2020-03-07, 18:40
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langkeit
Efter barnen mycket sällan vilket är helt OK. Ifall du verkligen gillar din partner som person och inser att ert liv är ett projekt så blir sex mer som en krydda till anrättningen. Ifall man hänger upp livet på sex så har man ett i övrigt mycket fattigt liv. Spela kort, snacka skit, skjärtdansa till radion när ni lagar mat, titta på en serie, plantera tomater, drick alkohol, res, plocka svamp, retas mm mm. Finns hur mycket som helst att glädjas åt tillsammans.
Instämmer!

Har världens bästa livskamrat som jag varit gift med i år, tio år.....Vi är man och kvinna.
Sexet är verkligen inte allt. Men vi är båda rätt asexuella....
Men antar att alla är individer, och så länge man trivs med varandra så
är det det bästa.

Vi retar varandra en hel del också!
Citera
2020-03-07, 18:45
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Svenska kvinnor är så jävla korkade så jag måste säga att det är det ända jag är ute efter till 100%.

Vem fan orkar sitta och lyssna på dessa blåsta vänsterfeminister till brudar?

Testat att ge fan i att dejta "blåsta vänsterfeminister"?
Citera
2020-03-07, 18:55
Medlem
Incendios avatar
Sex är viktigt, men inte det viktigaste. Vill man leva med någon ett helt liv får man räkna med att relationen är föränderlig. Jag utgår ifrån att vi inte kommer att ligga lika ofta när vi sitter på hemmet liksom. Men det är okej. Vår relation har så många lager och att det ena eller andra laget ligger främst i perioder är naturligt och bara bra. Det gör att det inte är någon katastrof om jag exempelvis blir sjuk och så går det uppåt två veckor utan sex. Det får oss inte att tänka att "hjälp, något är fel på vår relation eftersom att den inte ger oss maxade kickar varje sekund och vi inte beter oss som när vi precis träffats, vi måste göra slut". Bara att vara i samma rum är festen.
Citera
2020-03-07, 18:59
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Svenska kvinnor är så jävla korkade så jag måste säga att det är det ända jag är ute efter till 100%.

Vem fan orkar sitta och lyssna på dessa blåsta vänsterfeminister till brudar?

Sluta dejta såna som du hatar så går det nog bättre
Citera
2020-03-07, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Instämmer!

Har världens bästa livskamrat som jag varit gift med i år, tio år.....Vi är man och kvinna.
Sexet är verkligen inte allt. Men vi är båda rätt asexuella....
Men antar att alla är individer, och så länge man trivs med varandra så
är det det bästa.

Vi retar varandra en hel del också!

Ihop i 30 år, gifta i 20 år. Två tokfransar till barn och två tokfransar till katter. Jag älskar henne! Sex come on!
Citera
2020-03-07, 19:07
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Jag har hört ett klokt uttryck.
I ett bra förhållande 20%
I ett dåligt förhållande 80%

Kort sagt, sex är sjukt viktigt för att ett förhållande ska fungera.
Och det är nyckeln till ett långt förhållande.
Citera
2020-03-07, 19:16
Medlem
svartnatt666s avatar
Är det allt tjejen har att komma med är det as viktigt. Annars slösar man ju inte tid på människan. Men man slösar inte tid på sex baserade förhållande anyways. Gravt besviken där. Har polare. Kan runka på egen hand. Finns porr överallt.
Citera
2020-03-07, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mosby1.0
Jag och min partner har sex inte allt för ofta, utan vi väljer att prioritera andra saker i livet först och främst.

När vi väl har sex, är det helt makalöst bra och vi känner oss väldigt nöjda med varandra. Likt en explosion så måste vi ta igen oss i någon vecka eller två.

Förr i tiden, i andra förhållanden jag haft, var sex en väldigt central roll i relationen (t.o.m för mycket).

Det är aningen lustigt att det kan skifta så mycket från relation till relation.

Hur ser det ut för er?

Sex är så viktigt att skulle det vara ett problem kring det är det viktigt?

Oftast är sex jätteviktigt i alla förhållanden, sedan är hur frekvent det sker upp till paret? Händer att man inte matchar varandras sexuella drift och det är där skon börjar klämma

Då är det viktigt att man löser problemet tillsammans annars så brukar ju vi se oftast att den ena olyckliga partnern börjar göra annat den inte borde göra pga icke besvarade behov men de fåtal starka personer försöker allt de kan lösa innan de ens begår otrohet etc. alt. lämnar partnern och sedan försöker hitta sina behov bemötta annanstans.

hola amigos
Citera
2020-03-07, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langkeit
Efter barnen mycket sällan vilket är helt OK. Ifall du verkligen gillar din partner som person och inser att ert liv är ett projekt så blir sex mer som en krydda till anrättningen. Ifall man hänger upp livet på sex så har man ett i övrigt mycket fattigt liv. Spela kort, snacka skit, skjärtdansa till radion när ni lagar mat, titta på en serie, plantera tomater, drick alkohol, res, plocka svamp, retas mm mm. Finns hur mycket som helst att glädjas åt tillsammans.

Det är ungefär vad vi gör.
Vi knyter ihop allt, det ger syre åt våran relation känns det som
Citera
2020-03-07, 19:26
Medlem
det är nog väldigt individuellt, haft sambo ca 10 år, har nog totalt snittat 2 ligg / vecka. (vissa veckor 7-10 ggr sen kan de gå 3 veckor utan).

alla har olika sexdriv. handlar nog om att hitta någon på ungefär samma nivå
Citera
2020-03-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Testat att ge fan i att dejta "blåsta vänsterfeminister"?

Nja jag vet inte vad du pratar om här om jag ska vara ärlig. See ya!
Citera
2020-03-07, 19:38
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnesia5150
Är du säker på att han e nöjd ,låter väldigt lite för en kille
När 2 personer har varit ihop länge ligger man inte med varandra som när man var nykära. Då är det vanligt att man är kåt på varandra nästan hela tiden. Sen blir kärleken blir djupare men att ligga hela tiden är inte lika viktigt.
Annat tar mkt tid, jobb, intressen, kanske barn. Man kan ha ett bra sexliv ändå, även om det blir färre gånger i veckan. Förra veckan var det 2 gånger under arbetsveckan och 4 gånger under helgen. Denna vecka har det varit en gång men antalet kommer att öka nu lördag, söndag.
Senast vi var långlediga blev det nästa varje dag.

Du kanske tror att män är knullmaskiner som behöver sex hela tiden men det är inte korrekt. Lever man i en stabil relation varierar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in