2020-03-08, 20:18
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Någon fler som finner tråden mycket märklig nu?

I dagarna pågår rättegången. För någon vecka sedan fick vi möjlighet att läsa FUP tack vare några användares fantastiska insats. Det finns en hel del intressanta saker där i förhören som är nya för oss, en del frågetecken kring tider och platsangivelser kopplade till ev alibin och ev mordvapen osv. Det finns en rad motsägelser och tveksamheter som tråden funnit och pekat på.

Trots detta så är tråden tillbaka på en sandlådenivå igen. Vi ska hellre lyssna till ej belagda trådsanningar utan belägg från de som inte ens vill ta del av protokollet från en professionell utredning, fastna i moraliserande om vem som förtjänade vad, reducera BOs komplicerade liv till en förenklad sedelärande så-kan-det-gå historia och tjafsa om huruvida JG är en hyvens prick eller en feg usling, än att basera oss på en formell utredning som finns tillgänglig. Det känns som om vi blir ledda att återigen hellre tjafsa än att granska det lilla konkreta vi faktiskt har att gå efter.

Man behöver inte besvara de man finner är troll eller har någon agenda med tråden. Man behöver inte heller försöka nöta in ens egen sanning i någon annan som är övertygad om motsatsen. Det går att ignorera. Jag tror att vi bör ha detta i minnet och samtidigt fundera på vad som faktiskt kommer fram i FUP så vi inte tappar bort detta bland allt tjafsande. Rättegången rör säkert om en del i GMs läger, så att ett visst brus uppstår i tråden är nog tyvärr oundvikligt men vi behöver inte gå det till mötes.

Vad kommer att hända nu till veckan vad gäller rättegången? Är det SD som ska förhöras då? Någon fler? Kommer någon i tråden kunna vara på plats och rapportera?

På vilket vis är tråden märklig?
Var kommer sandlådenivån in?
Vilka är troll enligt dig?
Senast redigerad av Smhf 2020-03-08 kl. 20:21.
Citera
2020-03-08, 20:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Om du räknar med att få veta ngn sanning av SD så kan du känna dig blåst, han kommer ALDRIG att erkänna.

Nä, mer sanning än det som vi har fått hittills genom FUP, det får vi aldrig.
Han kommer aldrig att erkänna.

Och bilden av vad som har hänt är inte lätt att få fat på.

Det enda vi vet med säkerhet är att L*ena blivit mördad.
Och personligen tror jag inte en sekund på att någon annan är skyldig.

Alla lögner, från 11 maj till idag gör att han inte framstår som oskyldig. Man behöver inte anpassa sin historia om man inte har allvarlig saker att dölja.
Citera
2020-03-08, 20:23
Medlem
[quote=notknapparen|70603676]Nä, mer sanning än det som vi har fått hittills genom FUP, det får vi aldrig.

Alla lögner, från 11 maj till idag gör att han inte framstår som oskyldig. Man behöver inte anpassa sin historia om man inte har allvarlig

.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-08 kl. 20:46.
Citera
2020-03-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Alla lögner, från 11 maj till idag gör att han inte framstår som oskyldig. Man behöver inte anpassa sin historia om man inte har allvarlig saker att dölja.

Det är åklagarens roll att leda brottet i bevis.Inte hans.
Åklagaren har även till uppgift att redovisa saker som talar till den åtalades fördel.
Senast redigerad av Fotoalbuns 2020-03-08 kl. 20:36.
Citera
2020-03-08, 20:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Av någon anledning så ser jag inte fotot trots att jag följt din länk.

Om det står när fotot är taget så undrar jag ju så klart om metadata är kollat, fast egentligen är väl det självklart. De är väl inte så korkade på IT-avdelningen att de inte kollar en sån sak.
Sen har jag inte kunskaper så jag vet om metadata kan manipuleras och om det går att kolla.

Aktbilaga 163, del B sid 521.
Jag har inte länkat, utan enbart givit sidhänvisning.

Men det är något skumt med hela "affären" här.

Som sagt, om någon som är medlem i geocahingen kanske kan se om han har loggat en cache vid tornet som han verkar insinuera till JG vore det intressant.

Badbrallor, blöt men säger till vissa att han har gymmat. Kortet, det var väl nytt enligt HD? Varför kommer han inte in? Varför kommer ingen ihåg honom?

Jag får en dålig känsla av att han kan ha snott med sig något som han sena har lämnat tillbaka på "något sätt"

Hela denna historia verkar även utredarna suspekta mot.
Citera
2020-03-08, 20:37
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Som sagt, om någon som är medlem i geocahingen kanske kan se om han har loggat en cache vid tornet som han verkar insinuera till JG vore det intressant.

Badbrallor, blöt men säger till vissa att han har gymmat. Kortet, det var väl nytt enligt HD? Varför kommer han inte in? Varför kommer ingen ihåg honom?

Jag får en dålig känsla av att han kan ha snott med sig något som han sena har lämnat tillbaka på "något sätt"

Ja, historien är märklig. Det är väldigt många frågetecken helt enkelt.

Ska kolla fotot, tack!
Citera
2020-03-08, 20:39
Medlem
"Den sarkastiske mördaren" blir kanske titeln på PS nästa bok när SD har fällts i TR och HR.
Jag häpnar över hur SD framträder i förhören. Han försöker med hjälp av IB få medverka som vittne istället som misstänkt! Jösses, vad inbilsk han är när han tror han ska kunna fiska info och avleda PS och Co.
Citera
2020-03-08, 20:39
Medlem
Om SD är skyldig har han mycket att vinna på att berätta sanningen.
Han kan ge sin (riktiga) version av vad som faktiskt hände och vilka känslor som drev honom. Det kan påverka påföljden.
Han underlättar för alla dem som ställt upp för honom att slippa fortsätta ljuga.
Han kan kanske se sina barn i ögonen och slippa ljuga, kanske kan de någon gång i framtiden förstå.
Intresset från allmänheten kommer att falna snabbt. Olösta fall intresserar enormt, vid ett erkännande skulle det bli en artikel i kvällstidningarna, och ytterligare en när dom fallit men sedan skulle inga lösnummer säljas på historien längre. Till och med Flashback skulle gäspa och konstatera att det inte var ett nytt Knutby utan bara en vanlig, solkig otrohetsaffär som slutade i tragedi.
Citera
2020-03-08, 20:44
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det är åklagarens roll att leda brottet i bevis.Inte hans.

Det gör åklagare Hiding så bra utan steffe ponkens hjälp.
Citera
2020-03-08, 20:47
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

*Sanningen* genom FUP är bara SD:s version, den kan
man bortse ifrån anser jag.

Bilden som hänt får vi bara gissa oss till, även om den är skrämmande. Ang motivet kommer det att bli svårt att bevisa, det finns många faktorer.
Att ngn annan skulle vara skyldig till mordet kan man spekulera i men att det finns en *medhjälpare*
som är involverad i mordet är jag inte främmande för. ( nämner inget namn)
Precis är man oskyldig så behöver man inte anpassa sin historia.

Sanningen kommer ALDRIG att komma fram.
Citera
2020-03-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Stämmer verkligen det här du beskriver hos honom?
det där, okej.. det får du avgöra själv tycker jag.
Jag har inte varit med honom sexuellt om du tror det.
Citera
2020-03-08, 21:00
Medlem
sommarljums avatar
Citat:

Tror att fotot är verifierat av utredarna, som att det togs på plats den 14 maj.

Geocashen vid tornet är SDs egen, han som har lagt ut den. Hänvisningen till att han inte "loggat den" tror jag gällde en annan cash. Att de tar kort och skickar är inget ovanligt, något de gör hela tiden.
Likaså dela platsinfo.

Kommer inte ihåg på rak arm vem han skickade fotot på vattentornet till denna kväll, LW eller JG?
Men om det var LW så är det sannolikt en hint/påminnelse om att de haft sex i tornet, de två.
SD var en av väldigt få personer i Örebro som hade koden till tornet, pga att tornet ägs av SDs förre arbetsgivare och att SD som sagt har en cache utplacerad där.

Att han inte kom in på gymmet beror på att de stänger kassan kl 21, en tid som då SD kom dit redan hade passerat. Därav snackade han sig in ändå.
Skumt dock med bilderna, har han simmat eller inte simmat? Han verkar ju själv förvånad över badbyxorna osv. som förhörsledaren presenterar..
Samt som du säger - varför kommer ingen ihåg honom?
Var han verkligen inne på Gustavsvik? Eller bara i närheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in