Citat:
Har uppenbarligen inte kommit så långt.
Det finns typ 13 000 sidor kvar att läsa ännu. Därför är det ju fantastiskt att tråddeltagare delar ur denna FUP och helst då utan att frilansa genom att till exempel kopiera in allt som till exempel är kränkningar mot offret, men underlåta att nämna de andra 97% som visar på motsatsen, som vissa gör. Eller genom att göra egna (fullständigt färgade) sammanställningar, som kan uppfattas som en sanning, men inte är det.Hellre dela med sig till tråden och sen i de fall man kan även tala om aktbilaga och sida, om man nu har det kvar. Och självklart inte skriva ut hela namn och dylikt om det inte av någon anledning är helt nödvändigt. Gärna spekulera, men varför kränka i onödan? Och varför kränka andra som skriver i tråden?
Ingen kan lägga detta pussel av information, utan att se vem den skyldiga/de skyldiga är. Ingen. (Enligt mig, ska jag tillägga!)
Polisen och åklagaren har gjort ett fantastiskt jobb (ja, jag VET om de misstag som gjordes första veckan, eftersom jag följt fallet slaviskt från dag ett, men efter det så!). Detta är sådant som jag GÄRNA lägger mina skattpengar på! Jag är djupt imponerad!
Och jag tror dessutom att FB delvis har varit till lite hjälp. Så tänk vilken hjälp vi kunde vara till om vi samarbetade i tråden istället för att bråka? Oavsett vad vår personliga infallsvinkel är.
Man kan till exempel skriva EN gång: "Det var oetiskt av LW att som pastor och kristen, att ha ett förhållande med en man som hon var vän med och dessutom har vigt."
DET tror jag alla har förstår och tycker. Den som fattade det mest av alla var helt klart LW. Men att rabbla det i tusen olika former, dagligen och ibland flera gånger i timmen? Är det verkligen kreativt, produktivt och intressant?