2020-03-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittelkjell
Jo, stora mängder C-vitamin fördubblar risken för njursten, och nåt jävligare finns inte. Tro mig.

Skulle väl vara att sluta som levande bränd i ett mobilt krematorie i kina
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Nu kanske jag missat något i den här konversationen men... va? Hitta antikroppar gör man av alla virus, det är så man testar för de flesta virus (kommer säkerligen finnas sådant test för Covid-19 snart också. Vad är märkligt?
Det bildas inga antikroppar efter att man haft COVID-19. Ingen immunitet. Om du inte tycker det verkar märkligt så får det stå för dig.

Eller vänta, nu kanske jag missförstått någonting. Som jag förstår det finns ingen immunitet för Covid-19.
Det här med antikroppar är ny info för mig, de kanske inte hänger ihop som jag tror de gör.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxted
Självklart inte.

Hur vet du det? Var du där ?
Citera
2020-03-09, 19:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
OK! Då kan man räkna med att viruspartiklarna försvinner (förutom vissa retrovirus) så småningom, även om det kan ta sin tid.

Nej, du kan dock räkna med att de är så ovanliga i kroppen att det inte kommer att påverka dig nämnvärt. Om det är så att du inte utvecklar immunitet (vilket inte verkar vara fallet) så kan en tidigare insjukning antingen påverka dig positivt ELLER negativt (ADE är en komplikation som tyvärr förekommer med coronavirus som innebär att du kan bli betydligt sjukare andra gången du blir sjuk i samma virus).
Citera
Medlem
Hur många smittade kan det tänkas finnas i Turkiet som tycks vägra rapportera smittade? Några tusen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det kommer en förklaring från Tegnell och FHM sedan som vanligt.

"Vi trodde det...."

Dem har skickat Tegnell till Somalia...
Citera
2020-03-09, 19:59
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
”Coronavirus' Top Targets: Men, Seniors, Smolers”
https://www.medscape.com/viewarticle/925855

”Smoking and coronavirus

Coronavirus (COVID-19) is an acute respiratory infection. Respiratory infections are serious infections that affect normal breathing. A wide range of bacteria and viruses cause these infections.

Smoking affects the immune system in the airways, lung tissue and throughout the body. This reduces your natural protection against infections, like coronavirus.

This means that if you smoke:

you have an increased risk of getting acute respiratory infections
you have a greater risk of the infection lasting longer
you have a greater risk of the infection being more serious than it would be for someone who does not smoke
Second-hand smoke has similar effects. Children who are exposed to smoke are at increased risk of acute respiratory infections.

Stopping smoking reduces your risk of smoking-related illness. Reducing exposure to second-hand smoke is also important, especially for children”

https://www2.hse.ie/conditions/coronavirus/at-risk-groups.html

Men snusa kanske är bra!
Citera
2020-03-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det bildas inga antikroppar efter att man haft COVID-19. Ingen immunitet. Om du inte tycker det verkar märkligt så får det stå för dig

Öhhhh det får du nog dela en källa på innan jag går på den. Däremot finns ännu inte (i alla fall inte överallt) tester som ser till just antikroppar.
Citera
2020-03-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Öhhhh det får du nog dela en källa på innan jag går på den. Däremot finns ännu inte (i alla fall inte överallt) tester som ser till just antikroppar.

Håller med, helt sjukt snälla ge en källa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Det är säkert undersökt om du vill veta i detalj för de olika virusen. Vissa virus kan ligga kvar, latenta, i olika vävnader. Andra försvinner ganska omgående. Immunförsvaret som bekämpar virus har ett s.k. immunologiskt minne och specifika antikroppar som är redo att bekämpa viruset om det kommer tillbaka. Problemet med dom coronasmittade är att verkar vara positiva för själva viruset väldigt länge och därmed inte "botade".

Det blir svårt att dra paralleller till hur andra virus beter sig eftersom detta är nytt och vill man ändå göra det så är väl SARS den genetiskt närmsta släktingen.

Mitt fetade.

Tack för svar. Jag ska leta efter studier på SARS när jag får tid.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag såg på BNO igår att det är två fall på FÄRÖARNA???
Herregud.
Det finns verkligen snart inte en enda Coronafri fläck kvar på denna jord.
Nordkorea?

Svalbardöarna? Arktis? Antarktis? Grönland?
Citera
2020-03-09, 20:01
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
20 mars är det Newroz som firas av bland annat iranier, och som brukar ha många besökare under den så kallade Eldfesten i Stockholm. Borde väl ställas in med tanke på risk för smittspridning.
De har tagit beslut om att ställa in den nu.

Tack och lov att de tog ett beslut på tvärs med vad FHM skulle ha rekommenderat.

Ur Expressens liverapportering:
Citat:
Efter nära dialog med vår publik, våra föreningar samt internationella artister och gäster har vi fattat beslutet att ställa in Eldfesten 2020. Vi har alla ett ansvar att förhindra fortsatt smittspridning och måste ta det säkra före det osäkra. Det känns såklart jättetråkigt då Eldfesten är en årlig tradition med artister i världsklass och en fantastisk gemenskap, säger Dritëro Kasapi, teaterchef vid Riksteatern, i ett pressmeddelande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in