2020-03-09, 12:41
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
9/10 svennebanan har väl inte en sån fin foliehatt som du verkar ha antar jag?

Hej svennebanan, det kan påpekas att 9/10 svennebanan vill ingenting veta om några agendanäsor. Det ingår liksom i att vara denazifierad, judaiserad, PK-fierad, att hålla sig borta från sådant. Men jag berättar ändå, ty jag vill svennebanans bästa.
Senast redigerad av PK-befriad 2020-03-09 kl. 12:45.
Citera
2020-03-09, 12:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Här känner jag att ett gammalt inlägg jag gjorde 2013 känns relevant.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag kan inte riktigt hjälpa att jag hela tiden kommer att tänka på den gamla sketchen med "Not the nine O'Clock news" som handlar om fetas rättigheter i samhället, där Rowan Atkinson vid 3.30 kommer in & låtsas vara fet för att kunna ta över debatten.

Sorry för lite OffTopic, men det känns ibland så här i den Svenska mediadebatten.
Citera
2020-03-09, 16:26
Medlem
Wheeler88s avatar
Fördelar med fett finns också. Ett högre Boyjans värde än en smalre. Du flyter bättre alltså om du är på vattnet. Fett håller dessutom din kroppsvärme runt organ vilket gör att du är mer tålig mot kallt vatten. Vid en sjöolycka är det alltså fördel att vara tjock.
Citera
2020-03-09, 16:31
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Fördelar med fett finns också. Ett högre Boyjans värde än en smalre. Du flyter bättre alltså om du är på vattnet. Fett håller dessutom din kroppsvärme runt organ vilket gör att du är mer tålig mot kallt vatten. Vid en sjöolycka är det alltså fördel att vara tjock.
Det beror väl på. En tjockis orkar sällan hålla sig flytande lika länge som en normal människa utan flytväst eller livboj.
Citera
2020-03-09, 17:21
Medlem
Citat:
Fettaktivism är kamp mot kapitalism

Att äta mer än man behöver stödjer väl kapitalism?
Citera
2020-03-09, 17:30
Medlem
DoungAs avatar
Allt var inte bättre förr. Men det var kanske dumt att slopa mentalsjukhusen. Där dessa personer fann en plats och ett universum i en egen liten bubbla. Borta från samhället där de kom till skada och där de själva också levde destruktiva liv utan rutiner.

Kanske en lätt överdrift, men hon behöver ju nog hjälp. Man kan inte vara stolt om man är fet. Det är helt omöjligt. Alla har vi våra skavanker och själv har en liten kula samlat sig i magen efter jag blev 30. Men jag är i allra högsta grad medveten om den och promenerar bort den sakta men säkert nu. Men jag lägger ju inte ut instabilder och demonsterar för det. Vad fan har gått fel när folk demonstrerar för att få vara feta och inte kunna arbeta/ta sig till arbetet och bli socialfall?
Citera
2020-03-09, 17:55
Medlem
Hur är det vit rasism att anse att fetma är dåligt? Jämför européer med svarta Afrika så ser man att det är vi och inte dem som är fetast.

Dessutom är det fler män än kvinnor i Sverige som har övervikt enligt BMI. Så BMI verkar ju vara en ordentlig pungspark på patriarkatet.
Citera
2020-03-09, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Här känner jag att ett gammalt inlägg jag gjorde 2013 känns relevant.

Hur ser andra grupper på tjockisarna i offerstatuskampen? Misstänker att negrer, muslimer med mera kanske inte kommer vara helt roade över att bli jämförda med tjockisar i någon offerpyramid. Har ju redan knorrats från en del afro-amerikaner som inte gillar detta med transor som jämför sin kamp med medborgarrättsrörelsen.

Minns när Lady Dahmer försökte claima rasifierad-status genom sin grekiska pappa. Det blev inbördeskrig i intersektionalitetsvänstern. Tycker denna kommentar som Dahmer fick då är väldigt talande:
"Jag har också diagnoser, jag blev mobbad, och till skillnad från dig som hävdar att du är rasifierad för att din pappa kom från Grekland som kom mina föräldrar från länder som ligger utanför Europa. Jag är inte det minsta imponerad."

Man ser alltså ner på henne för att hon inte är icke-europé (samtidigt som de påstår att icke-européer är de som ses ned på).
Citera
2020-03-09, 18:21
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige99
Hur ser andra grupper på tjockisarna i offerstatuskampen? Misstänker att negrer, muslimer med mera kanske inte kommer vara helt roade över att bli jämförda med tjockisar i någon offerpyramid. Har ju redan knorrats från en del afro-amerikaner som inte gillar detta med transor som jämför sin kamp med medborgarrättsrörelsen.

Minns när Lady Dahmer försökte claima rasifierad-status genom sin grekiska pappa. Det blev inbördeskrig i intersektionalitetsvänstern. Tycker denna kommentar som Dahmer fick då är väldigt talande:
"Jag har också diagnoser, jag blev mobbad, och till skillnad från dig som hävdar att du är rasifierad för att din pappa kom från Grekland som kom mina föräldrar från länder som ligger utanför Europa. Jag är inte det minsta imponerad."

Man ser alltså ner på henne för att hon inte är icke-europé (samtidigt som de påstår att icke-européer är de som ses ned på).

Haha vänsterstollarna står i kö för att vara mest rasistisk nu för tiden i jakten på att framstå som anti-rasist. Hur stollig måste man vara om man röstar på vänsterpartiet?
Citera
2020-03-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88

Bra där vi måste få en lag om att alla sjömän måste vara feta.Skapar massa jobb till tjockisarna.
Citera
2020-03-09, 18:49
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Bra där vi måste få en lag om att alla sjömän måste vara feta.Skapar massa jobb till tjockisarna.

Ja självklart. Ingen dum Idé.
Citera
2020-03-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Hennes fetma beror ju helt riktigt på den vite mannen!!

Utan den vite mannens mekaniserade jordbruk och bruk av konstgödsel skulle hon inte ha möjlighet att bli så fet.

Då skulle hon demonstrera för rätten att få vara lika fet som rika vita kvinnor.

Fast du har en poäng...

På 70-talet var människor inte lika feta, och då hade inte jogging och gymmande blivit en trend. Det fanns liksom inte på kartan att motionera om man inte idrottade. Ändå var folk inte feta.

Vi levde kvar i matvanor som var nyttiga. Skräpmat, att vi tappat fasta mat-tider, all jävla läsk och lös-godis. Vi äter inte kokt potatis längre nästan utan det skall vara pasta, pommes eller jasminris osv...

Lördagsgodis för ett barn då kunde vara en tablettask och en liten läsk. Det var godiset man åt den veckan...

Någonting har gått trasigt där och jag tror faktiskt inte folk hade bättre "karaktär" då än nu.

Kapitalismen och mat-industrin är den vite mannens uppfinning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in