Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Aktbilaga 163, del B sid 521.
Jag har inte länkat, utan enbart givit sidhänvisning.
Men det är något skumt med hela "affären" här.
Som sagt, om någon som är medlem i geocahingen kanske kan se om han har loggat en cache vid tornet som han verkar insinuera till JG vore det intressant.
Badbrallor, blöt men säger till vissa att han har gymmat. Kortet, det var väl nytt enligt HD? Varför kommer han inte in? Varför kommer ingen ihåg honom?
Jag får en dålig känsla av att han kan ha snott med sig något som han sena har lämnat tillbaka på "något sätt"
Hela denna historia verkar även utredarna suspekta mot.
Tror att fotot är verifierat av utredarna, som att det togs på plats den 14 maj.
Geocashen vid tornet är SDs egen, han som har lagt ut den. Hänvisningen till att han inte "loggat den" tror jag gällde en annan cash. Att de tar kort och skickar är inget ovanligt, något de gör hela tiden.
Likaså dela platsinfo.
Kommer inte ihåg på rak arm vem han skickade fotot på vattentornet till denna kväll, LW eller JG?
Men om det var LW så är det sannolikt en hint/påminnelse om att de haft sex i tornet, de två.
SD var en av väldigt få personer i Örebro som hade koden till tornet, pga att tornet ägs av SDs förre arbetsgivare och att SD som sagt har en cache utplacerad där.
Att han inte kom in på gymmet beror på att de stänger kassan kl 21, en tid som då SD kom dit redan hade passerat. Därav snackade han sig in ändå.
Skumt dock med bilderna, har han simmat eller inte simmat? Han verkar ju själv förvånad över badbyxorna osv. som förhörsledaren presenterar..
Samt som du säger - varför kommer ingen ihåg honom?
Var han verkligen inne på Gustavsvik? Eller bara i närheten?