2020-03-09, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Kanske Hursomhelst tack för tipset. Finns medicin eller vad kan man göra för att bli av med körtelfeber? Är det bara att vänta ut?

Nä inget att göra. Drick mycket och glöm inte att tillföra olika salter- mineraler så som vätskeersättning (resorb) el apotekets egna. Vila och träna ingenting kommande 2 veckor. Sliter på kroppen.

Krya på dig

Så är det någon som har koll vart smittan finns i norra Sverige ? Såg att det nått Norrbotten nu
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Två månader? Det kommer garanterat ta år. Eftersom det inte är ett influensavirus.
Du får ursäkta, inget personligt, men jag litar mer på den samlade läkarkåren än en anonym hen på internet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Och det är ju precis vad du gör när du tar totala antalet smittade, det är minst lika missvisande fast åt andra hållet.

Räknar du ut bensinförbrukningen medans du står och tankar också?

I avslutade fall är det just nu 94% som tillfrisknat och 6% som dött. Inte i närheten av era löjliga siffror.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskurk
100% allvarlig.. alla kinesiska studier på coronasmittade uppvisar stark underrepresentation utav rökare.

Då kanske du kan visa på en enda källa där detta framgår då?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Nej det är inte lite. Illa är det, men ingen undergång. Min gissning är att det blir som Spanska sjukan. "Fördelen" denna gång är att det inte är de samhällsbärande generationerna som drabbas värst. Därav blir effekterna iaf lindrigare för samhället.

Men vi har ju å andra sidan betydligt bättre chanser att få fram ett vaccin idag mot för 100 år sedan. Jag tror på ett vaccin allra senast om två månader

Skulle det nu framställas ett vaccin inom 2 månader vilket jag tvivlar på, och om det nu gör det:

Tror du själv att du skulle vara prioriterad att få ta del av den första batchen/shipment av detta exklusiva sjukt eftertraktade vaccin???

Själv tror jag vissa VIP-människor redan paxat ett eventuellt vaccin, lär vara några miljoners miljoner som står före en i vaccinkön.
Citera
2020-03-09, 20:26
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
WHO uppfann inte det sättet att räkna.
Det spelar ingen roll alls vad din auktoritet "who?" räknar.
Det fatta ju vem som helst att det som räknas är hur sannolikt det är att man antingen tillfrisknar, eller DÖR, efter att man har insjuknat.

Är det på något sätt SVÅRT för dig att förstå???
Liksom vadå. Jösses.
Citera
Avslutad
Spanien över 1100 bekräftade fall. Det blir tufft med möjlig spridning när så många svenskar reser i skytteltrafik till sina spanska semester eller pensionärshus i vår, sommar . Eller : Grattis det var rätt, Ultravox gjorde denna banbrytande platta. Priset här hos radio Synth är en weekend till Barcelona.
- Eh, det går inte byta till en eremithelg på någon bergsknalle i Höga Kusten Västernorrland? Tål inte stark sol lixom.
Senast redigerad av lone star 2020-03-09 kl. 20:29.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Nej, han menade peaken av alla fall vi skulle komma att få i landet.

Några egentliga andra fall förutom dom i Italien och ett par iranier har aldrig funnits på FHM:s karta.

Sluta tramsa lika mycket som Tegnell. Ska det finnas någon trovärdighet måste andra vara bättre än honom. Han menade visst våra importfall från sportlovet. Dessutom kan jag lova dig att det finns annat på deras karta också, även om de varit alltför tafatta och löjligt nedtonande.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebastianDouglas
Jag är immun mot corona men oavsett det, hur orkar ni oroa er för corona?
Äldre som byggt vår grund kommer att dö i mängder...
Citera
2020-03-09, 20:27
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det är väl egentligen inte så konstigt? Rök borde väl döda virus? Känns spontant som ett tveeggat svärd. Långvarig rökning fuckar upp lungorna, men konstant inhalering av rök gör att viruset aldrig får en chans att penetrera lungcellerna?

Hittade det här när jag googlade:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/574054

https://www.verywellmind.com/the-scary-facts-about-formaldehyde-in-cigarette-smoke-2824724

Vill inte leka smart, men lägger man ihop 1+1 så, ja, vad säger experterna? Är formaldehyde mänsklighetens räddning?
Intressant. Tack! Som rökare tar man gärna till sig sådant här, om inte annat så för den psykologiska effekten eftersom jag har ingen tanke på att sluta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Vilka vetenskapliga artiklar har du läst? Länkar?
Webbsidan PubMed har bra material om du vill gräva lite mer i vetenskapen. Sen fann jag den här artikeln hjälpsam för en överblick:

https://www.nationalgeographic.com/science/2020/02/here-is-what-coronavirus-does-to-the-body/

Det är en många gånger ganska mild sjukdom fram tills dess immunförsvaret spårar ur. Vissa verkar tom vara på bättringsvägen när det plötsligt börjar gå åt helvete. Immunförsvaret gör i vissa fall enorm skada i lungorna eller andra organ.

I övrigt : I vissa fall verkar infektion i hjärnstammen ligga bakom andnöd och död. Viruset lyckas på något vis få hjärnan att "glömma bort" att andas. Patienter måste då manuellt andas, för att inte bli medvetslösa.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32104915

Det som den första artikeln hänvisar till som "honeycomb lungs" kan vara/utvecklas till lungfibros enligt sciencedaily. (Lungfibros är anledningen till att asbest förbjöds, och sjukdomen bromsas med cellgifter) :

https://www.sciencedaily.com/releases/2020/02/200228142018.htm

Lungfibros tros även delvis orsakas av respirator, som sägs stressa lungorna - vilket inte hjälper till. Man har redan startat forskningsprojekt för att följa den framtida utvecklingen för överlevande Covid19-patienter, just kopplat till lungfibros.

Allt som allt: ju mer jag läser, desto mer orolig blir jag.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Skulle det nu framställas ett vaccin inom 2 månader vilket jag tvivlar på, och om det nu gör det:

Tror du själv att du skulle vara prioriterad att få ta del av den första batchen/shipment av detta exklusiva sjukt eftertraktade vaccin???

Själv tror jag vissa VIP-människor redan paxat ett eventuellt vaccin, lär vara några miljoners miljoner som står före en i vaccinkön.
Nej. Jag gissar att riskgrupperna kommer gå först. Vilket jag inte tillhör.
Och det är ju så det bör vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in