2020-03-08, 19:05
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som det ser ut är fotot från rätt tid och plats:

https://www.flashback.org/sp70582360

Under tiden han är på gymmet finns det dock inga mastuppkopplingar, bara innan (mastuppkoppling centrum) och efter (när han är hos JG ( mastuppkoppling Drakenbergatan).

Han har av okänd anledning nekats inträde vid ytterdörren två gånger med passerkortet och förmodligen släppts in av annan person. Sedan är han inne i gymmet (vändkorset).
Även där dras kortet och han nekas inträde till nästa passage.

Jag funderar på om någon kan se om SD har loggat någon cache vid vattentornet den 14:e?
Han skriver ju till JG "har ej loggat den" när JG undrar varför han inte kommer.

Det verkar som alla som han kommunicerar med på kvällen reagerar på att han är så sen; LW, en vän och JG.

Tror det kan vara lätt att smita in om man säger att man glömt sin handduk efter träningen eller typ sin idrottsjacka eller så ...hmm...
Citera
2020-03-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Han verkar inte ha drivit med dig?
Du förmedlar i trådens hans åsikt om att han tyckte L var en slampa.
Drev han med dig och du gick på det så du kände dig nödgad att skriva vad han sagt?
Bra om du kan klargöra varför du benämner henne som slampa och när och var S skulle ha sagt det till dig och bett dig framföra detta. Speciellt när du hävdar att han "driver med oss" och gör detsamma i förhör.

Är du också en "slampa"?
Vilket är mest intressant?
Att höra hans (förmodade)åsikt eller min åsikt?
Min åsikt är irrellevant.
Citera
2020-03-08, 19:18
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Kan det ledas i bevis att SD och hans fru blev trackasserade av LW, att han inte förmådde avsluta pga hennes hot och hållhakar på honom
så kanske han även får strafflindring om han anses vara mördare.Förmildrande omständigheter.

Du tror inte att dina teorier skulle få lite mer tyngd om du faktiskt ljudade dig igenom åtminstone de mest rudimentära sidorna i FUP:en? Läs själv och se vad du kan "leda i bevis".

Och: ni som uppenbarligen missade det - ja, jag var ironisk i mitt "strafflindrings-inlägg".
Citera
2020-03-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Så tolkar jag också saken, i just detta mål. Har du någon uppfattning om Hidings motivbild? Minns inte vad jag läste i stämningsansökan eller var jag har den.

Ja, under sakframställan har åklagaren (förutom bland annat Stefans olika dödshot och andra hot) tagit upp Lenas "hållhakar" på Stefan.

De har med breda drag målat upp en bild där SD är rädd för att bli avslöjad för sin fortsatta otrohet (efter HDs nya regler efter första avslöjandet) samt att han redan stigit över gränsen till våld.

Om jag får spekulera fritt kommer forskaren om våld i nära relationer användas för att binda ihop säcken:
dödligt våld är mer sannolikt när relationen är på väg att avslutas från kvinnans sida. I ett av de sista meddelanden mellan LW och SD skriver LW något i stil med att han inte längre har makt över henne och att det skulle vara helt odramatiskt om allt skulle ta slut nu.

Återstår att se om jag är rätt eller fel ute ...
Citera
2020-03-08, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo det klart.
Så om det skulle beskrivas som att mördaren hade otroligt mycket skäl till gärningen så kan han klara sig ur en fällande dom ?
Låter kusligt...
Har jag aldrig påstått. Om tingsrätten anser att det bevisats utom rimliga tvivel att SD mördat Lena kommer han att dömas för det. Men det är skillnad på 18 år och ....12?
Citera
2020-03-08, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ett högst intressant samtal som inkom kl 00.33 den 15 maj:

158 s.295:

D: Polisen Örebro
M: Hej, Magnus på Assistancekåren.
D: Hej.
M: Hej. Du jag har just åkt förbi Vivalla (ohörbart), vad heter det Eurostopavfarten där, jag kommer från Stockholmshållet. Det är nån mörkklädd snubbe som är ute och går där.
D: Jasså du, på motorvägen eller?
M: Ja precis, jag kom från Arbogahållet.
D. Okej.
M: så han går alltså i södergående riktning eller...
D: Ja precis.
M: Han går norrut.
D: Ja eh ja men du då tar vi och svänger förbi och (ohörbart), men senast Eurostop eller?
M: Ja precis när man svänger av vid Eurostop från Arbogahållet. Precis där var han nu. Det kan vara värt att kolla ifall det (ohörbart).
D: Mörkklädd?
M: Ja mörkklädd och någon vit påse eller nått där i handen.

Eurostop-skylt c:a 100 m nedanför fyndplatsen och på andra sidan motorvägen. Vägskylt 2 vid gångbron: 500 m till avfart Eurostop.

Vittnet är osäker på om det rör sig om en påse eller något annat vitt föremål.
Ja,då syns man i alla fall.
Citera
2020-03-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Ja, under sakframställan har åklagaren (förutom bland annat Stefans olika dödshot och andra hot) tagit upp Lenas "hållhakar" på Stefan.

De har med breda drag målat upp en bild där SD är rädd för att bli avslöjad för sin fortsatta otrohet (efter HDs nya regler efter första avslöjandet) samt att han redan stigit över gränsen till våld.

Om jag får spekulera fritt kommer forskaren om våld i nära relationer användas för att binda ihop säcken:
dödligt våld är mer sannolikt när relationen är på väg att avslutas från kvinnans sida. I ett av de sista meddelanden mellan LW och SD skriver LW något i stil med att han inte längre har makt över henne och att det skulle vara helt odramatiskt om allt skulle ta slut nu.

Ja,det är så jag har tolkat det.Pga hot o hållhakar från LW .När hon lämnar kan hon lätt avslöja SD för frun som hämd.LW har gett upp och släpper SD.Då avslöjar LW allt för frun.HD är hans liv.
Senast redigerad av Fotoalbuns 2020-03-08 kl. 20:04.
Citera
2020-03-08, 19:27
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Vet ej(som svar på din fråga)

En bra början är att ladda ner FUP. så du får lite hum om vittnen och övrigt som framgår.

Sen kan du sitta/ligga eller stå välj själv i lugn och ro och läsa så du får lite kött på benen när du uttalar dig.

Då blir du säkert mera trovärdig i dina inlägg, bara en rekommendation.
Citera
2020-03-08, 19:31
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ja,det är så jag har tolkat det.Pga hot o hållhakar från LW .När hon lämnar kan hon lätt avslöja SD för frun.LW har gett upp och släpper SD.Då avslöjar LW allt för frun.HD är hans liv.

Vadå "HD är hans liv"? Han har ju behandlat henne som skit i nästan 10 år. Vänstrat, dragit i henne starka tabletter så att han kan knulla LW i huset medans hon sover, ljugit på direkta frågor om otrohet (och insinuerat att det är HD som är knäpp och inbillar sig saker), blivit upptäckt, ljuger igen om att avsluta, fortsätter vänstra...osv.

Jävvlar, så viktig och special hon verkar vara.
Citera
2020-03-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Har jag aldrig påstått. Om tingsrätten anser att det bevisats utom rimliga tvivel att SD mördat Lena kommer han att dömas för det. Men det är skillnad på 18 år och ....12?
Om skötsamhet gäller 2/3 av straffet.
Citera
2020-03-08, 19:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro

Det är där jag tnte får ihop hur Hiding tänker och resonerar, BO var ju som ett djävla plåster på MGM och han blev ju inte av med henne hur illa han än behandlade henne, förstår inte hur Hiding ska få ihop säcken med den teorin.

Men vi får se hur det fortsätter, jag är i alla fall tveksam till den teorin men å andra sidan så kan ju det förklara hur den uppenbart svårt inblandade MGK kunde gå loss så lätt.
Citera
2020-03-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Det finns ju också möjligheten att Stefan ändrar sin historia. Om åklagarens gärningsbeskrivning visar på att han planerat mordet långt i förväg, kanske rentav hade planer på att mörda Lena redan den 11 maj så lär han få lagens strängaste straff. Beskriver han i stället ett annat skeende som inte handlar om lång planering kan han komma billigare undan och också fria andra från kvardröjande misstankar. Särskilt om Lena hotat med att använda sina hållhakar. Men då måste han nog fram med sanningen.
Han har ju sin advokat som ska bistå honom dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in