2020-03-08, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Frågan är hur många års strafflindring som ges för att mördaren "ville stoppa älskarinnan från att skvallra för frugan"? 5 år?
Har han tur kanske han kan få ytterligare avdrag pga "offret var ett hinder på vägen mot återförening med hustru".
Du beskriver det väldigt subjektivt, det bör inte tingsrätten göra. Finns det någon möjlighet att Lena utövat utpressning mot Stefan, t. ex? Hon hade hållhakar på honom, vilket hon också uttryckte själv, att nu var det hon som hade övertaget.
Nota bene: Jag känner ingen i den här härvan så vitt jag vet, men är intresserad av hur rätten kommer att motivera en eventuell påföljd.
Citera
2020-03-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Frågan är hur många års strafflindring som ges för att mördaren "ville stoppa älskarinnan från att skvallra för frugan"? 5 år?
Har han tur kanske han kan få ytterligare avdrag pga "offret var ett hinder på vägen mot återförening med hustru".
Kan det ledas i bevis att SD och hans fru blev trackasserade av LW, att han inte förmådde avsluta pga hennes hot och hållhakar på honom
så kanske han även får strafflindring om han anses vara mördare.Förmildrande omständigheter.
Citera
2020-03-08, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag tror att han var ganska smickrad över hennes känslor för honom. Det var något annat han var irriterad över: han kunde inte acceptera att hon träffade andra. Han ville ha både L och H och fortsätta i samma stil. (Min åsikt)
Han ville bli av med henne de sista åren innerst inne.Allt blev en oändlig soppa pga hållhakar.
Min åsikt
Citera
2020-03-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, det hela är i det stora motsägelsefullt, ologiskt och onödigt. Men vi kan inte sätta oss in i de inblandade personernas känslor som kan ha varit mycket mer intensiva än vad vi kan föreställa oss och läsa oss till på papper.

Det forskaren ändå talar om som är relevant för fallet är förlorad kontroll. Alla inblandade hade förlorat kontrollen över händelseförloppet och sina liv och försökte få tillbaka den, var och en på sitt sätt och efter sin personlighet.

Det som ändå sätter hela myrstacken i rörelse i mitt huvud är att inget tyder på att någon av de potentiella gärningsmännen var berusade vid tillfället. Det normala är ju att GM tappar omdömet pga berusning och slår ihjäl när alla känslorna bara måste ut. Men att mörda på det här sättet nykter och utan någon tidigare våldshistorik....

En hand i en vägg vid ett tillfälle är inte riktigt samma sak, det är inte våld mot person.

Så nog är det märkligt.

Ja, picasso2 nämnde längesedan kontrollförlust, precis som du och forskaren, alla förlorade kontrollen utom möjligen Hanna som hade Sillen? Mest intresserad är jag av händelseförloppet april -17 och framåt då Hanna besöker Lena och ställer frågan till Lena huruvida Lena och Stefan har en affär eller inte? Hur det var -15 anser jag mindre relevant för mordet.

Lena delar exempelvis ingen info om Kilimanjaro med sin bästis Jenny i loggarna dem emellan under sitt sista år i livet. Hanna vill absolut inte att Lena ska delge hela geocaching Sverige information om otroheten. Och SD tycks också vara mån om sitt rykte som trogen och bra pappa och make. Ibland har jag känslan att otroheten inte är värst för Hanna, utan att familjens image dras i smutsen?

Kanske beror motstridiga uppgifter på att vittnen saknar koll på när i tid Lena sagt vad? Kanske har hon också sagt skilda saker till människor? Vilket gör allt så förvirrat. Stefan har ju inte på långa vägar anförtrott sig om saken till någon i jämförelse med Lena.

Håller med om att det är nyktra gänget vi pysslar med här. Anmärkningsvärt. Jenny, Lenas bästis menar att Lena aldrig drack för hon var allergisk mot alkohol och svimmade då.

Nej, alltihop är väl för långt ifrån ens eget liv, som du säger, man förstår liksom inte. Jag saknar erfarenhet av svartsjuka och triangeldraman. Har aldrig varit intresserad av upptagna män. Aldrig haft hållhakar, hotat eller hämnats i någon egentlig mening. På någon enda människa, vad jag vet? Ingen stalking, ingenting. Saknade någon intresse,backade jag bara bort och respekterade detta.

Även om jag inte fattar, stör det mig. Trodde 14000 sidor skulle ge klarhet. Jaja...

Klart jag fått hjärtat krossat, och krossat någon annans hjärta men inte av ovan nämnda skäl.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-03-08 kl. 18:08.
Citera
2020-03-08, 18:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
/.../
MGM slog ihjäl BO därför hon blev för krävande helt enkelt, BO gav sig inte utan skulle ha sin förlovning på Kilimanjaro till varje pris.
/.../
Låter ju nästan som en Tirsaprofetia. Kände SD till det här?
Citera
2020-03-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Han ville bli av med henne de sista åren innerst inne.Allt blev en oändlig soppa pga hållhakar.
Min åsikt

Hade han verkligen velat bli av med henne så hade han gjort det för länge sedan.
Citera
2020-03-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Du har i tidigare inlägg använt ordet "slampa" om den mördade kvinnan L.

Du säger att S ville ha ett slut på "skiten".

Du skriver i tidigare inlägg att S är oskyldig och att han hatade henne.

Funderar du aldrig på varför de hade sex MED VARANDRA OCH HUR HAN KUNDE FÅ SIN PILLEVIPP ATT "STÄLLA UPP" SÅ TÄTT INPÅ MORDET?

L borde väl ha varit avtändande på S om man resonerar som du gör?
I hans ögon var hon en slampa.(Jag lägger ingen värdering i det)
Han tände på att han kunde bolla och trixa med henne. Förnedra henne.Hon hade ett kall att förhålla sig till.Hon hade ett förtroende från församlingen att förvalta.Han gick igång på att han kunde få henne på fall totalt.Hon gillade det innerst inne.Till en början var det en kul och spännande lek tyckte de båda.
Hon hade hittat sin överman.Hon kunde aldrig mästra med honom,men hon försökte med näbbar och klor separera paret Davidsson.
Citera
2020-03-08, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hade han verkligen velat bli av med henne så hade han gjort det för länge sedan.
Han ville det!
tror jag
Citera
2020-03-08, 18:12
Medlem
Vilken röra av oansvariga vuxna människor i denna soppa, hoppas det kan bli lugn och ro framöver för dessa stackars barn. Både Lenas och Stefans.
Citera
2020-03-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
För mig är motivet glasklart, men Hiding verkar ha något annat i sin motivbild, jag tävlar inte om vem som har rätt, vi kan båda ha fel men facit lär vi aldrig få, MGM kommer aldrig att erkänna.

Visst är kärlek en definitionsfråga och kanske hade dessa ord från "Höga visan" kunnat hjälpa dem, BO kände ju i alla fall väl till dem misstänker jag med tanke på hennes bakgrund som pastor.

Det kan ju vara som du skriver att begäret var det som ersatte kärleken och när den enes begär falnade så började den "dance macabre" vi sitter och läser om i FUP.

Ja, precis, så är verklig kärlek.
Citera
2020-03-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, motiv är lyxvara. I allmänhet kan man som utomstående inte riktigt bli klar över motiven. Morden är vanligen onödiga och ofta rentav kontraproduktiva. Men oftast är känslor och berusningsmedel inblandade liksom psykisk sjukdom i någon form.

Ja, utom här, renlevnadsmänniskor hela bunten som inte berusat sig utan sportar är friluftsmänniskor. Ska se en true crime dokumentär nu. Kan rekommendera no one saw a thing på SvT play i 6 delar. Ruskigt välgjord.
Citera
2020-03-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Hahaha ja men eller hur. Alltså dessa människors illa förtäckta förnedring av offret är så störd.

Jag tror det? Men man vet ju aldrig med sekten förstås 😅

Vad tror du hade hänt om han hade brutit?

Han är en ganska skön och välmenande kille egentligen va?
Vad jag tror hade hänt om SD hade vågat bryta med LW är följande:

Han var rädd för att LW skulle avslöja allt för HD.HD var och är hans livs kärlek.Hans familj.

Han ville inte för sitt liv att LW skulle förstöra det genom att avslöja och inte hålla sig till deras överenskommelse.
Det är det som det hela handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in