2020-03-08, 15:37
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Välkända usla arbetsklimat? Känner inte igen det. Vart kan jag läsa om det?
Så sent som i höstas var detta uppe rätt stort i media. Bl.a. historien om den kabinanställde som fick sparken för att han följde företagets säkerhetsrutiner.

En i raden av många artiklar om detta:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/arbetsmiljoverkets-sas-rapport-ni-saknar-kompetens-och-maste-ta-in-extern-hjalp
Citera
2020-03-08, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Apropå SD och deras kritik mot SAS reklamfilm (för det var väl det enda parti som sade något?) så tippar jag på att de fick sisådär 5000 nya röster p.g.a. SAS!

Ebba Busch Thor sågade den också i ett Facebookinlägg.

Citat:
Från filmen:

En ung kille på moped (en förhatlig svensk verkar det som) frågar - What about licorice? varvid en mild kvinnoröst svarar med ett litet nedlåtande skratt: - Its Chinese..!

Och det kan vara hur sakligt rätt som helst. Problemet är den överlägsna och nedlåtande tonen mot de underförstått dumma skandinaverna med sina underförstått dumma fördomar om vad som är skandinaviskt.

Problemet är också att knappast någon hävdat eller trott att lakrits verkligen är skandinaviskt. Vi kanske gillar sånt godis här, men om man frågar medelsvensson var han tror skiten kommer ifrån så lär han ju knappast tippa att det växer här i de svenska skogarna. Så det är i väldigt hög grad en halmgubbe. Och det gäller också för Wienerbrödet (no shit att det inte "uppfanns" i Danmark) eller gemet. Allt detta bidrar till den nedlåtande tonen.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Klart pinsam reklamfilm.

Håller med. Sen känner jag dig rätt väl vid det här laget, så jag tror inte särskilt mycket på att du nu plötsligt skulle ha ändrat inställning på den punkten. Snarare gillar du att provocera folk som du tror har en annan politisk ståndpunkt än dig själv. Jag tillhör inte heller de som gick i taket över denna film, men tidstypiskt självhatande är den helt klart. Pinsam, helt enkelt.
Citera
2020-03-08, 15:46
Medlem
Skillys avatar
Citat:
SAS famösa reklamfilm kom den 12e Februari..

Och det finns givetvis massor av omdömen skrivna INNAN detta datum. Och de är ingen rolig läsning de heller. Man skulle kunna säga att SAS lyckades ersätta ett mediokert betyg med ett uselt dito.
Starkt jobbat SAS!

Så ditt resonemang faller som vanligt platt till marken.

Njae.. när du växt upp så kommer du att ha lärt dig massor av saker som du inte förstår/kan idag. En av de sakerna är att nöjda kunder nästan aldrig rekommenderar tjänster. Medan missnöjda kunder mycket oftare ventilerar sin ilska. Därav att omdömen på nätet ofta ger en skev bild av verkligheten.

Så därför... om du går in på Trustpilot och kollar alla andra flygbolag, så kommer du att se att de alla har 2-2,5 stjärnor. SAS har något sämre nu, vilket alltså beror på mängden dåliga reviews efter filmen. Något som också är uppenbart på kommentarerna från AfS (jöns ahl) och andra efter den 12:e.

Förhoppningsvis har du lärt dig något/förstått något nytt nu.

Tyvärr för fjantarna, så spelar deras lilla aktion någon roll. Eftersom ingen kollar på Trustpilot när man köper flygbiljett. Och det måste dessutom kännas extra bittert att SAS säljer bättre efter filmen, än före.

Senast redigerad av Skilly 2020-03-08 kl. 15:54.
Citera
2020-03-08, 15:55
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Njae.. när du växt upp så kommer du att ha lärt dig massor av saker som du inte förstår/kan idag. En av de sakerna är att nöjda kunder nästan aldrig rekommenderar tjänster. Medan missnöjda kunder mycket oftare ventilerar sin ilska. Därav att omdömen på nätet ofta ger en skev bild av verkligheten.

Så därför... om du går in på Trustpilot och kollar alla andra flygbolag, så kommer du att se att de alla har 2-2,5 stjärnor. SAS har något sämre nu, vilket alltså beror på mängden dåliga reviews efter filmen. Något som också är uppenbart på kommentarerna från AfS (jöns ahl) och andra efter den 12:e.

Förhoppningsvis har du lärt dig något/förstått något nytt nu.

Beställde service till bilen förra veckan. Firman jag går till har en klockren historik av goda omdömen..
Enligt dig betyder det att den är skit.

Jag hör av mig om bilen havererar.

För övrigt har jag en vision av hur du ser ut: Du sitter på en gunghäst med en Napoleonhatt på huvudet. Under armen har du ett paraply som lans, när du går till attack mot "rasisterna".
Kör hårt mannen!
Citera
2020-03-08, 15:56
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Du har dessvärre missförstått. SAS hade ett bra betyg innan filmen.

Efter filmen kom en storm av kränkta fjantar och gav SAS taskigt omdöme p.g.a filmen. Inte för att SAS alltså levererat dålig service. Vilket Trustpilot egentligen handlar om.

De som gav SAS taskigt omdöme var dessutom inte ens kunder, utan oftast just kränkta nationalister som hellre ser att ett inhemskt (nationellt) företag konkar än att fjantionalisterna får sina små bräckliga sinnen störda. Snacka om patetisk kontraproduktiv barnslighet och dumhet. Men sådana är ju de små lättkränkta liven.

Det reella problemet är ju att alla deras flygvärdinnor är 60+, men på nåt mystiskt sätt lyckats behålla ett tillstånd av permanent PMS.
Usel service, uråldriga flygplan och kanselleringar är vel det dom flesta tröttnat på. Sen kom coronan och nu det här. Inte bra, bättre att sälja skiten.
Citera
2020-03-08, 16:01
Medlem
UT64s avatar
Bonus lulz!

Om man tittar på SAS aktiekurs så ser man att saker började gå åt pipan i Februari...
Vad kan det bero på? Enligt SAS själva så är effekterna av Corona på företaget "små"
så man får anta att något annat orsakat kursfallet.

Kan det vara fel på flygplanen? Nä, skulle inte tro det.
Citera
2020-03-08, 17:08
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Bonus lulz!

Om man tittar på SAS aktiekurs så ser man att saker började gå åt pipan i Februari...
Vad kan det bero på? Enligt SAS själva så är effekterna av Corona på företaget "små"
så man får anta att något annat orsakat kursfallet.

Kan det vara fel på flygplanen? Nä, skulle inte tro det.

Nonsens. Kolla kurvan igen. Började den verkligen i februari?
Citera
2020-03-08, 17:10
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Nonsens. Kolla kurvan igen. Började den verkligen i februari?
Ungefär mitten på Februari.
Citera
2020-03-08, 17:19
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ungefär mitten på Februari.

Snarare 21a februari.

tidigt december 2019 då? Vad är det för desperat sammankoppling du letar?
Citera
2020-03-08, 17:33
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det reella problemet är ju att alla deras flygvärdinnor är 60+, men på nåt mystiskt sätt lyckats behålla ett tillstånd av permanent PMS.
Usel service, uråldriga flygplan och kanselleringar är vel det dom flesta tröttnat på. Sen kom coronan och nu det här. Inte bra, bättre att sälja skiten.

Själv har jag nästan alltid flugit med Norwegian de senaste 3 åren så jag har ingen egen erfarenhet av servicen per idag. Däremot så har jag kommit på mig själv att stå och småglo på SAS nya kärror vid gaterna den senaste tiden. De ser grymt läckra ut.

Har förbokat mina flygningar några månader till men när dessa är slut ska jag boka med SAS nästa kvartal. Får se om jag återkommer och gnäller på servicen eller förseningar.

Några av mina anställda bokar dock SAS och gnäller inte. Och förförra året var Norwegian fan sena varenda avgång. Av de 90 avgångar jag åkte med dem det året var de i tid vid hela 3(!!) tillfällen. Mycket bättre nu dock.
Citera
2020-03-08, 17:41
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Själv har jag nästan alltid flugit med Norwegian de senaste 3 åren så jag har ingen egen erfarenhet av servicen per idag. Däremot så har jag kommit på mig själv att stå och småglo på SAS nya kärror vid gaterna den senaste tiden. De ser grymt läckra ut.

Har förbokat mina flygningar några månader till men när dessa är slut ska jag boka med SAS nästa kvartal. Får se om jag återkommer och gnäller på servicen eller förseningar.

Några av mina anställda bokar dock SAS och gnäller inte. Och förförra året var Norwegian fan sena varenda avgång. Av de 90 avgångar jag åkte med dem det året var de i tid vid hela 3(!!) tillfällen. Mycket bättre nu dock.

He, he jo vi får vel se hur det går.
Världen går inte under på grund av det här.
Citera
2020-03-08, 17:45
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
He, he jo vi får vel se hur det går.
Världen går inte under på grund av det här.

Inte SAS heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in