2020-03-03, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tictac2
Det är poänglöst att ställa frågor till Jordgubbsflickan. Även om hon faktiskt vet vem GM är så vill hon inte att han åker fast, så hennes svar är opålitliga och bör ses som vilseledande.
Jag är benägen att hålla med.
Jag tror inte att jordgubben vet vem gm är, utan hon ploppar upp i tråden när det känns lite ensamt och trist i vardagen.
Citera
2020-03-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Fortfarande frågande till var uppgifterna kommer ifrån.. skönt att kunna härleda till säkra källor i kontrast till gissningar och hittepå fakta
Kommer inte skriva källan, tyvärr, men den är tillförlitlig, inget jag hittat på. Kan jag garantera att informationen stämmer? Nej, eftersom det inte är förstahandsinformation. Men jag bedömer den som säker.
Citera
2020-03-04, 19:29
Medlem
Jävligt skumt att GM aldrig hittas. Har snart plöjt igenom hela tråden. Tog ett tag. Hur som helst några alias är ju lite mer utpekande än andra. Man blir lite fundersam över de som säger sig veta vem GM är och några "tror" sig veta.
OM GM är vid livet tror jag att han finns här i tråden bakom ett eller fler alias. Troligen både skriver och ffa läser väldigt aktivt. Kanske även MGM som "skyddar" genom att skriva "villospår" men det är ju som sagt bara min magkänsla.
Inom psykologin och psykiatrin säger man ju att GM nästan alltid återvänder till brottsplatsen. Tror att genom att vara här i tråden prövar GM en identitet som oskyldig samtidigt som han såklart vill veta åt vilket håll spekulationerna går.
Senast redigerad av AnnasPannkaka2 2020-03-04 kl. 19:41.
Citera
2020-03-05, 05:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnasPannkaka2
Jävligt skumt att GM aldrig hittas. Har snart plöjt igenom hela tråden. Tog ett tag. Hur som helst några alias är ju lite mer utpekande än andra. Man blir lite fundersam över de som säger sig veta vem GM är och några "tror" sig veta.
OM GM är vid livet tror jag att han finns här i tråden bakom ett eller fler alias. Troligen både skriver och ffa läser väldigt aktivt. Kanske även MGM som "skyddar" genom att skriva "villospår" men det är ju som sagt bara min magkänsla.
Inom psykologin och psykiatrin säger man ju att GM nästan alltid återvänder till brottsplatsen. Tror att genom att vara här i tråden prövar GM en identitet som oskyldig samtidigt som han såklart vill veta åt vilket håll spekulationerna går.
Ja typ nya användare är oftast mysko?
Men vi kan inte hitta bevis och säkra källor i detta forum.
Tragiskt när vissa efterfrågar sånt.
DETTA ÄR FLASHBACK!
Men välkommen till denna tråd.
Snart hittas mördaren, han borde vara oerhört orolig nu?
Citera
2020-03-06, 10:41
Medlem
Citat:
Fundering: Att delta i tråden är för GM som att återvända till brottsplatsen. Mindre risk är att irl hänga runt platsen, men även mer spänning?
Citera
2020-03-06, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Fundering: Att delta i tråden är för GM som att återvända till brottsplatsen. Mindre risk är att irl hänga runt platsen, men även mer spänning?

Det logiska vore att hålla sig undan, både brottsplats och uppmärksamhet.
Varför återvända till brottsplatsen?
Tre huvudsakliga förklaringar till beteendet: uppmärksamhetssökande, ett försök att förleda utredningsarbetet och paralysering. Det finns exempel på gärningsmän som hjälpt till i sökandet efter människor de själva bragt om livet. Genom att snabbt visa sig tror de sig kunna undgå misstanke. Samtidigt kan vissa gärningsmän paralyseras helt, ofta beroende på att de befinner sig i ett förvirrat tillstånd och inte vet vart de ska ta vägen.Vid anmälda våldtäkten vid Umeå universitet har de misstänkta hävdat sig vara vittnen. Det kan vara en möjlighet att påverka ett signalement, men bekräftar samtidigt en rådande tidsanda där sökandet efter uppmärksamhet ökar. I den utvecklingen menar han att både media och sociala medier spelar en bidragande roll.
Att besöka en brottsplats kan också vara ett sätt att försöka få mer information om utredningsarbetet.
Källa: Jelena Corovic, forskare vid Örebro universitet, som studerat beteendemönster hos våldsförövare.

Personligen tror jag inte GM får ut så mkt av att gång på gång i 15 år promenera på Åsgatan. Det har gått för lång tid. Att vara på forumet kan vara ett sätt att pröva sin identitet som oskyldig. Och samtidigt ha kontroll över "vad som sägs på stan" ligger idag nätforum mer intressanta och ett annat motiv kan även vara att anonymt kunna lägga ut villospår.
Citera
2020-03-07, 18:05
Medlem
Hoppas på en träff nu via släktsidorna sen kan han hälsa hem.
Citera
2020-03-08, 14:16
Medlem
Citat:

Han finns nog inte här är min känsla. Polisen kör ju sin utredning ändå, inte mycket han kan göra här inne för att vilseleda dom. Han håller nog låg profil.
Citera
2020-03-08, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
A

Vad menar du?
Citera
2020-03-08, 15:06
Medlem
jjagares avatar
Har gm varit/är under behandling inom psykvården. Kan det finnas möjligheter att gm fått ECT behandling och inte kommer ihåg händelsen
Citera
2020-03-08, 16:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Har gm varit/är under behandling inom psykvården. Kan det finnas möjligheter att gm fått ECT behandling och inte kommer ihåg händelsen
Nja, knappast? Då polisen borde ha utrett alla psykfall?
Citera
2020-03-08, 23:02
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nja, knappast? Då polisen borde ha utrett alla psykfall?

Varför det?
Är inte alla som blir behandlade med Ect bara för de har en psykisk åkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in