smittan förmodligen..
Kina kunde ju..
Citera
Avslutad
ORD och inga visor!
Citat:
Det är en katastrof i Italien. Det är kört för dem att få stopp på smittan i landet nu. Det kommer att bli allt fler smittade. Vissa yngre kommer att få kraftiga infektioner, men de allra flesta kommer att bli friska. Bland de äldre, de över 75–80, kommer ganska många att dö, säger Agnes Wold, professor i klinisk bakteriologi.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8o5Va/det-ar-kort-for-italien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in