2020-03-09, 20:04
Medlem
Har tydligen kommit till östergötland men enda artikeln på corren om det ligger bakom betalvägg, varför undanhåller dom samhällsviktiga nyheter bakom betalvägg, idioter.
Citera
Medlem
Och där kom första fallet i Östergöland som förmodligen har ett stort mörkertal.
Citera
Medlem
Newfields avatar
97 döda i Italien idag

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-03-09, 20:05
Medlem
Kattskurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nu ska jag inte säga emot utan att ha på fötterna, men det är faktiskt så att detta är den enda artikeln jag sett ang rökning och Corona som säger att så är fallet.
Allt jag läst tidigare, dvs diverse undersökningar i kina har visat på motsatsen. Så vi kan nog inte fastställa någonting baserat på en artikel.
Artikel utan studier som bas =PK-ism..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Åkte Corona Bob iväg på eget initiativ eller blev han ivägskickad ?
Misstänker att det är för att undvika lynchning. Säkrare för honom i Somalia.

Helt skevt att en sån "samhällsviktig" person tillåts lämna.

Jag tror alla i tråden väntade på att få se honom stå och böla "vi såg det inte komma"
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Italiens statistik verkar nu vara 39% dödlighet av alla insjuknade som antingen tillfrisknat eller avlidit. 463 avlidna av 724 tillfrisknade plus 463 avlidna.
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Det där var det mest förvirrade jag någonsin läst, vad menar du?
Dödligheten är runt 2-3% fortfarande
Citera
Avslutad
Jävlar vad siffrorna i italien ökar hela tiden!

463 döda i italien hittills

724 liggandes i serious/critical condition.
Vart ska man vårda alla dessa människor?
Det här har ju spårat ur totalt nu.

Frankrike/spanien verkar vara påväg åt samma håll.

Varför skulle vi i Sverige slippa undan det som händer i övriga europa?

Hur ser det ut här i april??
Tusentals smittade och många döda och ännu fler liggandes på intensiven.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Rätt tänkt. Men skräckpropagandan känns inte ok.
Vi tänker olika.
Ur svenskars perspektiv är det inte intressant med dödsartiklar gällande globala utbrott av mässling, tbc men tyvärr ganska nyligen HIV och hepatit som inte heller dödar.

Så, jag ligger lågt i frågan och putsar på min nya avatar så länge.
Little by little

Nej, jag förespråkar inte skräckpropaganda, men faktum är att den nu ligger nrämare verkligheten än vad FHM:s tafatta lugnande besked gör. Vilket gör att många inte tar det på allavar, tror att det är ett vanligt influensavirus osv.

ALLA borde läsa på hur det ser ut i norra Italien just nu, höra vad läkare och krisansvariga där säger, och se vilka åtgärder de tar. För om tillräckligt många beter sig som inget och går och hostar på i godan ro så kommer det sluta likadant här. Det är utom tvivel i det här läget faktiskt.
Citera
2020-03-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej, du kan dock räkna med att de är så ovanliga i kroppen att det inte kommer att påverka dig nämnvärt. Om det är så att du inte utvecklar immunitet (vilket inte verkar vara fallet) så kan en tidigare insjukning antingen påverka dig positivt ELLER negativt (ADE är en komplikation som tyvärr förekommer med coronavirus som innebär att du kan bli betydligt sjukare andra gången du blir sjuk i samma virus).

Ja, tydligen har just detta senare förekommit i något/några fall av Covid19.
Citera
Medlem
sannes avatar
Här är läkaren som gjorde obduktion på en covid19 smittad patient. Han säger att "det var det farligaste jag gjort". Iof hade de kanske fortfarande L strängen av viruset (muterat) som var extra dödligt i den kroppen? Det verkar ju som karantänen som infördes i Wuhan isolerade just den strängen L som muterade i Covid19.

https://www.youtube.com/watch?v=2OXP7_aawUs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Har tydligen kommit till östergötland men enda artikeln på corren om det ligger bakom betalvägg, varför undanhåller dom samhällsviktiga nyheter bakom betalvägg, idioter.

"Enligt Region Östergötland har en person i Östergötland sent i dag konstaterats vara smittad av det nya coronaviruset, covid-19. Det är det första konstaterade östgötska fallet.

Med anledning av detta håller Region Östergötland klockan 20 i kväll en presskonferens för att ge mer information i ärendet.

Artikeln kommer att uppdateras."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
533 människor har dött i Europa på kort tid. Tror inte det var så här de hade tänkt sig att dö.

Jävla kineser.
Kineser kan inte direkt vara så populära i nuläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in