2020-03-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om personer inte förstår att de har viruset och lever som vanligt och smittar tio pers och de tio smittar tio var. Och så vidare.

Jaha ok
Och vad har du för källa på att det är så
Måste ju finnas nån statistik på det
Eller har du hittat på siffran 10 själv
Citera
2020-03-08, 21:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Jaha ok
Och vad har du för källa på att det är så
Måste ju finnas nån statistik på det
Eller har du hittat på siffran 10 själv
Svårt att ha källa på mörkertal. Viruset är väldigt smittsamt och det är ju självklart att man smittar många om man inte intar karantänläge. Isolering.
Citera
2020-03-08, 21:35
Medlem
Citat:
Svårt att ha källa på mörkertal. Viruset är väldigt smittsamt och det är ju självklart att man smittar många om man inte intar karantänläge. Isolering.

Nu sa du ju det själv

Man kan ju inte veta , Rena spekulationer
Hur många är många ??
Håll dig till fakta istället och följ statistiken
3000 döda på 1,4 miljarder
Det är fakta
Har du varit i Asien på nyår
Det har jag
Har aldrig sett så mycket folk på samma plats samtidigt
Borde jag inte ha fått nåns baciller och dragit en förkylning iallafall
Nä , inte nåt o ingen annan i sällskapet på 5 pers heller
Andades väl samma luft som 50000 andra , packade som sillar
Citera
2020-03-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Tror jag inte faktiskt. Det är journalisterna som gör sitt bästa för att mjölka ut så många klick som möjligt av viruset. Panik hjälper till där. Politikerna vill bara inte riskera att stå svarslösa när journalisterna pressar på

Börsraset är nog motiverat i vilket fall tycker jag. P/E 23.37 för Assa Abloy när jag kollar Avanza just nu är ju groteskt. Det är ju knappt någon riskpremie alls ovanpå en lite mer normal ränta. Klart att det finns rejäl fallhöjd där...

Scandic Hotels som fallit nästan 50% har ju fortfarande bara PE runt 11. Det är inte exceptionellt lågt det heller. Klart att den kan falla 50% till om framtidsutsikterna hotas av den journalistiskt frambesvärjda paniken.

Riktigt sugen på scandic
Stora o etablerade
Säkert kort
Men köper nog i Europa imorgon
Citera
2020-03-08, 21:56
Medlem
0ldMans avatar
Zerohedge skriver att oljan eventuellt öppnas på minus 10 dollar imorgon, det är ju typ 20% för tusan😬😬
Citera
2020-03-08, 22:01
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Riktigt sugen på scandic
Stora o etablerade
Säkert kort
Men köper nog i Europa imorgon

Hygglig direktavkastning också men kostade under 57 kronor alldeles efter notering för 4 år sedan ser det ut som, med tanke på att hotellen lär ha problem ett tag till kommer man nog kunna komma in billigare där framöver gissar jag?

Lär väl bli röda siffror över hela linjen imorgon, avvaktar nog ett par veckor till minst innan jag vågar mig på att börja köpa något. Vi kan stå både rejält högre och rejält lägre om 2 månader känns det som.
Citera
2020-03-08, 22:05
Medlem
jaha, nu förde jag över pengar från likviden till ISK. Det tar ju en dag det där, i alla fall på en söndag.

Men jag skall inte handla imorgon. Jag jobbar hur det än är och skall upp tidigt.

Jag avvaktar tills vidare och hoppas på fortsatt nedgång.

Hade jag varit pensionär hade jag nattvakat in Tokyo och Shanghai...

Äntligen händer det något på den där sega jävla börsen... nu skall pengarna in igen, tjoho... här skall det handlas!!

God natt på er!
Citera
2020-03-08, 22:37
Medlem
Ingen vild gissning, men mkt hänger nog på hur det utvecklas i just USA mer än något annat land och vilken respons myndigheter, media och allmänheten ger där. Förhoppningsvis så håller de sig lugna. Men att New York redan har utfärdad undantagstillstånd antar på annat tyvärr.

Skulle USA börja konsumera drastiskt mindre så är det knappast bra för världsekonomin.
Citera
2020-03-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Zerohedge skriver att oljan eventuellt öppnas på minus 10 dollar imorgon, det är ju typ 20% för tusan😬😬

Det är nog knappast bottennotering vi ser i år för oljan. Som du säkert läste på ZH så har Saudi pressat oljepriserna tidigare, de flesta kommer väl ihåg 2014/15.... 1998 var priset nere på under $10 dollar och det kan hända igen.
Citera
2020-03-08, 22:40
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Trivs visst bäst i ca +9.
Det låter som Kina och Lombardiet i februari. Om man tittar på städer som Milano och New york så är det varmare än så från och med nu.

https://www.accuweather.com/en/it/milan/214046/daily-weather-forecast/214046

https://www.accuweather.com/en/us/new-york/10007/daily-weather-forecast/349727

Stockholm ser inte lika muntert ut

https://www.accuweather.com/en/se/stockholm/314929/daily-weather-forecast/314929

Blir svenska börsen den största förloraren i mars/april ?
Citera
2020-03-08, 23:46
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan

Jösses. Ner drygt $10 nu.
Citera
2020-03-09, 00:15
Medlem
Haha, åh helvete!
Nedgången i olja är något jag då aldrig har beskådat...
Ner 22 % nu och den var redan ner 10 % i fredags.

Har en rejäl summa i ryska fonder som är starkt viktad mot oljeindustrin, lär ju ska svida när marknaden öppnar under morgonen.
Hade tänkt att skyffla om lite i detta innehav men jag struntade i att göra det.
Skönt att guld och silver stiger iallafall, då det innehavet är ca. 4 - 5 gånger större än mitt innehav i ryska fonder.
Funkar som fin hedge i detta läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in