2020-03-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ja nåt märkligt är det med det där, jag tror ju på någon form av planering så han har nog tänkt på både det ena och de andra för att skapa alibin.

Jag undrade tidigare om det kan ha varit någon annan som han skickat som använt hans kort, jag vet inte riktigt hur det funkar där. På vissa ställen syns ju foto när man passerar genom spärren men vet inte om det är någon som kollar sånt. Ingen kommer ju ihåg att de sett honom där.

Är man hundra på att fotot verkligen är från den utsatta tiden? Kan metadata var manipulerat?

Visst är det en hund begraven i den här händelsen? Jag tänker mig att han drog kortet men gick ut direkt för att göra något annat. Något är det han gör i området.
Citera
2020-03-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Vad snackar du om? Motivet är att SD’s värld höll på att rämna och han försökte lösa det på ett riktigt sinnessjukt sätt, eftersom han är sinnessjuk.
Läser du ens Fup, eller sitter du bara och spottar ur dig oneliners?
Citera
2020-03-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Viktigt för SD att det kommer med i förhöret, han gillar helgarderingar.

(Ironi; postare Fotoaluns har berättat här i tråden att SD driver med förhörsledarna eftersom han är oskyldig.)
Underbart att sova på köksgolvet.ha ha.
Han driiver med dem och oss så det står härliga till.Vad har han att förlora?Inget nu.
Citera
2020-03-08, 18:22
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Läser du ens Fup, eller sitter du bara och spottar ur dig oneliners?
Jajemän. Läst slutförhör och några till med SD, all avlyssning samt vissa delar som hänvisats till här.

Du och många fler här överanalyserar en psykopats mycket simpla gärning. Sen finns det massa smaskigt runtomkring absolut.

Edit: inte exakt all avlyssning*
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-08 kl. 18:24.
Citera
2020-03-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Jajemän. Läst slutförhör och några till med SD, all avlyssning samt vissa delar som hänvisats till här.

Du och många fler här överanalyserar en psykopats mycket simpla gärning. Sen finns det massa smaskigt runtomkring absolut.

Bra, kan du då återge ur avlyssningen, och hur Sades psykopati märks? Är nyfiken, för jag har inte kommit till avlyssningen ännu?
Citera
2020-03-08, 18:26
Medlem
Det är upp till rätten att tro på eller inte tro på vad SD säger.
Tror ni verkligen att det han säger är sant?
Jag tror inte att SD brukar sova överallt.Som på sitt köksgolv dock
Citera
2020-03-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det gör faktiskt inte det. Motivet är inte det viktiga, "varför det skedde". Förhandlingen handlar om att ställa en mördare till svars. Motivet kommer i andra hand. Förhandlingen handlar om att bevisa att just SD är skyldig till dådet. Resten är bonus. Det är inte så ovanligt att man inte kan hitta något handfast motiv som är begripligt för gemene man.

Det är, som du säger, inte alls ovanligt att ett handfast motiv inte framkommer. Likaså att motiv inte är av primär vikt.

MEN: i fall där bevisningen är något svagare blir motivbilden mycket viktigare. Dels därför att det är mer sannolikt att någon med motiv begår grova våldsbrott, vilket gör att alternativa gärningspersoner kan avfärdas om de saknar motiv (sanning med viss modifikation).

Dels därför att motiv kan stötta bevisning/fakta som är på plats: det är sällan ett rån som går överstyr och slutar med mord får liknande tillvägagångssätt som planerade mord (eller för den delen: mord i raseri eller frustration).

Om vi utgår ifrån att Stefan är mördaren och han upplever att LW har förstört hans liv, att han har starka känslor kring henne så blir det grova övervåldet begripligt.

Hypotesen för ett rånmord, däremot, lirar ovanligt dåligt med våldet i det här fallet (utan att gå in på närmre detaljer.)

Jag upplever det som att åklagarna är på det klara med att de behöver få fram motivet i det här fallet för att vara säkra på fällande dom.
Citera
2020-03-08, 18:29
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Bra, kan du då återge ur avlyssningen, och hur Sades psykopati märks? Är nyfiken, för jag har inte kommit till avlyssningen ännu?
Haha jag behöver inte bevisa mer för dig än så Jag har aldrig ens haft tanken på att läsa alla 14000 sidor, det vore madness. Jag har sett nog för att göra min bedömning.
Citera
2020-03-08, 18:30
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Viktigt för SD att det kommer med i förhöret, han gillar helgarderingar.

(Ironi; postare Fotoaluns har berättat här i tråden att SD driver med förhörsledarna eftersom han är oskyldig.)

Han har ju huvudrollen nu, klart han vill visa sina *framsteg*, manuset är redan inprogrammerat i hans huvud.

Han har tröttnat på FL:arnas * evinnerliga tjatande* om samma frågor, därför svarar han med sin sarkasm. Det är ju KAPTEN AMERIKA SOM SKA STÄLLA FRÅGORNA, utifrån sitt manus.

Sen vet han att hans *vänner* ( förhoppningsvis många som fallit bort) läser på fb och fupen, då vill han imponera på dem, och utge sig för att vara självsäker, smart, och till sist OSKYLDIG.
Citera
2020-03-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Det är, som du säger, inte alls ovanligt att ett handfast motiv inte framkommer. Likaså att motiv inte är av primär vikt.

MEN: i fall där bevisningen är något svagare blir motivbilden mycket viktigare. Dels därför att det är mer sannolikt att någon med motiv begår grova våldsbrott, vilket gör att alternativa gärningspersoner kan avfärdas om de saknar motiv (sanning med viss modifikation).

Dels därför att motiv kan stötta bevisning/fakta som är på plats: det är sällan ett rån som går överstyr och slutar med mord får liknande tillvägagångssätt som planerade mord (eller för den delen: mord i raseri eller frustration).

Om vi utgår ifrån att Stefan är mördaren och han upplever att LW har förstört hans liv, att han har starka känslor kring henne så blir det grova övervåldet begripligt.

Hypotesen för ett rånmord, däremot, lirar ovanligt dåligt med våldet i det här fallet (utan att gå in på närmre detaljer.)

Jag upplever det som att åklagarna är på det klara med att de behöver få fram motivet i det här fallet för att vara säkra på fällande dom.
Japp.Därför begriper jag och kan förstå övervåldet.Det är inte så svårt.
Citera
2020-03-08, 18:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Han ville bli av med henne de sista åren innerst inne.Allt blev en oändlig soppa pga hållhakar.
Min åsikt
Den åsikten har du för att du inte har läst deras chattar.
Läs dem så får du se hur SD pendlar mellan att avvisa LW och mellan att vilja träffa henne igen.
Citera
2020-03-08, 18:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
I hans ögon var hon en slampa.(Jag lägger ingen värdering i det)
Han tände på att han kunde bolla och trixa med henne. Förnedra henne.Hon hade ett kall att förhålla sig till.Hon hade ett förtroende från församlingen att förvalta.Han gick igång på att han kunde få henne på fall totalt.Hon gillade det innerst inne.Till en början var det en kul och spännande lek tyckte de båda.
Hon hade hittat sin överman.Hon kunde aldrig mästra med honom,men hon försökte med näbbar och klor separera paret Davidsson.

Just det...nu minns jag alla inlägg i religionen namn som kom från dej i början.
Skönt, då vet vi att vi har med ännu en fördömande hällörad att göra.
Alltså har vi din agenda klar. Tack för klargörande.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-08 kl. 18:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in