2020-03-09, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Backtracking deluxe. Nyss var det kineserna som lyckades mota utbrottet utan avspärrningar och lockdown. Nu hänvisar du till 15 år gamla erfarenheter från en helt annan epidemi. Gratulerar.

Goddag yxskaft. Finns inga motsättningar mellan det man lärt sig då och vad som görs nu.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Old news?

Det var en anställd på MSB som rapporterades smittad förra veckan.

Fel myndighet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"Lägesrapport måndagen den 9 mars

Inga nya fall av personer som smittats med covid-19 har konstaterats i Skåne under det senaste dygnet" http://www.mynewsdesk.com/se/region_skane/pressreleases/pressbulletin-om-covid-19-9-mars-2979973?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign =Subscription&utm_content=current_news

Vecka 8 va sportlovsveckan i Skåne
Mäktigt!
Citera
2020-03-09, 11:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Fel myndighet...

Gissningslek, eller är du uppmärksamhetstörstande, blev du inte sedd i barndomen?

Kläm ur dig vilken myndighet du åsyftar. Är det sanning så kommer det fram förr eller senare, så ut med språket, det finns ett allmänintresse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Isoleringen av regionen i Italien verkar inte fungera enligt Sky news. Tåg från regionen anländer till exempel fortfarande till Rom.
Det har AT sagt till oss i veckor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Flertalet bekräftade fall av Covid-19 idag i Asaluyeh - Bushehr/Iran.
Arbetspalsen stänger ner totalt nu meddelar Asluyeh.
Asaluyeh är Irans största gas exportör. Detta kommer göra börsen/marknaden oroliga.

Oljepriset rasar: https://oilprice.com/oil-price-charts
Att oljepriset rasar just nu beror på Saudiarabien medvetet har ökat produktionsvolymerna som ett svar på Rysslands ovilja att begränsa produktionerna för att bättre möta den lägre efterfrågan.
Citera
2020-03-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Jag vet att det stämmer

Finns folk som jobbat med Corona både på MSB och Migrationsverket, det är liksom lite vad det är just nu. Hur skall man veta att man är sjuk om man inte känner symtom alls?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Det har AT sagt till oss i veckor

Regionen har ju nyligen "stängts".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Jo, precis.
Personligen tror jag inte Tegnell eller FHM egentligen "tror" fel.
I Sverige tillsätts de flesta toppjobb på myndigheter av politikerna och jag tror FHM har fått i uppdrag att försöka hålla befolkningen lugn. (ekonomin. Ju mer folk som är hemma, ju större skada)

Jag tycker personligen de kunnat gjort ett mycket bättre jobb och litat på sin befolkning. Jag tror det inte varit något större problem att trycka mer på vikten av förberedelse och lämpligt beteende utan att det hade uppstått panik.

Jag håller också med, FHM har inte gjort fel. Däremot är deras kommunikation ett fiasko.

Jag hade personligen föredragit att de hade rekommenderat alla som kommit från områden med smitta att stanna hemma i två veckor för att minska risken. Detta hade av befolkningen uppfattats som mycket vettigare. Ibland lönar det sig att vara mer restriktiv än vad som är medicinskt motiverat.
Citera
2020-03-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Om du ber om en länk så kan du väl läsa den?
"mortality over 50%" står det.

Jag läste länken. Det står över 50% av de kritiskt sjuka. Du skrev att 50% av alla som behöver intensivvård dör. Det är fel.

Från din länk:

Mortality in those with critical illness has been reported as over 50%

Alla som behöver intensivvård är inte kritiskt sjuka.
Citera
2020-03-09, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramalamadingdong
Kan du med 100% säkerhet säga att viruset är helt ofarligt för allmänheten? Kan du svära på din mammas liv? Nej, det kan du inte. Inte vi heller, som är oroliga att det är farligare än tidigare virus eller bli en katastrof utan dess like med lång återhämtning för hela världen. Därför tar vi det säkra före det osäkra. Alla normalfuntade borde göra detsamma då INGEN vet än.

Nej. Jag har aldrig påstått det.
Varför skriver du så? Ofarligt?

Hela poängen med det jag skrev är att det är precis skit samma hur ofarligt eller eller farligt det är. Nya infallsvinklar kommer att hittas.
Allt för att alarmera!
Exemplet med Kina var ett ypperligt exempel på det.
Citera
2020-03-09, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag läste länken. Det står över 50% av de kritiskt sjuka. Du skrev att 50% av alla som behöver intensivvård dör. Det är fel.

Från din länk:

Mortality in those with critical illness has been reported as over 50%

Alla som behöver intensivvård är inte kritiskt sjuka.

Inte bara det. De kritiskt sjuka är redan kritiskt sjuka innan de bekräftas ha Corona , dvs det är folk med svåra sjukdomar redan.

Och av dessa dör ju typ 90% om de får lunginflammation tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in