2020-03-07, 20:00
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosby1.0
Nja jag vet inte vad du pratar om här om jag ska vara ärlig. See ya!

Testa att läsa vem jag citerade...
Citera
2020-03-07, 20:01
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:
• Tränar
• pratar
• går på promenad
leker med barnen
• läser en bok
• tittar på en film
• skriver
• ja en jävla lång lista på saker man kan göra när fan som helst. Morgon som kväll.

Kanske inte blir så mycket tillfällen att sexa, med flera barn i hemmet..?

Är det något du saknar, eller tror att din partner saknar?
Citera
2020-03-07, 20:02
Bannlyst
Vart singel nu i 1.5 år...hade en 7 årig relation före det.

Knulleriet var kul i kanske 3 år in i det..sen var det i bästa fall ett träningspass.

Som man måste man få nya bitches för att evolva.
Citera
2020-03-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
När 2 personer har varit ihop länge ligger man inte med varandra som när man var nykära. Då är det vanligt att man är kåt på varandra nästan hela tiden. Sen blir kärleken blir djupare men att ligga hela tiden är inte lika viktigt.
Annat tar mkt tid, jobb, intressen, kanske barn. Man kan ha ett bra sexliv ändå, även om det blir färre gånger i veckan. Förra veckan var det 2 gånger under arbetsveckan och 4 gånger under helgen. Denna vecka har det varit en gång men antalet kommer att öka nu lördag, söndag.
Senast vi var långlediga blev det nästa varje dag.

Du kanske tror att män är knullmaskiner som behöver sex hela tiden men det är inte korrekt. Lever man i en stabil relation varierar det.
Jag är det iaf
Citera
2020-03-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskrivnaodds
Kanske inte blir så mycket tillfällen att sexa, med flera barn i hemmet..?

Är det något du saknar, eller tror att din partner saknar?

Nej då, jag menar nog inte att det är något fel egentligen utan undrar hur andra ser på saker och ting.
Citera
2020-03-07, 22:52
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langkeit
Ihop i 30 år, gifta i 20 år. Två tokfransar till barn och två tokfransar till katter. Jag älskar henne! Sex come on!
Låter som att ni har en jättefin relation!
Citera
2020-03-08, 21:13
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Jag och min partner har sex inte allt för ofta, utan vi väljer att prioritera andra saker i livet först och främst.

När vi väl har sex, är det helt makalöst bra och vi känner oss väldigt nöjda med varandra. Likt en explosion så måste vi ta igen oss i någon vecka eller två.

Förr i tiden, i andra förhållanden jag haft, var sex en väldigt central roll i relationen (t.o.m för mycket).

Det är aningen lustigt att det kan skifta så mycket från relation till relation.

Hur ser det ut för er?

Grunden till att män lever med kvinnor (oftast) är inte att ha nån att dela hyran med eller så. Utan det är sexuell attraktion. Nu säger jag inte att man måste orka knulla precis hela tiden - men om sexet inte funkar varför skulle man då vara ihop? Okej om man är gamla och impotenta och ”växt ihop” och stannar kvar för att man inte orkar förändra sitt liv - men i övriga fall ska man inte vara i en relation om sexet inte längre funkar. Inte ens för barnens skull faktiskt, ty om föräldern inte är lycklig är barnen inte lyckliga heller.
Citera
2020-03-08, 21:17
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
• Tränar
• pratar
• går på promenad
• leker med barnen
• läser en bok
• tittar på en film
• skriver
• ja en jävla lång lista på saker man kan göra när fan som helst. Morgon som kväll.

Allt det där kan man även göra med en platonisk vän, någon släkting, granne, arbetskamrat eller vem som helst.
Citera
2020-03-08, 21:18
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Sex är viktigt, men inte det viktigaste.

Om sex inte är det viktigaste, varför är det då så få människor som väljer att ha en platonisk vän som sin sambo och livskamrat? Dvs en asexuell relation?
Citera
2020-03-08, 23:30
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Om sex inte är det viktigaste, varför är det då så få människor som väljer att ha en platonisk vän som sin sambo och livskamrat? Dvs en asexuell relation?
Om sex är det viktigaste, varför lever folk med partners de inte har så mycket sex med? För att det finns viktigare saker.
Citera
2020-03-08, 23:48
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Om sex är det viktigaste, varför lever folk med partners de inte har så mycket sex med? För att det finns viktigare saker.

Varför söker sig människor med depression inte till psykologen? Varför äter inte slackers riktig mat utan går ner till närmsta 7-Eleven och köper chips när de är hungriga? Jo, för att de inte är tillräckligt proaktiva för att lösa sina problem förstås. Det "lättaste" som finns är alltid att inte göra något. Lättast, men inte bäst. Se bara på den svenska statsministern...
Citera
2020-03-09, 17:48
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Varför söker sig människor med depression inte till psykologen? Varför äter inte slackers riktig mat utan går ner till närmsta 7-Eleven och köper chips när de är hungriga? Jo, för att de inte är tillräckligt proaktiva för att lösa sina problem förstås. Det "lättaste" som finns är alltid att inte göra något. Lättast, men inte bäst. Se bara på den svenska statsministern...
Eller så är det så att få saker gällande människor är antingen svart eller vitt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in