2020-03-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Och ändå ansåg hon UW vara tråkig.
Man saknar sällan kon förrän båset är tomt. Men du begriper inte det, du är så blind så hälften vore nog. Ta den där tvåtimmarskursen jag föreslog. För så ignorant kan man bara inte vara som du är. Människans psyke är enormt komplext, vad det är som styr är individuellt - men du är otroligt snabb att döma en människa var skor du inte gått i.
Citera
2020-03-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Precis. De som behandlade henne väl
ville hon inte ha för de var tråkiga, enligt
henne.

Och att vara tråkig tycks ha varit det
värsta man kunde vara enligt LW.
+ sjuk.
Ja,det var ju så LW var.
Nu fick hon ju träffa sin överman äntligen.
Citera
2020-03-09, 16:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det kan Johan ju ha varit ur hennes synvinkel utan att hon för den skull sökte extrema kickar. De kanske hade glidit isär intressemässigt och känslomässigt? Utan att nån gjort den andre illa.

Stämmer inte.

Hon hade sagt åt UW att vara tyst
offentligt, han kände sig kränkt och sa typ
att det kanske var lika bra att de skiljde sig
och då svarade LW ”ja”.
Citera
2020-03-09, 16:03
Medlem
Lite så här:

Oenigheter om var flickorna var under helgen 11-13e maj när H*anna och J*onas var på geocach-trip i bla Norrköping.

H*anna uppger att barnen var hos S*tefan (A.149 S.268)
FL frågar om barnen kunde ha varit hos hennes föräldrar den helgen.
H*annan uppger att dom skulle ha varit hos honom
men eftersom hon inte var där, så vet hon egentligen inte (A.149 S.370).

S*tefan säger att han skulle ha haft barnen men att de var hos mormor och morfar (A.147 S.96) På sida 306 säger han att barnen bara sov hos dom från fredag till lördag, eller om dom bara var där på fm, men vet inte när dom kom hem.

Mormor B*irgitta säger att barnbarnen inte var hemma hos dom under helgen 11-13e maj, men att dom träffade flickorna på deras loppis. Hon berättade att H*anna var på nån resa med några kompisar och vet inte när hon kom hem, men hon träffade i alla fall inte henne på loppisen.(A.149 S.467)

Morfar S*ven-O*lov har inget minne av att de har varit barnvakt den helgen, men däremot
träffades de på loppisen på söndagen. (A.149 S.488)

A*ndreas berättar att han bjöd hem S*tefan på middag fredan den 11e maj eftersom flickorna var hos H*anna den helgen.
Men först skulle S*tefan simma på Gustavsvik.
Dom käkade runt 19-23. Stefan hade simmat. Dom pratade om att papiljottsimmarna
inte sköter sig och är i snabbanorna
. (A.150 S.490)

H*anna vet inte om hon kom hem tidigt eller sent på söndagen, men hon var inte med på loppisen.
Hon var hos S*tefan efter loppisen. Men kanske också på fm på torsdagen innan helgen innan jobbet .(A.149 S.142)

J*onas berättar att han och H*anna har umgåtts mellan 10-13e maj och att de varit på geocach-trip eftersom barnen var hos S*tefan denna helg. På söndagen släppte han av H*anna hos sig och det var områdesloppis då. Barnen hade varit hos S*tefan under helgen.(A.150. S.555)

Okej, så har HD's föräldrar problem med minnet..? Lördagen den 12e maj var åtminstone en händelserik dag i SD's liv och på fredagen hade han ju fullt upp med att trängas med papiljottsimmarna och äta middag hos sin vän.

AV ANNAT INTRESSE:

FL frågar H*anna hur det kommer sig att K*arin är av den uppfattningen att hon fick reda på
L*enas försvinnande på fm runt klockan 10:00 den 15e maj.
FL konfronterar henne med att även J*onas berättat att han fick reda på L*enas försvinnande under förmiddagen. Och även H*annas kollega har uppgett att H*anna berättat detta för henne tidigare på morgonen. Dvs, INNAN S*tefan skickar sms till H*anna och berättar att L*ena är försvunnen, vilket är kl 11:06.
H*anna uppger att hon inte vet eller vill kommentera hur det kommer sig.(A.149. S.411)

H*anna berättar att S*tefan var på gymmet kvällen den 14:e. Han har varit där 3 gånger och han kör bara gym för han vill komma igång. Men han simmar inte. (A.149 S.53)

Den 15e maj klockan 06:54 skriver S*tefan till J*ani, de pratar om USA-resan och S*tefan är på väg till Västerås. ?
(A.150 S.520)

K*arin tror att brandlarmet går på onsdagen den 16:e, men det kan också ha varit torsdagen. Det var avspärrat.
(A.150 S. 354)

A*ndreas minns att brandlarmet gick på onsdagen runt 17.30-18.00 när tekniska var där. (A.150 S.495)
OKEJ, KAN DET VARA TEKNIKERNA SOM GREJAT MED LARM OCH SÅ OCH ATT DET AV DEN ALEDNINGEN BÖRJADE TJUTA?

J*onatan berättar att han hör J*errys hund skälla utanför SD's hus 15e maj runt 16.00.
Han berättar sen att hans föräldrar hörde ett brandlarm lite senare, men vet inte vart dom fått det från. Vet ej tiden för avspärrningarna men SD's dotter fick inte gå in och hämta sin telefon. (A.151 S.158-159)

A.150 S.531
B*ernt mfl träffar S*tefan på en FTF- jakt 11/7 2018.
Någon frågar om S*tefan visste hur Lena dog. Hans svar: "Lena fick ingen snabb död. Hon fick en utdragen död"...
..vidare "Lenas barn orkar jag inte ens tänka på, förresten så skiter jag i dem".

I samband med storstädningen den 25e så hittade nycklar i bostaden som ingen känner igen. Dottern T hör föräldrarna prata om att nån försöker sätta dit dom. Såg ut som nycklar till en dörr, fast kortare.
A.150 s.465 (hoppas det blev rätt sidhänvisning på denna. Osäker. Nån tränare eller nåt till T förhörs)

Intressant...! Vart går nycklarna..?

och...

(A.149 S.237)

FL läser upp sms från J*erry till S*tefan:
"Tex om dina tankar om TG, när hon mådde som sämst,
att du sa att du kunde ta livet av henne. Det har jag inte berättat i förhör.
Min sambo har hört det. Men ingen annan.
Har inte berättat i förhar om det samtal mellan dig och Soft,
om tankar hur det kunde bli om H*anna inte fanns med i bilden,
om att Soft valde tapetfärg då hon skulle bo där i framtiden.
Nu i backspegeln känns dessa uppgifter oroande.
Att du sa att du kunde ta livet av henne, det har jag inte berättat i förhör
"
..

Have som mercy... Jag har verkligen försökt få allt rätt i inlägget.
Säkert har versionerna nyanserats lite från förhör till förhör.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-09 kl. 16:26.
Citera
2020-03-09, 16:13
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Och ändå ansåg hon UW vara tråkig.

Och vad har UW med Picasso2 sitt svar att göra??
Citera
2020-03-09, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Lite så här:

Oenigheter om var flickorna var under helgen 11-13e maj när H*anna och J*onas var på geocach-trip i bla Norrköping.

H*anna uppger att barnen var hos S*tefan (A.149 S.268)
FL frågar om barnen kunde ha varit hos hennes föräldrar den helgen.
H*annan uppger att dom skulle ha varit hos honom
men eftersom hon inte var där, så vet hon egentligen inte (A.149 S.370).

S*tefan säger att han skulle ha haft barnen men att de var hos mormor och morfar (A.147 S.96) På sida 306 säger han att barnen bara sov hos dom från fredag till lördag, eller om dom bara var där på fm, men vet inte när dom kom hem.

Mormor B*irgitta säger att barnbarnen inte var hemma hos dom under helgen 11-13e maj, men att dom träffade flickorna på deras loppis. Hon berättade att H*anna var på nån resa med några kompisar och vet inte när hon kom hem, men hon träffade i alla fall inte henne på loppisen.(A.149 S.467)

Morfar S*ven-O*lov har inget minne av att de har varit barnvakt den helgen, men däremot
träffades de på loppisen på söndagen. (A.149 S.488)

A*ndreas berättar att han bjöd hem S*tefan på middag fredan den 11e maj eftersom flickorna var hos H*anna den helgen.
Men först skulle S*tefan simma på Gustavsvik.
Dom käkade runt 19-23. Stefan hade simmat. Dom pratade om att papiljottsimmarna
inte sköter sig och är i snabbanorna
. (A.150 S.490)

H*anna vet inte om hon kom hem tidigt eller sent på söndagen, men hon var inte med på loppisen.
Hon var hos S*tefan efter loppisen. Men kanske också på fm på torsdagen innan helgen innan jobbet .(A.149 S.142)

J*onas berättar att han och H*anna har umgåtts mellan 10-13e maj och att de varit på geocach-trip eftersom barnen var hos S*tefan denna helg. På söndagen släppte han av H*anna hos sig och det var områdesloppis då. Barnen hade varit hos S*tefan under helgen.(A.150. S.555)

Okej, så har HD's föräldrar problem med minnet..? Lördagen den 12e maj var åtminstone en händelserik dag i SD's liv och på fredagen hade han ju fullt upp med att trängas med papiljottsimmarna och äta middag hos sin vän.

AV ANNAT INTRESSE:

FL frågar H*anna hur det kommer sig att K*arin är av den uppfattningen att hon fick reda på
L*enas försvinnande på fm runt klockan 10:00 den 15e maj.
FL konfronterar henne med att även J*onas berättat att han fick reda på L*enas försvinnande under förmiddagen. Och även H*annas kollega har uppgett att H*anna berättat detta för henne tidigare på morgonen. Dvs, INNAN S*tefan skickar sms till H*anna och berättar att L*ena är försvunnen, vilket är kl 11:06.
H*anna uppger att hon inte vet eller vill kommentera hur det kommer sig.(A.149. S.411)

H*anna berättar att S*tefan var på gymmet kvällen den 14:e. Han har varit där 3 gånger och han kör bara gym för han vill komma igång. Men han simmar inte. (A.149 S.53)

Den 15e maj klockan 06:54 skriver S*tefan till J*ani, de pratar om USA-resan och S*tefan är på väg till Västerås. ?
(A.150 S.520)

K*arin tror att brandlarmet går på onsdagen den 16:e, men det kan också ha varit torsdagen. Det var avspärrat.
(A.150 S. 354)

A*ndreas minns att brandlarmet gick på onsdagen runt 17.30-18.00 när tekniska var där. (A.150 S.495)
OKEJ, KAN DET VARA TEKNIKERNA SOM GREJAT MED LARM OCH SÅ OCH ATT DET AV DEN ALEDNINGEN BÖRJADE TJUTA?

J*onatan berättar att han hör J*errys hund skälla utanför SD's hus 15e maj runt 16.00.
Han berättar sen att hans föräldrar hörde ett brandlarm lite senare, men vet inte vart dom fått det från. Vet ej tiden för avspärrningarna men SD's dotter fick inte gå in och hämta sin telefon. (A.151 S.158-159)

och...

(A.149 S.237)

FL läser upp sms från J*erry till S*tefan:
"Tex om dina tankar om TG, när hon mådde som sämst,
att du sa att du kunde ta livet av henne. Det har jag inte berättat i förhör.
Min sambo har hört det. Men ingen annan"
Har inte berättat i förhar om det samtal mellan dig och Soft,
om tankar hur det kunde bli om H*anna inte fanns med i bilden,
om att Soft valde tapetfärg då hon skulle bo där i framtiden.
Nu i backspegeln känns dessa uppgifter oroande.
Att du sa att du kunde ta livet av henne, det har jag inte berättat i förhör
"
..

Have som mercy... Jag har verkligen försökt få allt rätt i inlägget.
Säkert har versionerna nyanserats lite från förhör till förhör.

Tro fan det att SDs barn valde att vara hos morföräldrarna.
Vem vill umgås med en tyrann?
Vad jag förstår så valde de ofta att vara hos sina morföräldrar. Det är väl de enda personerna som kan ge barnen trygghet.
Citera
2020-03-09, 16:17
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aktbilaga 163, sid 677:

Det är intressant att SD 21/5 och 24/5-18 söker SD på geocaching- siten "My real six string" By Softpochamontas. Sökningen registreras som unknowm cahe.

Unknown cache är cachetypen som en s.k Mystery har inom geocaching.
Och det var just vad hennes "MY real six string" var, så just det är inte så underligt alls.
Citera
2020-03-09, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Tro fan det att SDs barn valde att vara hos morföräldrarna.
Vem vill umgås med en tyrann?
Vad jag förstår så valde de ofta att vara hos sina morföräldrar. Det är väl de enda personerna som kan ge barnen trygghet.

Valde..? Dom säger ju att barnbarnen inte varit där under helgen?
Citera
2020-03-09, 16:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Och vad har UW med Picasso2 sitt svar att göra??

;

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Antingen är du dum i hela huvudet eller så är du 14 år, och då får du vänta i 4 år tills du får medlemskap här i Flashback.

Efter 6-7 år av manipulation, och elakheter till och från, så har LW inte mycket självkänsla kvar. Han har sågat ner henne, kört skiten ur henne mentalt. Han har nonchalerat henne när han är med HD, han har negligeratr henne, hon är hans marionett. Hon är en spillra jämfört med när hon var ihop med UW som behandlade henne som en människa. Ta en tvåtimmarskurs i ämnet så kanske du vaknar.

LW hade inte en chans - han lekte med henne som katten leker med råttan.

Ändå dög han inte pga att LW tyckte att
han var tråkig.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-09 kl. 16:24.
Citera
2020-03-09, 16:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
I fredags:

”När Lenas före detta man börjar berätta om morgonen då de kom hem till henne för att sjunga ”Ja, må han leva” för ett av barnen, brister det för flera av de anhöriga. Höga snyftningar hörs. De anhöriga försöker torka sina tårar. Några kramar krampaktigt varandra. Tröstar. Tårar som inte tycks vilja ta slut.

Den 45-årige mannen rör fortfarande inte en min.Inte en enda gång kan jag se att han tittar på Lenas före detta man när han under ett par timmars tid pratar inför rätten. Han undviker. Tittar bort. Vid något enstaka tillfälle viskar han kort med sina advokater och skrattar till.

Sedan kommer jag att tänka på 45-åringen. Han har haft ett närmare tio år långt kärleksförhållande med Lena Wesström. De umgicks mycket med varandra. Älskade. Bråkade. Och anförtrodde sig åt varandra. Ändå reagerar han inte ett dugg på det som sägs i rättssalen.”

https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-knappast-ett-brott-att-inte-visa-nagra-kanslor

Ja, vad ska man säga.
Han verkar helt enkelt sakna känslor.
Till och med reportern reagerar:

"Själv har jag svårt att värja mig för de scener som utspelar sig framför mig. Gråten. Sorgen. Jag vill resa mig upp och bara gå. Det är nog flera av åhörarna som känner samma sak."

Men SD rör inte en min.
Opassande skrattar han till när han pratar med sin advokat.

Det är väl set vi har hört hans vänner vittna om. D har aldrig set SD visa andra känslor än att vara glad och skämtsam. T om JG såg den oempatiska sidan ibland.

Jag är säker på att vänner till SD som läser NAs artikel får sig en tankeställare

Varför gråter inte SD när många andra gör det?
Citera
2020-03-09, 16:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgatonSax
Unknown cache är cachetypen som en s.k Mystery har inom geocaching.
Och det var just vad hennes "MY real six string" var, så just det är inte så underligt alls.

Ok, tack. Trodde det berodde på att cachen inte fanns på sökt plats längre.
Citera
2020-03-09, 16:22
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Stämmer inte.

Hon hade sagt åt UW att vara tyst
offentligt, han kände sig kränkt och sa typ
att det kanske var lika bra att de skiljde sig
och då svarade LW ”ja”.

Citat:
Korrekt!

Vi vet ju inte vad det pratades om. Han kanske var tråkig och hon var för brysk. Vilket par på upphällningen har inte varit drygare än nödvändigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in