2020-03-09, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ja men det är ju ganska missvisande att göra motsatsen också, att bli frisk tar tid. Kika på Kinas siffror istället då som varit med ett tag istället. 80k sjuka, 60k friskförklarade och 3k döda. Vad det blir i procent enligt luffaren räknetabell orkar jag inte öppna miniräknaren för men inte faan blir det 39% iaf.

Ja båda siffrorna blir missvisande, men den ena finns konkret exempel på det andra är bara tagit ur luften eftersom man effektivt räknar insjuknade som friska.

Kina ligger på ca 5% dödlighet om man räknar på recovery/death, och är ensamt om detta i alla länder i listan på
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Om detta beror på att Kina har överlistat viruset och har kontroll på det nu, eller inte rapporterar sanningen är en annan diskussion.
Räknar du ut samma sak på Iran, Italien osv..

Italien 39%
Syd Korea 24%
Iran 9%

osv medel på samtliga länder är ca 6%
Citera
Medlem
Undra hur det kommer se ut i juni, Fotbolls-EM borde ju vara i riskzonen att ställas in?
Citera
Avslutad
danmark och norge ställer in hockey-slutspelet, men här i Sverige måste det spelas.

Så många som möjligt ska insjukna verkar vara konceptet.
Citera
2020-03-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Spanien över 1100 bekräftade fall. Det blir tufft med möjlig spridning när så många svenskar reser i skytteltrafik till sina spanska semester eller pensionärshus i vår, sommar . Eller : Grattis det var Ultravox som gjorde denna banbrytande platta. Priset här hos radio Synth är en weekend till Barcelona.
- Eh, det går inte byta till en eremithelg på någon bergsknalle i Höga Kusten Västernorrland? Tål inte stark sol lixom.

Är säkert många äldre som kommer hem till Sverige, då det blir dags att utnyttja den svenska sjukvården.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
https://www.youtube.com/watch?v=-KFxCqV1fPQ
För de som ej redan tittat på rapport.... Börsfolkets panik är rolig att titta på.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Spanien över 1100 bekräftade fall. Det blir tufft med möjlig spridning när så många svenskar reser i skytteltrafik till sina spanska semester eller pensionärshus i vår, sommar . Eller : Grattis det var Ultravox som gjorde denna banbrytande platta. Priset här hos radio Synth är en weekend till Barcelona.
- Eh, det går inte byta till en eremithelg på någon bergsknalle i Höga Kusten Västernorrland? Tål inte stark sol lixom.

Solsemester i spanien i sommar?
Kan man nog glömma med tanke på hur fort viruset sprids här i europa.
Citera
Medlem
Nu måste jag ifrågasätta det lämpliga att ansiktet utåt för Folkhälsomyndigheten, Anders Tegnell, drar till Somalia mitt i cirkusen!
•Är det inte risk att han smittas under flygresorna? Det går väl inga direktflyg dit såvida han inte får ta regeringsplanet eller chartrar egen kärra?
•Ska han sättas i karantän när han kommer hem eller ska de riskera att smitta hela Folkhälsomyndigheten?
Jag tycker det tyder på mycket dåligt omdöme.
Men Folkhälsomyndigheten kanske kommer att ge bättre råd när han inte är här så det kanske är ren vinst förutom med skattepengarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
I avslutade fall är det just nu 94% som tillfrisknat och 6% som dött. Inte i närheten av era löjliga siffror.

Ja medelvärdet över alla länder ger den siffran om man räknar som vi gör, men det är ju fel säger du ju.
Citera
Medlem
Alltså det här med att totala amatörer ska läsa vetenskapliga artiklar och sen tror de förstår vad de läser varpå de självklart ska förmedla vidare sin "kunskap"... Jag vet inte hur men det kommer fan bidra till mänsklighetens förfall.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Inte ens värt att räkna på diktaturens siffror

De försökte mörka denna skit i en månad , litar inte ett enda dyft på dom

Det kan jag hålla med om.
Men att hålla på o räkna på eventuell dödlighet i förtid blir ju bara efterbliven skrämselpropaganda. Pest eller kolera typ.
Citera
2020-03-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jo jag har lurat på det.. men jag måste ju ändå sitta i stolen. Virus kan leva på en yta i upp till 9 dagar. I gynnsamma fall ända upp till 28 dagar. Sen ska hon andas på mig i säkert en hel timme. Efter att ha blivit andats på i flera veckor av resande innan hon träffar mig.

Men jag tänkte ta ditt tips och vänta utomhus tills det är 30 sekunder kvar tills det är min tur.

Ring arbetsförmedlaren om mötet kan hållas på telefon. Då du har haft kompisar på besök från Kina/Italien/Iran (Valfritt land). Du har inga symtom nu så du kommer gärna över men vill bara förvarna.
Citera
2020-03-09, 20:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Mer eller meningslösa möten som detta borde ju gå att förhandla bort, ersätta med ett telefonsamtal.

Bara att säga hur det ligger till, ring arbetsförmedlaren och säg att du tror att du har Covid-19 då din flickvän har konstaterats vara smittad, och fråga om mötet kan skjutas upp eller tas över telefon, jag är tämligen övertygad om att arbetsförmedlaren är medgörlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in