2020-03-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ikväll är det fotboll i Milano. Milan spelar.

Utan publik
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Då har du nog missat hur mycket business Italien har med Kina.
Förutom all business länderna emellan har de 330 000 kineser som bor lagligt i Italien, och hur många som bor där illegalt finns det olika siffror om, men det är många.
Som bor där, men inte tusentals businesspersoner som åker till kina illegalt och lagligt för att frånkomma sanktioner.
Citera
Medlem
Remuluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarmen
Många som skriver "jag är då inte orolig för jag är ung och frisk och vältränad". Ja men vad skönt då. Har ni inga äldre typ föräldrar eller morföräldrar i er närhet?
Själv har jag iallafall föräldrar som båda skulle falla in i riskgrupp pga sin ålder. Sedan har jag vänner med olika lungbesvär t.ex cystisk fibros. Själv tar jag mediciner som sänker mitt immunförsvar.
Jag är orolig. Dör jag, vem tar hand om mina barn? Eller om jag smittar mina föräldrar och dom dör? Men alla på Flashback kanske är enstöringar som aldrig träffar folk som kan smittas och bli riktigt sjuka.

Tyvärr finns det många oerhört egoistiska och självcentrerade snorvalpar här som uttalar sig, som på grund av egen ålder inte anser att de berör dem, då de inte tillhör någon riskgrupp.

De tänker givetvis inte på sina föräldrar mor/farföräldrar eller andra släktingar de kan smitta ned och vara ansvariga för deras död. De är tydligen själv odödliga och bryr sig inte om någon annan än de själva.

Tur att det i svensk lagstiftning finns begreppet grov misshandel och vållande till annas död, om man genom oansvarighet medvetet eller omedvetet genom oaktsamt beteende smittar ned någon som blir svårt sjuk eller avlider.

Fräscht att leva resten av sitt liv med det på sitt samvete...

https://www.expressen.se/nyheter/expert-att-sprida-corona-kan-vara-ett-allvarligt-brott/
Citera
2020-03-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ikväll är det fotboll i Milano. Milan spelar.

Matchen var idag, inför tomma läktare.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headdry
källa på detta. jobbar själv inom sjukvården. jobba med folk i livets slutskede en bunt hypokondrier är allt jag ser. jag vet hur folk sliter för att stanna kvar i livet fast det tas i från dom...ser det varje vecka en jäkla respekt för dom och inte för er

Jobbar inte för en nolla, men du kan leta själv uppgifterna med länkar finns i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Jag sprida desinformation? Igår tog en användare upp att ett svenskt barn hade dött av sjukdomen, helt utan källor såklart. Genast blev det SM i ryggdunkning i tråden och alla hakade på och teoretiserade om vem/var/hur/när.

Detta prat om ett svenkt dödsfall visade sig vara rent skitsnack givetvis. Påpekade man detta blev man ignorerad eller påhoppad av er galningar som anser sig ha ensamrätt på tråden.

Jag tror bestämt att du var i en annan tråd.

Jag var här när de två personerna postade och ingen trodde på personerna, förutom några av de vanliga trollen som är uppenbara troll och bara att ignorera.

SM i ryggdunkning är bara en hjärnskapelse från dig själv.
Citera
2020-03-08, 17:26
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Skitsnack, att önska livet ur oliktänkande visar hur jävla lågt den här tråden har sjunkit.

Ditt inlägg (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19) kan endast ses som ett förtäckt hot och inget annat.

Jag har inte önskat livet ur någon

Vad jag däremot sa var att eftersom du anser att viruset inte är ett problem då du inte tillhör en riskgrupp så hoppas jag att Corona tar en tur när du är i samma ålder som riskgrupperna. Då kanske du respekterar viruset så pass att du inte gör sådana underliga uttalanden.

Kom ihåg att du folk tolkar dig utifrån sättet som du skriver på och formulerar dina meningar. Om du inte kan formulera dig i text så avstå från att skriva?
Senast redigerad av Diskuterarn 2020-03-08 kl. 17:30.
Citera
2020-03-08, 17:29
Medlem
ünders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kom ihåg att han som startade spridningen efter 50-60 fall i italien var symtomfri men smittade ändå!

Ja, smittspårning och karantän måste ändå göras,

men när det väl smäller så kommer det nog göra det från en symtomfri!!

Fast det där är ju i Italien. Här i Sverige smittar inte symptomfria personer. Ge dig nu.
Citera
2020-03-08, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
7 nya rapporterade idag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Då hade jag fel! Tack för rättningen.
Citera
2020-03-08, 17:31
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Snackats om myrkottar. Googla corona pandolin och det dyker nog upp en del.

Att de som ätit dåligt tillredd myrkotte fått viruset hindrar inte att ursprunget är fladdermus. Myrkotten kan ha gått i fladdermusbajs eller ätit någon mask insekt som smittats av fladdermusbajs.
Citera
2020-03-08, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokeransson
Jag tror att Italiens tre månaders fängelse för att bryta mot karantänbestämmelser är alldeles för lågt. I Ryssland får man fem år bara för att skämta om Corona

Kina har ju med dödsstraff i skalan borde väl anses värst hittills
Citera
2020-03-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Snackats om myrkottar. Googla corona pandolin och det dyker nog upp en del.

Jag tror att myrkotten åt fladdermöss innan den lilla gruppen kineser kalasade upp den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in