2020-03-08, 02:10
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
integritetsskäl , hur kan det vara integritetskränkande att berätta var hen har blivit smittad, det känns som censuren har börjat, vi kommer inte få reda på när vi har en allmänspridning av viruset förrän det är helt uppenbart och inte går att dölja längre.

Danderyds sjukhus har av integritetsskäl valt att inte gå ut med vilket område patienten besökt. De 15 medarbetarna som varit i kontakt med den smittade patienten har tagits ur tjänst, säger sjukhusets VD till nyhetsbyrån TT.
SVT · Jaqueline Balcer Bednarska

Har lite svårt att förstå logiken i att den insjuknade måste ha blivit smittad i ett annat land om landet personen besökt är ett land utan särskilt mycket smittspridning. Personen kan lika gärna ha blivit smittad i Sverige.

Man får lite grann intrycket att det är otroligt viktigt att placera all smittspridning i andra länder. Det är en sak om italienresenärer insjuknar efter hemkomst, men detta fall? Känns inte alls så säkert att han tagit med smittan.
Citera
2020-03-08, 02:10
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
integritetsskäl , hur kan det vara integritetskränkande att berätta var hen har blivit smittad, det känns som censuren har börjat, vi kommer inte få reda på när vi har en allmänspridning av viruset förrän det är helt uppenbart och inte går att dölja längre.

Danderyds sjukhus har av integritetsskäl valt att inte gå ut med vilket område patienten besökt. De 15 medarbetarna som varit i kontakt med den smittade patienten har tagits ur tjänst, säger sjukhusets VD till nyhetsbyrån TT.
SVT · Jaqueline Balcer Bednarska

Ja det säkraste är väl i så fall att utgå att personen besökte ens lokala ICA-butik.
Att myndigheterna inte fattar att det får motsatt effekt med dessa sekretess och integritetstjafs de håller på med. Ack, Ack.
Citera
2020-03-08, 02:11
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vädret ser bra ut på ventusky, vilken segelbåt som helst borde funka...........
Ok ska kolla in väderläget börjar bli vinter på södra halvklotet.
Citera
2020-03-08, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Fast varför skulle det vara märkligt? 80% milda fall, unga drabbas lindringt - känns inte så konstigt att de som orkar babbla med medier mår rätt okej då. Snarare gamla farmor på hemmet som inte känner sig så pigg.
Men för sjutton. När ska det tränga in i din skalle att det som de kallar "mild cases", tvärtemot vad idiotmedia och FHM här i Sverige tror, innebär också de som får lunginflammation?

Är du så trög? Det har tagits upp 20 ggr minst.

Citat:
Most people infected with COVID-19 virus have mild disease and recover. Approximately
80% of laboratory confirmed patients have had mild to moderate disease, which includes
non-pneumonia and pneumonia cases

Sid 12:

https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/who-china-joint-mission-on-covid-19-final-report.pdf

Annars kan du ju läsa intervjuer med folk som haft det, där de beskriver det som det värsta de varit med om. Unga personer med "milda" symptom.

Givetvis finns även de som knappt märkt av det, men tro inte att 80% "mild" betyder att det är en "walk in the park" för alla dom.
Citera
2020-03-08, 02:13
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Och hur många andra patienter träffade de 15 medarbetarna innan de togs ur tjänst???

Hur många salar med patienter har de gått in och ut i, tagit prover,plockat saker, temp, blodtryck osv osv
Armbindeln som används vid blodtrycks test.. Har någon någonsin sett en sjuksköyerska rengöra denna ? NIX.. i det rum jag låg på för 2 månader sedan så användes samma armbindel i hela rummet och togs med till nästa rum.. så att ligga på sjukhus UTAN corona lär vara det samma som att få smittan..

Alla som har feber och tror det är corona kan göra sitt livs största misstag genom att åka till sjukhus..

Akuten är förövrigt alltid en av de farligaste platserna man kan befinna sig på även i tider utan corona virus.
Citera
2020-03-08, 02:14
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Det är inte alls äckligt när man skär av förhuden på en 8 dagars pojke.
Han blir poppis hos tjejerna vid mogen ålder.
Citera
2020-03-08, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Har lite svårt att förstå logiken i att den insjuknade måste ha blivit smittad i ett annat land om landet personen besökt är ett land utan särskilt mycket smittspridning. Personen kan lika gärna ha blivit smittad i Sverige.

Man får lite grann intrycket att det är otroligt viktigt att placera all smittspridning i andra länder. Det är en sak om italienresenärer insjuknar efter hemkomst, men detta fall? Känns inte alls så säkert att han tagit med smittan.
Känns som dom vill mörka att smittspårningen har falerat då vi har satt alla våra kort på den.
Citera
2020-03-08, 02:16
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo

Annars har man inhemsk smitta vilket ingen vill ha och särskilt inte Folkhälsomyndigheten.
Citera
2020-03-08, 02:17
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Hur många salar med patienter har de gått in och ut i, tagit prover,plockat saker, temp, blodtryck osv osv
Armbindeln som används vid blodtrycks test.. Har någon någonsin sett en sjuksköyerska rengöra denna ? NIX.. i det rum jag låg på för 2 månader sedan så användes samma armbindel i hela rummet och togs med till nästa rum.. så att ligga på sjukhus UTAN corona lär vara det samma som att få smittan..

Alla som har feber och tror det är corona kan göra sitt livs största misstag genom att åka till sjukhus..

Akuten är förövrigt alltid en av de farligaste platserna man kan befinna sig på även i tider utan corona virus.

Jo jag noterade det senast jag var på akuten.
Båren med papper som jag skulle sitta på var så skitig att jag inte ville sätta mig där ens. Äckligt är vad det är. Jag tycker att det ska vara renare på sjukhuset än vad det är hemma. Men så är inte fallet.
Citera
2020-03-08, 02:18
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kredo
Han blir poppis hos tjejerna vid mogen ålder.

Citera
2020-03-08, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Ingen nämner fortfarande de tusentals prostituerade som dagligen jobbar vid vägkanten helt öppet och okontrollerat.
Mestadels kring Milanos utkanter och mindre, städer. Exakt där det härjar mest.

Kom ihåg vart ni läst det först

Härligt
Då lär vi ju knappast få någon spridning här hemma på vare sig klamydia eller Corona. Polisen håller ju på med och spränger ligor med sin operation rimjobb
Trodde inte det va så mycket prostitution i Italien ..!
Tyskland däremot står det tjejer efter vägkanten typ överallt efter solen gått ned så kanske finns något gemensamt med denna iakttagelse
Någon får åka med och undersöka detta! Kroppskondom på och skyddsmask sen ner och fråga runt.
Citera
2020-03-08, 02:20
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jo jag noterade det senast jag var på akuten.
Båren med papper som jag skulle sitta på var så skitig att jag inte ville sätta mig där ens. Äckligt är vad det är. Jag tycker att det ska vara renare på sjukhuset än vad det är hemma. Men så är inte fallet.
Satan i gatan spelar du rysk roulette eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in