2020-03-08, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Typiskt svenskt beteende. Vill inte veta, vill inte se, vill inte höra, vill inte lägga sig i. Förrän sensationen är ett faktum, då träder man fram och uttalar sig. Hunden nosade, hunden sniffade, hunden blev upprymd, hunden markerade, hunden betedde sig ovanligt.

En annan möjlighet är typiska efterhandskonstruktioner, för att väcka intresse runt sin egen person.
Det kunde ha varit min hund som fann liket!! Jag var 4 meter ifrån planket.

Om du verkligen ser att hunden agerar ovanligt då följer du antagligen efter hunden eller? Har ingen egen hund men alla säger att hundarnas nos är fantastisk och att liklukt känns tydligt.
Inlägg från 20/5 18

Typiskt svenskt beteende...

Även JG ville inte veta, se, höra och lägga sig i trots att han inte är svensk!
Citera
2020-03-08, 13:42
Medlem
Instämmer helt i det fetade. Självklart spelar det som ledde fram till mordet roll. Också för vilken påföljden blir om det skulle bli en fällande dom.
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
OT: Tack. Exakt så är det vilket jag redan förklarat för dem tidigare men det är meningslöst. Bäst att inte svara och sjunka till de postarnas låga nivå.

Samma skribenter hävdar sedan att det är OT att diskutera Lenas agerande och motivet till mordet. Vilket är absurt att man inte ska kunna skriva om varför Lena inte lyckades förmå lämna SD.
MGM, BO och deras liv och leverne innan mordet är av högsta relevans i denna tråd men det ska tystas ner. Att mobba andra skribenter är dock tydligen topic. Dubbelmoralen har inga gränser i denna tråd.
Citera
2020-03-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den finns i fupen. Ja du. Alla har försökt nå LW. Alla utom SD - det är väldigt talande och en stor miss av honom om han nu vill ge intryck av att vara ovetande om mordet.
Bråkade LW med alla de andra på samtalslistan också?Vi har ju alla läst hon hon tjatade hål i huvudet på SD för att få krama honom på event(då frun var med) och hur LW ville tvinga till sig träffar med SD.

Hur kan det då komma sig att han över huvud taget vill ha med henne att göra igen?
Av vilken anledning borde han ringt henne?
Han ville ju bryta med henne.
Citera
2020-03-08, 13:45
Medlem
landbandys avatar
Det är ju ingen ide att vi bråkar med varandra härinne om vad som är rätt och fel ,för det blir ju som det blir när rättsväsendet har bestämt sig ,eller hur ?

Bättre vi är vänner härinne och att vi försöker förstå vad som hänt och varför det hänt ...

Allting har ju mer än två sidor utifrån vem som utfört saker och ting ,beroende på varje individs eget tänk...utifrån vad som rör sig i varje människas huvud ,vem som ansett sig påhoppad ,kränkt eller hotad ,på ett eller annat sätt .

Det som en viss person anses som dödssynd är ju för en helt annan person demokrati och frihet ,så världen är svår att tampas med ,underligt att det överhuvudtaget kunnat bildats lagstadgade regler i ett land när människor har så olika tänk ...hmm...
Senast redigerad av landbandy 2020-03-08 kl. 13:52.
Citera
2020-03-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinsValliant
Jag skulle gärna se en sån bild med statistik över LW och SDs kommunikation de sista veckorna innan mordet.

Finns det någon annan kommunikation från SD efter mordet, tex messenger, sms. Förutom meddelandet tidigt på morgonen den 15onde?
Kl 11.06 skrev SD för första gången till HD på Messenger att "Noa ringde imorse". Inget mer. Troligen för att hon redan visste vad det handlade om. Jag är övertygad om att SD besökte HD direkt, eller timmarna, efter mordet. Hon visste. HD meddelar sin chef vid 7.30-tiden, när de stod vid medicinvagnen, att LW var försvunnen. Hur visste hon det? Hon hade inte pratat med SD på morgonen alls, hon hade inte pratat med någon av LWs barn. Logiskt sett skulle hon varit fullständigt ovetande. Men det var hon uppenbarligen inte.
Citera
2020-03-08, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Bråkade LW med alla de andra på samtalslistan också?Vi har ju alla läst hon hon tjatade hål i huvudet på SD för att få krama honom på event(då frun var med) och hur LW ville tvinga till sig träffar med SD.

Hur kan det då komma sig att han över huvud taget vill ha med henne att göra igen?
Av vilken anledning borde han ringt henne?
Han ville ju bryta med henne.
Du kan ju själv kika i messengerlistorna i fupen och läsa dig till hur ofta de hade kontakt. Tro inte att SD lät henne vara i fred. De var två som dansade, LW dansade inte solo på något sätt.

Så läs gärna igenom de tusentals sidorna med konversation - det har vi andra gjort.
Citera
2020-03-08, 13:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Linguistiskt skulle jag inte med säkerhet tolka ditt andra citat som du gör. Du kan lika gärna byta ut vi mot USA/FBI och vice versa. Eftersom Rosamund är från USA, så är det inte ovanligt att man ingår i och identifierar sig som en del av USA/FBI. Därav uttrycker man vi i denna kontext utifrån att man är amerikansk medborgare.

Så talar och skriver jag hela tiden angående jag, vi, Sverige, svenskar.
Ser du inte skillnad på att skriva "vi i Sverige" och t ex "vi på Säpo"?
Den skillnaden finns också i USA vad jag vet.
Citera
2020-03-08, 13:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Kl 11.06 skrev SD för första gången till HD på Messenger att "Noa ringde imorse". Inget mer. Troligen för att hon redan visste vad det handlade om. Jag är övertygad om att SD besökte HD direkt, eller timmarna, efter mordet. Hon visste. HD meddelar sin chef vid 7.30-tiden, när de stod vid medicinvagnen, att LW var försvunnen. Hur visste hon det? Hon hade inte pratat med SD på morgonen alls, hon hade inte pratat med någon av LWs barn. Logiskt sett skulle hon varit fullständigt ovetande. Men det var hon uppenbarligen inte.

Finns samtalslistor i FUP? SD kanske ringde till HD på morgonen? De verkar iofs föredra skriftlig kommunikation.
Citera
2020-03-08, 13:55
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Men var det inte någon granne som såg HD gå över gräsmattan till SD någon gång innan en ny arbetsmorgon infunnit sig efter mordet ?
HD hade visst gömt sig bakom ett träd i Hjärstaskogen också läste jag härinne på tråden ?
Undrar vem som kan ha "tappat" något som sedan polisen hittade ?
Någon som vet mer noga ?

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-03-08 kl. 13:57.
Citera
2020-03-08, 13:58
Medlem
Citat:
Absolut om jag var en svensk medborgare som bodde, arbetade och levde i USA. Inget märkvärdigt, helt naturligt, då jag inte uppehåller mig i mitt uppväxtland Sverige. Då talar jag som utomstående utifrån en annan kontakt, bakgrund och medborgarskap.

Det är inte bara jag som talar så på främmande mark.
Det är inte av betydelse vad tråddeltagarna arbetar med.
Citera
2020-03-08, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Finns samtalslistor i FUP? SD kanske ringde till HD på morgonen? De verkar iofs föredra skriftlig kommunikation.
Nej, det gjorde han inte. Det gick inte ut några som helst meddelanden/telefonpåringningar till HD på morgonen förrän kl 11.06.
Citera
2020-03-08, 14:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men var det inte någon granne som såg HD gå över gräsmattan till SD någon gång innan en ny arbetsmorgon infunnit sig efter mordet ?
HD hade visst gömt sig bakom ett träd i Hjärstaskogen också läste jag härinne på tråden ?
Undrar vem som kan ha "tappat" något som sedan polisen hittade ?
Någon som vet mer noga ?

(Spekulation)

Jag tror inte det var på morgonen HD blev sedd där utan vid 16-tiden. Men kan minnas fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in