Citat:
Ursprungligen postat av
Silver.Swe.
Finns det något mer konservativt alternativ till Svenska kyrkan? En rörelse som är mån om att bevara och upplyfta det som varit snarare än att anamma den senaste queerteorin?
Jag säger spontant men utan några senare egentligen insiktsfulla och uppdaterad kunskap om dom som församlingar:
Baptisterna, Pingstvännerna och eventuellt även ...oooooh, jag har glömt att lägga till dom i favoriterna och lär inte hitta dom i historiken i webläsaren, jag fick upp ögonen för dom av nån anledning, vad minns jag av dom? Knappt nåt! (Jag vill återkomma om denna kyrkan som är intressant att titta närmare på, ska undersöka vilken det var nu).
Men
kanske denna även, har lagt till dom i favoriterna i browsern men ibland så ryker dom där lika fort. Bara för nåt att kika på, titta närmare på sidan om vad dom säger och förhåller sig till allt:
https://www.gudsforsamling.se/
Ja den lokala kyrkan är väl den som gäller om man vill "titta förbi" så där helt apropå. Det är bara av allmänintresse dom andra för mig då i alla fall om dom som ligger i Långtbortistan så klart.