2020-03-08, 11:32
Medlem
Efter att ha läst DNs artikel uppstår lite funderingar.

Dels bör det vara minst två jurister vilka borde fundera allvarligt på sitt etiska riktmärke. Dels de biologiska föräldrarnas biträde samt flickans biträde. Två helt otroliga insatser för utan bistånd av jurister blir det inget fungerande överklagande från de biologiska föräldrarnas sida.

Flickans biträde borde också fundera på sin insats, hans uppgift är väl inte att recensera de biologiska föräldrarnas möjligheter utan snarare bara utgå i från var flickan hade haft det bäst.

Sedan slutligen, kan jag nog tycka att socialtjänsten varit lite slappa i sin insats i rätten och inför denna.

Sorglig historia och barn konventionen löser knappast detta, kanske snarare gör det svårare i framtiden.
Citera
2020-03-08, 11:33
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countdown
Läste reportaget imorse, det fullkomligt kokar i mig. Allt hade kunnat förhindrats!

FRAM MED SEKRETESSHANDLINGAR NU!

Ni som sitter på en massa hemlisar, skämmes ta mig fan. Ni tjänstemän som jag VET smygläser denna tråd (har sett er då jag gått förbi), HUR FAN kan ni med gott samvete fortsätta skydda en fullkomligt korrupt domstol? Ge MJ det hon söker, och jag hoppas fan att någon av er har samvetet nog att släppa detaljerna här så att allmänheten får veta hur ruttna ni är.
Kammarrättens dom finns att läsa här.
Citera
2020-03-08, 11:46
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hey19
Det sorgligaste jag läst på länge. Skäms Sverige! Inte ens hennes egen advokat försvarar henne.

Är detta advokaten??
https://www.gda.se/medarbetare/partners-och-associates/martin-bengtsson/

Nej, här hittar ni honom:
https://www.advokatchoice.se

Gör gärna som mig, ring äcklet och tala om vad ni tycker om honom! Det är dags att Martin ställs till svar för sina handlingar!
Citera
2020-03-08, 12:01
Medlem
Riddars avatar
Kan någon hänvisa till på vilken sida jag kan finna bilder på både Rebecka samt Patrik?
Har letat jäkligt länge utan att finna någon (förutom en gammal bild på Rebecka)

Tack på förhand!
Citera
2020-03-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Nej, här hittar ni honom:
https://www.advokatchoice.se

Gör gärna som mig, ring äcklet och tala om vad ni tycker om honom! Det är dags att Martin ställs till svar för sina handlingar!

Vad sa han?
Jag ringde Kammarrätten bara för att uttrycka mitt missnöje. Tydligen inte ensam om det. Håller med dig, man borde göra det så kännbart som möjligt för alla inblandade. Framför allt måste man ju få lagen att ändras.
Senast redigerad av Hey19 2020-03-08 kl. 12:20.
Citera
2020-03-08, 12:37
Medlem
Kan någon hjälpa mig förstå exakt vilken lagstiftning som måste skärpas eller införas för att detta aldrig ska kunna hända igen?

Vilken tortyr för älskade Lilla hjärtat att hamna i en så otrygg miljö, för liten för att vara medveten om varför hennes familj (fosterfamiljen) lämnat henne hos dessa monster 😭
Citera
2020-03-08, 12:49
Medlem
Vet man vad som hänt flickebarnet än? Varför hon dog?
Hoppas mamman ruttnar i helvettet🤬

De är så lät att ta barn och förstöra för föräldrar som ändå sköter sig osv osv.
Men när de verkligen är illa så är det jävligt svårt att gripa in!!!
De är vidrigt!
Citera
2020-03-08, 13:10
Medlem
Citat:
Kan någon hänvisa till på vilken sida jag kan finna bilder på både Rebecka samt Patrik?
Har letat jäkligt länge utan att finna någon (förutom en gammal bild på Rebecka)

Tack på förhand!

Han inlägg 534
Hon ngt på 1000
Citera
2020-03-08, 13:11
Medlem
Citat:

Tack på förhand!

mamma
https://forumbilder.com/i/roSJ
Citera
2020-03-08, 13:29
Medlem
LeifD2s avatar
Det borde ju naturligtvis inte vara möjligt att neka drogtest i sådana här fall, alternativ att nekande likställs med att personen i fråga tar droger.
Citera
2020-03-08, 15:36
Medlem
Merwinnas avatar
Det har ni säkert redan diskuterat, men jag fattar inte varför poliserna inte tvingade sig in i lägenheten på juldagen? När de visste att ett barn var i fara? Poliser måste ju ha rätt till det?

För några år sedan, var det ett grannpar som ringde polisen och sa att de hade hört "dunsar" från min lägenhet (jag var ensam hemma, barnen var hos sin pappa och det hade definitivt inte varit några dunsar i min lägenhet). Då kom polisen och ringde på, och de tvingade sig bokstavligen in och gick en runda och kollade i alla rum - klädkammaren och förrådet också. Helt galet. (Och då ska jag kanske lägga till, att jag aldrig har haft med polisen, socialen, psyk- eller missbruksvården att göra).

Men som sagt - när det VERKLIGEN finns anledning, så gör ingen någonting. Vad beror det på? Var polismännen (eller tillåt mig gissa att det var poliskvinnor...) rädda för föräldrarna?
Senast redigerad av Merwinna 2020-03-08 kl. 15:46.
Citera
2020-03-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vajjo
Vet man vad som hänt flickebarnet än? Varför hon dog?
Hoppas mamman ruttnar i helvettet🤬

De är så lät att ta barn och förstöra för föräldrar som ändå sköter sig osv osv.
Men när de verkligen är illa så är det jävligt svårt att gripa in!!!
De är vidrigt!

Sömnmedel och spår av opioder

https://sverigesradio.se/artikel/7418181
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in