Citat:
Ursprungligen postat av
Kriminalen-nu
Nu råkar jag vara kvinna, så jag vet ärligt talat inte om två halvt medelålders män sitter och diskuterar sådant ... gör de verkligen det? Anonymt på ett forum som detta, ja, men personligen?
Och JG verkar vara väldigt fördömande vad gäller otrohet, och att han då skulle avslöja sådant om sig själv verkar helt osannolikt. Något måste ha funnits i de där konversationerna som han ansåg viktigt att dölja. Funderar alltså på vad. Din teori håller inte, tycker jag.
Han ville ju inte avslöja det och därför han panikraderade mitt under förhör. Även han vet att förhör och information som framkommer där blir offentliga i FUP sedan. Han ville dölja sitt skamliga beteende privat. Det här är tyvärr ganska vanligt mänskligt tänk. Det händer ibland i utredningar att oskyldiga människor gör sig av med material som de tror är oviktigt (och oftast är det det) för att deras förehavanden inte ska bli publikt. JG ansåg väl inte att det skulle hjälpa mordutredningen på något sätt om polisen fick se hans porrkonversationer.
Du får lita på mig eller googla eller fråga annan beteendevetare så får du samma svar att människor agerar på detta sätt att de vill dölja skamligt beteende från att bli publikt. Speciellt ju högre upp i samhällsstegen man kommer desto mer har man att förlora (i anseende och social status, kanske bli av med jobbet, hustrun lämnar).
Så som jag ser det finns två alternativ. Antingen ville han dölja eget skamligt beteende exakt som han sa eller han ville dölja något graverande mot SD. Jag tror på det första alternativet för att jag tror inte SD är så dum att han avslöjar något graverande för JG eller någon annan.