2020-03-08, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Det ligger nog till så här att förtroendet hos "experter" tyvärr är i botten. Jag menar, våra politiker hänvisar konstant till sina "experter"...och se vart det har tagit Sverige idag? Inte kan väl "experterna" som våra politiker haft som galjonsfigurer i sin agendaflotta ha haft fel, och därmed vara medskyldiga till att ha destabiliserat landet?

Nä, med politikernas track record i bagaget så kryddar jag experternas idéer ordentligt med mina egna tankar kring Coronakrisen. Och framför allt lyssnar på fler än de experter som regimen pushar.
Jaha så du är ocks¨en dropout från mellanstadiet.

Vad fan vill du att politikerna ska göra? Ska Jimmy Åkesson eller Stefan Löfvén åja ut och testa folk för AR.CoV-2?

Det är ju den här ordningen vi har i Sverige det är myndigheterna om har de operativa ansvaren på respektive område.

Det fick man lära sig i högstadiet. Pappskalle.
Citera
2020-03-08, 16:48
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Om något så blir man mörkrädd av att läsa den här tråden.

Maken till större samling alarmister och panikspridare har jag aldrig sett.
Vi är snart 3 månader in sen utbrottet och antalet tillfrisknade växer starkt för varje dag medan dödstalen kryper sakta framåt.
Den domedag som många här förutspådde för 2 månader sen finns endast i deras fantasi.

Sitt ner i båten.

Alarmister? Ok. Vi får se vad du säger om ett antal månader.
Citera
2020-03-08, 16:49
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det där beror väl väldigt mycket på hur man letar också. Ringer man 1177 och säger sig misstänka att man har Corona får man frågan om man varit ute och rest. Svarar man nej, blir man inte testad. Störst sannolikhet att bli testad är om man varit i Italien. Då flyget dit nu är stängt är det förstås naturligt att antalet fall därifrån går ned. Frågan är om antalet dolda fall ute i samhället också går ned. Vi kan ju givetvis hoppas att så är fallet, men vad tyder egentligen på det?

Exakt, de testar ju bara de som varit utomlands.

Varför inte testa på de som inte varit de så vi kan bekräfta med all säkerhet att vi inte har community-spread? Jo för att det är då paniken uppstår och de vill ju inte de styrande, de vill ju fördröja det.

Har verkligen ingen av dessa som varit utomlands lyckats smitta någon random som de inte säger till de som smittspårar? Tveksamt.

Sen är de ju svårt att veta om man testar mindre på helger än på vardagar? Det kan ju också förklara en minskning.

Bättre att vara proaktiv än reaktiv.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Kul, en smittad på barnens gymnasieskola och skolan tänker hålla öppet som vanligt imorgon. Inte så stor lust att skicka dit ungdomarna innan det är helt klart med smittorisken där
Vilken del av Sverige pratar vi? Om föräldrarna själva inte håller barnen hemma är de dumma i huvudet
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remulus
Tur då att du är i "yngre ålder" och skiter i föräldrar och mor/farföräldrar, för att du inte verkar tillhöra riskgruppen.

Snorvalp!

Grovt egoistiskt att uttrycka sig så. T.o.m frågan om det inte är patologiskt Narcissistiskt.

Det fetade: "Covid 19 en sketen influensa". Vi får se om du har rätt eller jag har fel i att jag bedömer det som en av de allvarligaste pandemiska sjukdomarna vi haft på 100 år.

Tiden lär utvisa. Jag kommer citera ditt när vi vet svaret.

Lovar.

P.s.. Glöm inte att investera allt du äger i aktier nu när börsen gått ned så mycket.

I resebranschen och flygbolag då eller. Alla företag kan drabbas illa om personalstyrkan uteblir dom dog. Företaget går i konkurs.
Citera
2020-03-08, 16:50
Medlem
Lugna ner er nu era förbannade foliehattar och sitt still i båten. Faktum kvarstår fortfarande att influensa och vinterkräksjuka är betydligt dödligare än corona i nuläget.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet

Fast vi minskar inte spridningen genom att testa folk.

R0 går ner om man sätter infekterade i karantän.
Citera
Medlem
Värmen kommer inte stoppa viruset.
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Han var ju i tv bara för nån dag sedan,..tog alla i händerna..så mindre rädd där haha.

Tecken på intelligens. ’Man får inte vara rädd i mitt jobb’ löd rubrikerna.. yes han har uppenbart inte avslutat skolan, man bör ha koll på skillnad mellan rädsla och risk som statsminister
Citera
2020-03-08, 16:51
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Lugna ner er nu era förbannade foliehattar och sitt still i båten. Faktum kvarstår fortfarande att influensa och vinterkräksjuka är betydligt dödligare än corona i nuläget.
Nej det är det inte. Sluta ljug.
Citera
Medlem
Idpentzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Alarmister? Ok. Vi får se vad du säger om ett antal månader.

*gäsp*

Samma argument användes för tre månader sen. Det kommer inte bli någon världsomfattande kris som kommer slå ut samhällen och länder.

"Hurr durr InKuBaTioNsTidEN äR FlErA VeckOr hurr durr"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Om något så blir man mörkrädd av att läsa den här tråden.

Maken till större samling alarmister och panikspridare har jag aldrig sett.
Vi är snart 3 månader in sen utbrottet och antalet tillfrisknade växer starkt för varje dag medan dödstalen kryper sakta framåt.
Den domedag som många här förutspådde för 2 månader sen finns endast i deras fantasi.

Sitt ner i båten.
Msn blir mörkrädd när man läser sånt här.
Har du tex missat att 15 miljoner sattes i karantän igår?
Någon rimlig nivå av risk kanske man iaf ska lägga sig på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in