2020-03-08, 01:34
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Han lägger ju definitivt korten på borden.

Har följt detta på RAI och de ordinarie programmen fortsätter i princip som vanligt, men med inslag om corona - och det är gott om såna program dagligen där man kan slänga in det. Sen så kommer det propåer emellanåt om hur man ska typ ”bete sig”.

Jag vet inte hur Italienarna ser på Corona men det är ju ganska kända i sitt sätt att ta livet med en klackspark. Så det kan ju ligga viss oro bakom detta uttalande av Lombardy krisansvarige:

"If the population does not understand that they must stay at home, the situation will become catastrophic "
Citera
2020-03-08, 01:34
Avslutad
Alla typer av större aktiviteter där många samlas är en riskfaktor. I norra Spanien har ett 60 tal människor smittats där sambandet var en begravning. Vidare har man där försökt begränsa pussandet av kristna statyer som är vanligt vid högtider.
Det finns helt klart traditioner som ökar spridningen.

Ja så länge man inte hamnat i nära aids stadie så kanske en hiv patient inte drabbas mer. Men jag tänker inte dra på mig hiv för å få käka mediciner o tro jag har bättre skydd mot corona🤒
Senast redigerad av lone star 2020-03-08 kl. 01:37.
Citera
2020-03-08, 01:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Undras vad prognosen är om du är HIV smittad och får Corona. Kanske inte världens mest lyckade combo.

Jag läste någonstans att de prövat hiv-mediciner mot corona med viss framgång, vet inte om det var här i tråden eller någon länk från kina. Det kanske bara blir bögarna kvar som överlever?
Citera
2020-03-08, 01:37
Medlem
severustheemperors avatar
Stora yacherna från södra afrika är ochså på väg i bahamasriktning.....
Hela världens elit verkar åka till en plats där massan inte kan hänga dem....
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-18.2/centery:-9.1/zoom:5
Citera
2020-03-08, 01:39
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Så tror fortfarande förnekarna att det är en vanlig influensa likt svininfluensan haha

Ja det är vansinnigt. Folk är verkligen inte särskilt intelligenta(eller så döljs det väl). Det har funkat förut att bedriva sitt liv som en lattesörplande zombie utan förmåga att tänka på andra problem än trumpeten som genussymbol. Nu när saker och ting är på riktigt så försvinner inte problemen om man blundar. Dags för många att vakna.

Titeln art director och en velodromhoj slår inte ett andningsskydd nu. Dessutom: raka bort hipsterskägget för det är rena virusfångaren.
Citera
2020-03-08, 01:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor

Hmm, funderar på hur smart det är att klustra ihop sig så där? Om någon blir förbannad och vill utkräva ansvar så är det bara att skicka ett par nukes, inget som drabbar på denna sida jorden.
Citera
2020-03-08, 01:44
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hmm, funderar på hur smart det är att klustra ihop sig så där? Om någon blir förbannad och vill utkräva ansvar så är det bara att skicka ett par nukes, inget som drabbar på denna sida jorden.

Tänkte precis på hur de kvarvarande officerarna i NATO tänker om de blir lämnade efter.....
Kan åtminståne bli tufft att komma tillbaka och återta kontrollen om för många drar.....
Citera
2020-03-08, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Känner som du, det är något som är skumt med Italien.

Det förvånar mig inte alls att viruset spridits i Italien. Det finns ett gammalt textilcentrum någonstans i landet som helt tagits över av kineser. Jag minns tyvärr inte vad staden heter eller var i landet. En italiensklärare berättade om det för några år sedan och efter det googlade jag det och läste om det men nu hittar jag det inte. Många kinesiska tillverkare av kläder har lagt en stor del av sin tillverkning där eftersom Italien är närmare till kunderna. Dessa fabriker har enbart kinesisk arbetskraft som utnyttjas och får slita till låga löner. Runtom i Italien finns det outletbutiker som sköts helt av kineser. De finns både på fastlandet och på öarna. Det åks nog mycket mellan Kina och Italien.
Citera
2020-03-08, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Känner som du, det är något som är skumt med Italien.
Under en hel månad hade vi bara ett fall till sex fall.
Det är precis som om de tycker att det inte spred sig snabbt nog. Liksom, hur kan norra Italien vara Europas Ground Zero? Flög det så många kineser dit från Wuhan? Kan inte se det framför mig att lantliga wuhaneser reser till Milano.

Det börjar lukta riktigt illa alltså.

Wuhan är faktiskt inte en lantlig stad.
Många utländska företag har kontor eller fabriker där och det är Kinas andra största universitetsstad

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag läste någonstans att de prövat hiv-mediciner mot corona med viss framgång, vet inte om det var här i tråden eller någon länk från kina. Det kanske bara blir bögarna kvar som överlever?

Sist jag läste något om det var att de tänkte starta en studie i Kina för att bekräfta tesen, men det verkar inte riktigt bli av med tanke på att utbrottet klingar av och det har varit svårt att få folk att ställa upp i en studie.
Citera
2020-03-08, 01:47
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor

Det är bara de rosa som är yachter. Resten är lastfartyg, tankers och fiskebåtar.
Citera
2020-03-08, 01:49
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMackan
Wuhan är faktiskt inte en lantlig stad.
Många utländska företag har kontor eller fabriker där och det är Kinas andra största universitetsstad

Sist jag läste något om det var att de tänkte starta en studie i Kina för att bekräfta tesen, men det verkar inte riktigt bli av med tanke på att utbrottet klingar av och det har varit svårt att få folk att ställa upp i en studie.

Wuhan har en befolkning på över 11 miljoner dvs helt i klass med hela Sveriges befolkning..lagliga och illegala..
Citera
2020-03-08, 01:49
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av August19
Det förvånar mig inte alls att viruset spridits i Italien. Det finns ett gammalt textilcentrum någonstans i landet som helt tagits över av kineser. Jag minns tyvärr inte vad staden heter eller var i landet. En italiensklärare berättade om det för några år sedan och efter det googlade jag det och läste om det men nu hittar jag det inte. Många kinesiska tillverkare av kläder har lagt en stor del av sin tillverkning där eftersom Italien är närmare till kunderna. Dessa fabriker har enbart kinesisk arbetskraft som utnyttjas och får slita till låga löner. Runtom i Italien finns det outletbutiker som sköts helt av kineser. De finns både på fastlandet och på öarna. Det åks nog mycket mellan Kina och Italien.

Ingen nämner fortfarande de tusentals prostituerade som dagligen jobbar vid vägkanten helt öppet och okontrollerat.
Mestadels kring Milanos utkanter och mindre, städer. Exakt där det härjar mest.

Kom ihåg vart ni läst det först
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in