2020-03-08, 18:02
Medlem
kato85s avatar
Lyssnade på söndagsintervjun med Johan Carlson och fick stänga av, vilken obehaglig typ som hela tiden försöker komma på med ursäkter till det ena och det andra, tar inte ansvar för något
Det är tydligt att han tillsatts politiskt men inte kan sitt jobb (se exemplet Dan Eliasson)
Citera
2020-03-08, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Italien har en egen karta uppdelad efter provinser och regioner.

Där var något liknande iaf. Grymt. Tack så mycket!
Citera
2020-03-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Och du litar på den vaccinationen?! Tänkt om det kommer en nya variant av influensa som vaccinet inte täcker inte eller bara delvis? Är det inte en oerhörd risk man tar då att man nonchalant hävda att man inte behöver stoppa influensan vid gränsen? Vad hände med försiktighetsprincipen??

Skillnad på R, samt att även en del av befolkningen har immunitet. Sannolikheten för smittspridningen är låg om vaccinet fungerar för 80%.

Sedan är det stora problemet här fortfarande att 20% av de smittade behöver sjukhusvård jä fört med 0.2% vid influensa.
Citera
2020-03-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Oh fy helvete vilken läsning.

Värst är passagen där han berättar om att alla följt instruktioner, stannat hemma med sin feber men efter 10 dagar kommer effekterna på andningen

Men herregud sluta hetsa upp er med anonyma reddit-inlägg om ni ska stressa upp er så förbaskat.
Citera
2020-03-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Tack så mycket. Det var informativt men inte den jag tänkte på.

Den jag menade hade ett gäng punkter på en världskarta, så kunde man trycka på typ Sverige och se hur många i landet som blivit bekräftade och hur många som var avlidna.
https://www.coronakartan.se/
Tror det är den sidan som du syftar på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Tack så mycket. Det var informativt men inte den jag tänkte på.

Den jag menade hade ett gäng punkter på en världskarta, så kunde man trycka på typ Sverige och se hur många i landet som blivit bekräftade och hur många som var avlidna.
Menar du bnonews
Citera
Medlem
Ni förstår att bara för att nuvarande CFR ligger på 3,4% så betyder inte det att ni om ni skulle bli smittade har 3,4% risk att dö va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Anders Tegnell är lika efterbliven som resten av Sveriges regering, först säger han 3 daga irad att "nu är kulmen på smittan uppnådd"

nu säger han "– Jag var lite för optimistisk,"

precis som svetsaren klassiska "vi har har varit naiva, ingen kunde se detta komma" som han sa för några år sen
Instämmer, detta är helt otroligt 🥺🥳
Citera
2020-03-08, 18:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Influensa: 0,2% behöver vård - 0,1% dör.
Corona: 20% behöver vård - 3,4% dör.

Lite skillnad. Jag utgår från WHOs siffror.

Problemet är att sjukvården kommer kollapsa om det blir en spridning.

Redan nu så är materialbristen påtaglig globalt.

Personalbrist är nästa flaskhals.

Läkemedels brist på uppkommande.
Citera
2020-03-08, 18:05
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Precis. Nu tror jag detta kommer att bli en ganska kaotiskt vår som kommer plana ut och komma i omgångar men att som många ta ut segern i förskott när man inte riktigt inte har koll är naivt.

Viruset är en fara och när är den besegrad?
Citera
2020-03-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Anders Tegnell är lika efterbliven som resten av Sveriges regering, först säger han 3 daga irad att "nu är kulmen på smittan uppnådd"

nu säger han "– Jag var lite för optimistisk,"

precis som svetsaren klassiska "vi har har varit naiva, ingen kunde se detta komma" som han sa för några år sen

På Tisdag säger han att han menat en Tisdag 2 veckor längre fram.
Citera
2020-03-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Men herregud sluta hetsa upp er med anonyma reddit-inlägg om ni ska stressa upp er så förbaskat.

nu är jag inte direkt någon doomer, men det "anonyma reddit-inlägget" är alltså en översättning av en italiensk artikel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in