2020-03-08, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Corona verkar så långt vara det ultimata pensionärsviruset.

#farfarsdöden
Min mormor och farmor(jag aldrig träffat)dog i TBC på 40-talet. Jag vill vara levande för mina barnbarn.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pailin
Troligtvis detta som avses med varm och kall föda

http://abcipersiskmat.blogspot.com/2017/03/persiska-matsystemet-varmt-och-kallt.html

Lista över det persiska matsystemet

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18pRh07ijBT1Fa8FSRvNVYn3wAXyLOu2Q7iJFn28MNgw/edit?usp=sharing

Mycket intressant! Det jag arbetar efter är mycket enklare och detta system kan bidraga mycket, tack!
Citera
Medlem
Hypokondrias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittelkjell
E85 blandat med glycerin borde väl duga som handsprit?
Har vart inne på samma tanke men kom inte fram till i % hur mkt sprit E85 innehöll🙈
Allt för att stoppa Corona är bra!
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Typ såna här visir skyddar bäst
https://www.hemfint.se/ansiktsskydd-20-cm?aref=ref-adwords_agid-58308832063_cid-1578590110_mt-_ntw-g_crid-296499711102_kw-_ pl-_prm1-_prm2-_ai-_ap-_dv-m_dvm-_fid-_pla-298137169366&gclid=EAIaIQobChMInMTcwfeK6AIV1aSaCh3 dKgdXEAQYAiABEgIVtfD_BwE

Enligt säkra källor inom hälso och sjukvård (min arbetsplats kommer massinköpa detta till personalen)
Citera
Medlem
ünders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Många klagar på åtgärder från staten vilket jag delvis kan hålla med om.
Min fråga är då vilka åtgärder ni efterfrågar?
Karantän av Stockholm?

• Stäng alla utgående flyg till alla drabbade områden och sätt alla som kommer hem i 14 dagars karantän.
  • Förbjud alla evenemang minst 1 månad framåt.
  • Statsministern borde hålla ett brandtal för att ena och mobilisera folket. Spridningen av viruset ska jämföras med ett krig för att folk ska förstå att det verkligen är allvar.

Hellre att några får panik, det går över. Förnekelsen kommer att skörda liv.
Citera
2020-03-08, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
... och du har ännu inte fattat att det är folk som vill hem ...

Ruggig situation att bli sjuk i annat land. Borde få folk som nu kan välja att hålla sig hemma.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Corona verkar så långt vara det ultimata pensionärsviruset.

#farfarsdöden
Ännu värre!

Alla som får COVID-19 kommer att dö.
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Många klagar på åtgärder från staten vilket jag delvis kan hålla med om.
Min fråga är då vilka åtgärder ni efterfrågar?
Karantän av Stockholm?
Alla som anländer till Sverige från länder där viruset sprids ska sätta sig själva i två veckors karantän.
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
På min arbetsplats ska vi köpa in visir till personalen. Som täcker ansiktet. Tydligen det som skyddar bäst
Jag jobbar inom socialtjänsten som chef och mina anställda kommer i kontakt med människor som riskerar att försämras kraftigt av Corona.
Det låter absolut mer vettigt. De går de att desinfecera för återanvändning förmodligen.
Citera
2020-03-08, 14:03
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det är folk som vill hem ...
Man kanske flyger hem tomma plan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Funderar kring det här med att viruset smittar främst genom droppsmitta och max 1-2 meter från en smittad person.

-Är det då inte lite konstigt att man hittar fullt med viruspartiklar vid ventilationsöppningar där smittad person befunnit sig? Så långt ska ju inte viruset kunna färdas

-Är det inte lite konstigt att så många svenskar blivit smittad på skidresa till Italien? Har de alla suttit och grovhånglat med varandra?

-Är det inte lite konstigt att en enda person ska ha smittat 60 personer på en begravning i Spanien? Har de gått runt och kindpussat varandra?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MRb67J/spanska-coronafall-kopplas-till-begravning-i-baskien

Jag tror nog det kan vara lite mer smittsamt än FHM vill kännas vid, men man får ju tänka på att ingen har någon immunitet heller. Hade en människa med influensa varit på samma tillställning hade mycket färre smittats i och med att några har immunitet, några är vaccinerade etc. Sen räcker det väl med en nysning över buffén eller att alla går och tafsar på samma dörrhantag och allmänt begravningsbeteende - snorar och bölar och kramas.
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Det låter absolut mer vettigt. De går de att desinfecera för återanvändning förmodligen.
https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2020/mars/hon-vardade-den-forsta-svenska-patienten-med-corona/

Jo det är hög skyddsklass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in