2020-03-08, 01:59
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Om jag var ytterst förmögen och även var rik på tid det vill säga att jag inte är en nära inpå utbränd vd eller dylikt. Så skulle jag nog också ta min båt och åka iväg till ett härligt ställe. Även om flera båtar är där så är ju båtarna så jäkla stora så lär ju enkelt vara mer än tillräckligt avstånd mellan varandra för att inte bli smittad.

Någon som har data på hur många yachter det var där förra året vid samma tid? Även utan Corona är det ju inte så märkligt att se lyxyachter vid Polynesien antar jag. Så hade varit intressant att jämföra.
Mina trakter saknar dock super yatcht ska leta upp en kanot.
Citera
2020-03-08, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Överlag verkar de ta det på allvar. De är dock vana vid umbäranden och att klara sig själva. Staten är inte lika stark - på gott och ont - där. Händer det saker så ställer man upp och hjälper varandra, civilsamhället är starkt (kanske starkast i Europa och väst) men sen så finns det ställen där folk har det väldigt dåligt. Italien är på många sätt ett bra land, men de lär ha en av de mest missnöjda befolkningarna i världen ...

När det gäller denna typ av uttalanden så är man mer konkret och rakt på sak i Italien än här, så du får också betrakta det ur den kontexten.

Italien är ett riktigt dysfunktionellt samhälle.
Fortfarande står man i en kö för att beställa och betala och får gå till en helt annan kö för att få sin cappuccino.

Vara småföretagare i Italien? Better shoot me, hamnar du i en tvist är det kört. Kan ta ett halv decennium eller längre innan den tas upp i rätten.
Citera
2020-03-08, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja, kanske. Jag hittade en nyhet som GAB skickat mig, som handlar om ground zero i Italien.
Känns som en väldigt bekväm och tillrättalagd historia:

https://summit.news/2020/03/05/coronavirus-patient-zero-in-italy-was-pakistani-migrant-who-refused-to-self-isolate/
Coronavirus Patient Zero in Italy Was Pakistani Migrant Who Refused to Self-Isolate
Continued to work at restaurant and deliver Chinese food

Ja, den känns inte så trovärdig. Enda jag läst än så länge är att Patient Zero inte är funnen.

No evidence that food delivery man was coronavirus patient zero in Italy
https://apnews.com/afs:Content:8622170027
Citera
2020-03-08, 02:01
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Du måste välja bort allt utom yachter.... Bara stora behöver en transpondern så varje båt
är någon betydelseful....

Om man hade ork skulle man se om man kunde hitta minsta
gemensamma nämnare mellan ägarna...... som drar till polynesien.....
Funkar kanot tror du?
Citera
2020-03-08, 02:03
Medlem
integritetsskäl , hur kan det vara integritetskränkande att berätta var hen har blivit smittad, det känns som censuren har börjat, vi kommer inte få reda på när vi har en allmänspridning av viruset förrän det är helt uppenbart och inte går att dölja längre.

Danderyds sjukhus har av integritetsskäl valt att inte gå ut med vilket område patienten besökt. De 15 medarbetarna som varit i kontakt med den smittade patienten har tagits ur tjänst, säger sjukhusets VD till nyhetsbyrån TT.
SVT · Jaqueline Balcer Bednarska
Citera
2020-03-08, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McMackan
Tror du tänker på Prato, precis norr om Florens.

https://www.google.com/amp/s/www.newyorker.com/magazine/2018/04/16/the-chinese-workers-who-assemble-designer-bags-in-tuscany/amp

Tusen tack! Så heter staden, ja! Arbetarna bor i fabriken... Inte lätt med hygienen då.

https://www.zeit.de/2014/30/chinesen-italien-textil-industrie
Citera
2020-03-08, 02:06
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Så de rika och kända tycks veta något vi inte vet. Tror de att de ska slippa covid-19 därborta i Polynesien? Varför tror de det? Har de fått vaccin? Har alla inhemska fått vaccin?

Åker inte väldigt många kryssningsfartyg dit?
Det borde ju i sådana fall vara ett högriskställe...
Citera
2020-03-08, 02:07
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kredo
Funkar kanot tror du?

Vädret ser bra ut på ventusky, vilken segelbåt som helst borde funka...........
Citera
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
integritetsskäl , hur kan det vara integritetskränkande att berätta var hen har blivit smittad, det känns som censuren har börjat, vi kommer inte få reda på när vi har en allmänspridning av viruset förrän det är helt uppenbart och inte går att dölja längre.

Danderyds sjukhus har av integritetsskäl valt att inte gå ut med vilket område patienten besökt. De 15 medarbetarna som varit i kontakt med den smittade patienten har tagits ur tjänst, säger sjukhusets VD till nyhetsbyrån TT.

De kan förmodligen inte hitta någon koppling till utlandet alls, och vågar inte gå ut med det utan att konsultera ex antal myndigheter och andra viktiga tyckare. Förhoppningsvis kläcker de ur sig vad som pågår under nästa vecka.
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:

Ska skicka ett mejl till min Gastro samband med mina provsvar jag skickar till DS.
Citera
2020-03-08, 02:08
Medlem
Grollarens avatar
Citat:

Och hur många andra patienter träffade de 15 medarbetarna innan de togs ur tjänst???
Citera
2020-03-08, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av August19
Tusen tack! Så heter staden, ja! Arbetarna bor i fabriken... Inte lätt med hygienen då.

https://www.zeit.de/2014/30/chinesen-italien-textil-industrie

https://www.svd.se/dodlig-fabriksbrand-i-italien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in