2020-03-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Tror att fotot är verifierat av utredarna, som att det togs på plats den 14 maj.

Geocashen vid tornet är SDs egen, han som har lagt ut den. Hänvisningen till att han inte "loggat den" tror jag gällde en annan cash. Att de tar kort och skickar är inget ovanligt, något de gör hela tiden.
Likaså dela platsinfo.

Kommer inte ihåg på rak arm vem han skickade fotot på vattentornet till denna kväll, LW eller JG?
Men om det var LW så är det sannolikt en hint/påminnelse om att de haft sex i tornet, de två.
SD var en av väldigt få personer i Örebro som hade koden till tornet, pga att tornet ägs av SDs förre arbetsgivare och att SD som sagt har en cache utplacerad där.

Att han inte kom in på gymmet beror på att de stänger kassan kl 21, en tid som då SD kom dit redan hade passerat. Därav snackade han sig in ändå.
Skumt dock med bilderna, har han simmat eller inte simmat? Han verkar ju själv förvånad över badbyxorna osv. som förhörsledaren presenterar..
Samt som du säger - varför kommer ingen ihåg honom?
Var han verkligen inne på Gustavsvik? Eller bara i närheten?
(Badade i den smutsiga sjön?)
Citera
2020-03-08, 21:06
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
(Badade i den smutsiga sjön?)

Nej det tror jag absolut inte!
Citera
2020-03-08, 21:08
Medlem
Jubberos avatar
Det lämnas info i förhör av Katarina Johansson, Aktbil 150 sid 452, som jag inte blir klok på.
Har det varit uppe redan ber jag om ursäkt för upprepande.

FL: Har hon bytt frånvaromeddelande?
KJ: Det verkar som det, tidigare har hon varit angelägen att man ska komma i kontakt med
henne, nu var det mer att hon kanske återkommer eller kanske svarar på sms, om du förstår.
Min man kollar i sin telefon nu, vad hon säger. Han försöker lyssna in det. "Lämna inget
meddelande här för det kan dröja evigheter innan jag lyssnar på det, skicka hellre ett sms"
Det är ett väldigt märkligt meddelande från henne. Bara ordet evighet känns konstigt.

Att LW under hot skulle läst in eller ens hunnit läsa in känns skruvat....som det mesta annat, men har ngn kläm på nåt med substans kring detta??

Katarinas man Lennart i förhör:

Lennart ringde till Lenas telefon och kom till det märkliga röstmeddelande och han lämnat ett
meddelande. Det är Lenas röst men det är inte riktigt Lenas sätt att uttrycka sig på. Hon var
normalt en glad och sprallig person, men hon lät dämpad i meddelande
Senast redigerad av Jubbero 2020-03-08 kl. 21:17. Anledning: tillägg
Citera
2020-03-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Om SD är skyldig har han mycket att vinna på att berätta sanningen.
Han kan ge sin (riktiga) version av vad som faktiskt hände och vilka känslor som drev honom. Det kan påverka påföljden.
Han underlättar för alla dem som ställt upp för honom att slippa fortsätta ljuga.
Han kan kanske se sina barn i ögonen och slippa ljuga, kanske kan de någon gång i framtiden förstå.
Intresset från allmänheten kommer att falna snabbt. Olösta fall intresserar enormt, vid ett erkännande skulle det bli en artikel i kvällstidningarna, och ytterligare en när dom fallit men sedan skulle inga lösnummer säljas på historien längre. Till och med Flashback skulle gäspa och konstatera att det inte var ett nytt Knutby utan bara en vanlig, solkig otrohetsaffär som slutade i tragedi.
(vill han underlätta för alla dem som har ställt upp för honom?...Kommer han inte att ge sin version after avslutat mål?
Citera
2020-03-08, 21:10
Medlem
Citat:
Nej det tror jag absolut inte!
Varför??
Citera
2020-03-08, 21:13
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Varför??

Det är ingen som badar i den äckliga pölen, inte ens SD
Citera
2020-03-08, 21:15
Medlem
Citat:
Vad du tycks veta mycket om SDs förra arbetsgivare.. var det du som fixade jobbet åt honom ?
Citera
2020-03-08, 21:17
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Vad du tycks veta mycket om SDs förra arbetsgivare.. var det du som fixade jobbet åt honom ?

Nix, absolut inte. Men jag vet vem han är. Han och jag gick på samma skola en gång i tiden.
Han bor för övrigt hyfsat nära Gustavsvik.
Senast redigerad av sommarljum 2020-03-08 kl. 21:20.
Citera
2020-03-08, 21:18
Medlem
Citat:
Nix, absolut inte. Men jag vet vem han är. Han och jag gick på samma skola en gång i tiden.
hmm tänkte på någon annan då.
Citera
2020-03-08, 21:19
Medlem
Citat:
Varför behövde han bada?
Citera
2020-03-08, 21:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det är åklagarens roll att leda brottet i bevis.Inte hans.
Åklagaren har även till uppgift att redovisa saker som talar till den åtalades fördel.

Fast nu menade jag inte i rätten.

Hela sanningen kommer vi inte få veta då det varit så mycket lögner och så komplicerat förhållande då de inblandade knappt vet själva vad de vill/inte vill.

Rätten kan döma honom som skyldig, men alla svar kommer i ändå inte få. Inte ens om han skulle erkänna, även om det kanske skulle bli något lättare.
Citera
2020-03-08, 21:29
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Varför behövde han bada?

Han behövde inte bada, men han påstår själv i förhör att han varit på Viken och gymmat. På bilden i sin telefon från den aktuella kvällen har han dock badbyxor och är blöt i håret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in