Citat:
Ursprungligen postat av
Alkazam
Du sade inte att han uttalade sig spekulativt (det är en annan diskussion). Du sade att han ljög.
Ja det är att ljuga. Att ge missvisande information eller undanhålla information är att ljuga. Det är den vanligaste typen av lögn som finns som du, jag och alla andra använder oss av varje dag även om vi säger att vi inte ljuger.
Citat:
Det du påstår är ju att AT gick ut med medvetet felaktig information den 16 januari. Vilket förutsätter att han lurat/fått med sig resten av myndigheten på det. Har du något som backar upp det utöver dina egna påståenden?
Ja, det är medvetet felaktigt eftersom det är medvetet missvisande. De visste att det smittade mellan människor och de visste att R0 var över 1, d.v.s pandemisk potential.
Citat:
Jag säger inte att myndigheter aldrig skulle ljuga, men jag tycker inte det verkar logiskt i det här fallet. Man kunde ju räkna med att det skulle komma fram ändå om smittan fortsatte spridas. Och panik hade det väl knappast blivit i det läget?
Jag har pluggat biologi och jag vet att det är så här de brukar göra. Det är så vi fick lära oss att det går till och det är precis så det går till i filmen "Contagion" och om du tittar på Bill Gates-seminariet från förra året så fattar du att det är precis så de kom fram till att man måste göra om man står inför ett virus man inte kan hejda.