Citat:
Amilia förstår kroppsspråk och är väldigt duktig på det, däremot har hon dålig självkänsla och kan kanske ha lite svårt med just sig själv pga sin add, dvs inte så mycket självinsikt. Jag tror något behöver säga åt henne att tagga ner på ett icke dåligt sett liksom, hon är väldigt missförstod tror jag.
Dessutom pratar Lennie och Amilia verkar det som väldigt mycket utan att vi hör det, de verkar ha någon överenskommelse med varann och har pratat om sin relation de har i bikten eller något.
Dessutom pratar Lennie och Amilia verkar det som väldigt mycket utan att vi hör det, de verkar ha någon överenskommelse med varann och har pratat om sin relation de har i bikten eller något.
Okej..
Ja så kan det absolut vara. Jag kan inte mycket om ADD (har själv ADHD) men känner inte igen mig i beskrivningar rörande känslomässiga och/eller ickesociala personlighetsdrag. Mina ”vibbar” är många gånger än mer utvecklade och känsliga än många andra jag känner och arbetar med. Där emot fallerar jag när det kommer till monotona (och för mig oinspirerade) uppgifter. Sedan måste jag lixom röra på kroppen nästan hela tiden. Både för koncentration, uppmärksamhet och vid avslappning. En annan svårighet som iof kan vara socialt jobbig, om man inte uppmärksammar de inblandade om orsaken är delaktighet i samtal (läs oavsiktligt avbryta) eftersom ”att ta in” information eller uppriktigt intresse, för många av oss tänder tusen nya frågor och tankevurpor samtidigt som vi lyssnar.
Har dock inte sett något annat än ren skär själviskhet i hennes agerande, men jag ska läsa på mer om ADD och försöka förstå mig på henne och förhoppningsvis uppleva Amalia med mer omtanke än ogillande framöver