2020-03-08, 09:36
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
När det gäller JG var det väl så att han ENDAST raderade konversationer i Telegram, den där hysch-hysch-appen som SD ville att folk skulle använda vid kommunikation med honom. För där kan det väl inte ha funnits några genanta uppgifter (porrsurfning mm) annat än sådana som berörde just SD? I vart fall inte särskilt många, att döma av vad de brukade prata om.

För det andra översätter man i stort sett alltid enbart till sitt modersmål, så hur JG skriver på svenska är inte så viktigt. Det är hans förståelse av svenskan och hur han skriver på engelska som är av vikt. Och en god grundutbildning, bra allmänbildning och fackkunskaper inom det område man ägnar sig åt är nödvändigt. Annars kan man lika gärna anlita Google Translate.
Tycker du det är rimligt att JG skulle ha pratat om porrsurfande mitt i en konversation om LWs död och SDs eventuella inblandning?

Det andra tänker jag inte ens kommentera då det är så efterblivet.
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Redan här visar JG att han hade kunskap om att SD är oempatisk och manipulativ.
Han borde ha slutat stoppa huvudet i sanden för länge sedan. Och insett att det är något allvarligt fel i relationen när han själv medger att han inte berättat graverande saker för polisen. Redan här gör han ett aktivt val. Sedan gör han ännu ett aktivt val när han raderar information inne på polishuset.

Vissa här inne försöker förminska hans handlande och få honom likna Nalle Puh.
Så j@vla infantil och lågbegåvad är han ju inte.
Han vet precis vad han gjort.

Oavsett nyväckta jubelkörer, ledda av ökända trollet Fotobuns.
Haha så jävla roligt ändå, att de i sin iver att helt friskriva honom från precis allt, idiotförklarar honom å det grövsta 😁
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-08 kl. 09:40.
Citera
2020-03-08, 09:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Redan här visar JG att han hade kunskap om att SD är oempatisk och manipulativ.
Han borde ha slutat stoppa huvudet i sanden för länge sedan. Och insett att det är något allvarligt fel i relationen när han själv medger att han inte berättat graverande saker för polisen. Redan här gör han ett aktivt val. Sedan gör han ännu ett aktivt val när han raderar information inne på polishuset.

Vissa här inne försöker förminska hans handlande och få honom likna Nalle Puh.
Så j@vla infantil och lågbegåvad är han ju inte.
Han vet precis vad han gjort.

Oavsett nyväckta jubelkörer, ledda av ökända trollet Fotobuns.

Det är samma som hände med Lena ju. Hon kunde inte heller ta sig ur relationen trots att hon insåg vilken djävul SD var. Han dödshotade hennes och hennes son, behandlade henne som en "bajstrasa" (Lenas ord) och hon upplevde även sig fysiskt våldförd. Varför lämnade inte hon relationen med SD? Visste inte hon precis vad hon gjorde likt JG? Borde inte Lena slutat stoppa huvudet i sanden också?

Nej att Lena inte gjorde allt det är helt förståeligt för dig men inte att JG agerar likadant. Varför inte? Om du verkligen tror att SD är en psykopat så borde du tro att alla i hans närhet är manipulerade och hjärntvättade och marionetter i hans våld. Lena, JG, HD m fl.
Citera
2020-03-08, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Tycker du det är rimligt att JG skulle ha pratat om porrsurfande mitt i en konversation om LWs död och SDs eventuella inblandning?

För det första - nej, det är ju det jag säger. Din läsförmåga verkar vara något nedsatt. Om JG ville dölja sina EGNA tveksamma surfvanor skulle han väl ha raderat annat, som webbläsarhistorik till exempel, inte Telegram som sannolikt innehöll det som var intressant för utredningen.

Och vad menar du med efterblivet? Skulle jag gärna vilja veta, även om det är OT.
Citera
2020-03-08, 09:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000

Haha så jävla roligt ändå, att de i sin iver att helt friskriva honom från precis allt, idiotförklarar honom å det grövsta 😁

Var framgår det att vad han raderade kom samma dag som Lenas mord? Det kan väl ha varit en konversation dagen innan mordet lika väl. Polisen har väl inte lyckats återskapa det raderade materialet? Så hur kan du veta?
Citera
2020-03-08, 09:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
För det första - nej, det är ju det jag säger. Din läsförmåga verkar vara något nedsatt. Om JG ville dölja sina EGNA tveksamma surfvanor skulle han väl ha raderat annat, som webbläsarhistorik till exempel, inte Telegram som sannolikt innehöll det som var intressant för utredningen.

Och vad menar du med efterblivet? Skulle jag gärna vilja veta, även om det är OT.

Hade han inte raderat sin webbhistorik också då? Dessutom var väl knappast polisen intresserade av att titta på JG:s förehavanden just då under det förhöret utan endast av sådant som berörde honom och SD. Vilket är chattar, mail och andra interaktioner mellan JG och SD.
Citera
2020-03-08, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hade han inte raderat sin webbhistorik också då? Dessutom var väl knappast polisen intresserad av att titta på JG:s förehavanden utan endast av sådant som berörde honom och SD. Vilket är chattar, mail och andra interaktioner mellan JG och SD.

När det gäller det förstnämnda så vet jag inte. Men det viktiga är väl vad JG trodde skulle ske. Om han var av den uppfattningen att utredarna skulle sitta och läsa sådant han skämdes över, snarare än ignorera det, kan man förstå att han tog bort det.

Jag menar helt enkelt att sannolikheten är störst för att det fanns - för utredningen - intressant material i Telegram, just för att den appen gjort sig känd för kryptering och hemlighållande. Och att JG då valde att, mitt under pågående förhör, radera konversationer just i denna app, är minst sagt suspekt.
Citera
2020-03-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så JG var rädd att han skulle bli inblandad i sin egen cementblandare.

Han måste ha blivit mycket rädd för SD.

Vad har SD gjort med cementblandaren?
Citera
2020-03-08, 10:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
När det gäller det förstnämnda så vet jag inte. Men det viktiga är väl vad JG trodde skulle ske. Om han var av den uppfattningen att utredarna skulle sitta och läsa sådant han skämdes över, snarare än ignorera det, kan man förstå att han tog bort det.

Jag menar helt enkelt att sannolikheten är störst för att det fanns - för utredningen - intressant material i Telegram, just för att den appen gjort sig känd för kryptering och hemlighållande. Och att JG då valde att, mitt under pågående förhör, radera konversationer just i denna app, är minst sagt suspekt.

Ja men det är väl i just denna app två gifta män skulle konversera om saker som de vill hålla hemligt för sina fruar eller hur? Porrsurfande och detaljer kring detta är ett ypperligt exempel.

SD använde ju Telegram för att konversera med Lena och kunna hemlighålla det för sin fru HD.
Senast redigerad av Rosamund 2020-03-08 kl. 10:05.
Citera
2020-03-08, 10:07
Medlem
Citat:
Ja men det är väl i just denna app två gifta män skulle konversera om saker som de vill hålla hemligt för sina fruar eller hur? Porrsurfande och detaljer kring detta är ett ypperligt exempel.

Nu råkar jag vara kvinna, så jag vet ärligt talat inte om två halvt medelålders män sitter och diskuterar sådant ... gör de verkligen det? Anonymt på ett forum som detta, ja, men personligen?

Och JG verkar vara väldigt fördömande vad gäller otrohet, och att han då skulle avslöja sådant om sig själv verkar helt osannolikt. Något måste ha funnits i de där konversationerna som han ansåg viktigt att dölja. Funderar alltså på vad. Din teori håller inte, tycker jag.
Citera
2020-03-08, 10:09
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:

SD använde ju Telegram för att konversera med Lena och kunna hemlighålla det för sin fru HD.
Det enda som skulle göra det där rimligt är om det handlar om typ bögporr eller att de sextat med varandra. Vuxna män skickar inte eller diskuterar inte porrklipp.

Men nej, sjävklart handlar det om andra grejer. Ni vänder ut och in på er själva för att friskriva honom och varje gång blir det värre kränkingar mot hans person 😂
Citera
2020-03-08, 10:11
Medlem
Citat:
Lägg av... det är inte bara en billig affär med en fd pastor som resulterat i mord.
SD och hans gelikar har något riktigt galet för sig.
Någon Petter och snowwoman, autism, psyksjukdomar och mord fin blandning detta.
Citera
2020-03-08, 10:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nu råkar jag vara kvinna, så jag vet ärligt talat inte om två halvt medelålders män sitter och diskuterar sådant ... gör de verkligen det? Anonymt på ett forum som detta, ja, men personligen?

Och JG verkar vara väldigt fördömande vad gäller otrohet, och att han då skulle avslöja sådant om sig själv verkar helt osannolikt. Något måste ha funnits i de där konversationerna som han ansåg viktigt att dölja. Funderar alltså på vad. Din teori håller inte, tycker jag.

Han ville ju inte avslöja det och därför han panikraderade mitt under förhör. Även han vet att förhör och information som framkommer där blir offentliga i FUP sedan. Han ville dölja sitt skamliga beteende privat. Det här är tyvärr ganska vanligt mänskligt tänk. Det händer ibland i utredningar att oskyldiga människor gör sig av med material som de tror är oviktigt (och oftast är det det) för att deras förehavanden inte ska bli publikt. JG ansåg väl inte att det skulle hjälpa mordutredningen på något sätt om polisen fick se hans porrkonversationer.

Du får lita på mig eller googla eller fråga annan beteendevetare så får du samma svar att människor agerar på detta sätt att de vill dölja skamligt beteende från att bli publikt. Speciellt ju högre upp i samhällsstegen man kommer desto mer har man att förlora (i anseende och social status, kanske bli av med jobbet, hustrun lämnar).

Så som jag ser det finns två alternativ. Antingen ville han dölja eget skamligt beteende exakt som han sa eller han ville dölja något graverande mot SD. Jag tror på det första alternativet för att jag tror inte SD är så dum att han avslöjar något graverande för JG eller någon annan.
Senast redigerad av Rosamund 2020-03-08 kl. 10:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in