2020-03-08, 17:02
Medlem
insaniacs avatar
Vill tipsa alla att titta på EVENT 201
länk till
https://www.youtube.com/watch?v=AoLw-Q8X174

Simulation som gjordes i oktober
Där går de igenom vad vi kan förvänta oss.

Totalt kaos och död

Nä men det kan nog ta fart nu...
Förbered för det värsta hoppas på det bästa är nog vad jag
kommer göra.
Good luck
Citera
2020-03-08, 17:03
Medlem
Vittnesmål från Bergamo, översättning i första kommentaren.

https://www.reddit.com/r/Coronavirus/comments/ffa2tf/testimony_of_a_surgeon_working_in_bergamo_in_the/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Italien har nu över 500 tillfrisknade. Då det verkar vara ett segt förlopp att bli friskförklarad, så bör ju det ha hållit på ganska länge i Italien innan dom tog det på allvar.
För mig känns det som att Sverige har varit på bollen ganska tidigt. Sen kommer det begås misstag även här, men känner mig lugn med att vi lär av andras misstag.
Den som lever får se, eller bli en vandrande bögzombie.

Skönt att det känns lugnt för dig. Hur stor är dödligheten nu igen om man inte har tillgång till sjukvård? Och vad är långtidkonsekvenserna av en genomgången infektion?
Citera
Medlem
Reservations avatar
Någon som har koll på hur många intensivvårdsplatser som finns i Västra Götaland?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är ju precis tvärtom!

Vi som försöker vara förutseende, vi som försöker undvika paniken, att inte tappa huvudet. Vi som försöker vara uppdaterade. Vi som sett hur detggick till i Kina. Vi har ju undrat vad Regeringen har sysslat med de senaste veckorna.

.
Exakt jag har förberett mig med FFP2 FFP3 livsmedel Desinfektion osv, pga att jag i lugn och ro skaffat mig en bild av läget. Sedan att andra anser det vara panik att ladda upp inför det som kommer, vet jag inte vad jag skall säga om? Det är de som febrilt letar efter utsalda masker Desinfektion osv nu.

Det är bara starten och Paniken kommer hos alla NO PANICERS när det är för sent.

Da sitter jag lugnt i min koja med fullt med mat

Känner absolut Ingen panik vad det gäller det
Citera
2020-03-08, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
NI HAR FEL!

Vad jag förstått så visar hon fortfarande positivt på test, förekommer alltså virus eller rester av virus fortfarande.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/f%C3%B6rsta-svenska-coronafallet-kliniskt-frisk-1.24829340

"– Enligt Folkhälsomyndighetens kriterier kan en patient inte avskrivas helt och strikt friskförklaras för än patienten inte kan påvisa några som helst virusfragment i luftvägssekret och avföring, där är vi inte riktigt än."
har du läst artikeln jäkla nolla hon är frisk står det ju
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Corona smittar väldigt mycket för att det är en ny sjukdom.
Riskgrupper löper risk att dö medan friska och unga inte gör det.
Italien har en stor del åldrande befolkning.

Är jag orolig? Nej.
Ja, äldre är den största riskgruppen men för yngre är riskfaktor på 0.2 vilket inte är obetydligt.
Att inte vara orolig känns inte rimligt i nuläget, även om man inte riskerar att dö så bör man nog oroa sig lite för effekt på samhället i stort.
Därmed inte sagt att msn ska gå runt och vara rädd.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Du kan enkelt se att det här viruset är 20-30 gånger farligare än vanlig influensa.

Beror på vem som får viruset. Går inte säga så där rakt av. För mig är den inte 30 ggr farligare än en influensa. För dig kanske.
Citera
2020-03-08, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
.

Frågan är om vi inte redan har en allmän smittspridning i Sverige. Läste att England har det, men det kan vara fel.

Om vi får en allämän smittspridning med många sjuka så blir ju intensivvårdsplatserna mycket belastade. Och det förvärrar ju för den personen som redan är sjuk och behöver vård.

Känns som om det - än så länge - inte ökar i någon högre grad, peppar, peppar.
Trodde att det vid det här laget skulle handla om tusentals men det är blott ett par hundra.
Så länge det är en linjär ökning finns ingen anledning till panik.

Regeringens åtgärder kan vara avgörande och de är dock lite illavarslande.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Man kan alltså inte lämna Lombardiet för att resa till andra delar av Italien, men det går fortfarande bra att flyga till Sverige. FHM är tydligen "inte i närheten" av stoppa de flygen enligt dagens kvart-i-fem-eko.
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
*gäsp*

Samma argument användes för tre månader sen. Det kommer inte bli någon världsomfattande kris som kommer slå ut samhällen och länder.

"Hurr durr InKuBaTioNsTidEN äR FlErA VeckOr hurr durr"

Är du en sådan som lyssnar på pseudovetenskap som tror att jorden kommer gå under om 10 år för att Greta säger det?

Du är så jävla ignorant för fakta så man häpnar. Det är sådana som dig som kommer vara orsaken att det här viruset får större spridning än vad som är nödvändigt.

"Fan lol gymmet har stängt för ett litet jävla virus... Säger upp mitt gymkort! (bifogar screenshot på uppsägningen)"
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Vad tror man är ursprunget till viruset? Är det den där jävla fladdermusen igen? Det är alltid fladdermusen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in