2020-03-07, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Det kan din säljare plocka bort.
Jag frågar alltid kunder om dom vill ha porren eller inte.

OK.
Finns ingen möjlighet att göra det själv alltså ☹️
Jag får kontakta dom 👍
2020-03-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furuvikarn
Jag skulle säga Shield!
Shield är lika lättanvänd som Z8:an 😉

Tivimate har nog inspelning om några veckor/månader. Jag brukar inte spela in så ofta, men kanon när det börjar funka. Catch Up funktionen funkar på Tivimate 😀

Apple tv har jag aldrig provat och kommer nog aldrig göra det heller.
Jag har Nvidia Shield 2017 och är jättenöjd med den. (Betalade 1790kr för den för ett år sedan)
Den nya generationen Shield är dyrare. Jag skulle nog välja Pro modellen av den nya när jag köper nästa.

Ok :-) ja, inte den blekaste om det räcker med 8GB varianten eller om man bör gå på pro. Även 8GB har stöd för Micro SD kort?

16GB Pro varianten verkar dock avsevärt populärare än 8GB varianten med tanke på att den tar slut hela tiden...

Plex klient bör fungera från båda två gissar jag (så länge man inte får för sig att köra den som Plex server).

Ja, hoppas att det till slut blir ungefär lika bra med IPTV via Shield som via Formuler Z8a. Inspelning kan vara bra, många amerikanska sportevenemang tex går ju mitt i nätterna. Beror väl på hur snabbt Tivimate och IMplayer nu utvecklas.
Senast redigerad av mastodon111 2020-03-07 kl. 11:07.
2020-03-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Ok :-) ja, inte den blekaste om det räcker med 8GB varianten eller om man bör gå på pro. Även 8GB har stöd för Micro SD kort?

16GB Pro varianten verkar dock avsevärt populärare än 8GB varianten med tanke på att den tar slut hela tiden...

Plex klient bör fungera från båda två gissar jag (så länge man inte får för sig att köra den som Plex server).

Ja, hoppas att det till slut blir ungefär lika bra med IPTV via Shield som via Formuler Z8a. Inspelning kan vara bra, många amerikanska sportevenemang tex går ju mitt i nätterna. Beror väl på hur snabbt Tivimate och IMplayer nu utvecklas.

Tivimate duger bra som den är just nu! Har du provat?
I Tivimate kan du redan nu gömma dom länder, VOD kategorier du inte vill se. Där är Tivimate bättre än Mytvonline2 tycker jag.
Tivimate jobbar på att kategorisera VOD lite bättre (funkar visserligen hyfsat idag)

https://www.reddit.com/r/TiviMate/comments/erqlw5/suggestions/
2020-03-07, 13:41
Medlem
eribabsis avatar
Jag använder IPTV på datorn via SimpleTV. Den byter ofta kanal själv och hoppar alltid ner ett steg i kanallistan. Är det leverantör eller SimpleTV som spökar?

E: Kör man repeat på Play Mode så laddar den om samma kanal var 30 sekund istället.

Samma problem med Kodi bara att där stängs kanalen av istället.
Senast redigerad av eribabsi 2020-03-07 kl. 14:25.
2020-03-07, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Jag använder IPTV på datorn via SimpleTV. Den byter ofta kanal själv och hoppar alltid ner ett steg i kanallistan. Är det leverantör eller SimpleTV som spökar?

E: Kör man repeat på Play Mode så laddar den om samma kanal var 30 sekund istället.

Samma problem med Kodi bara att där stängs kanalen av istället.

Vad händer om du kör med din m3u-länk i valfri iptv-app på din mobil?
2020-03-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111

Jag har Nvidia shield 8gb varianten och den fungerar utmärkt med iptv. Har en tvip605 bluetooth fjärr kopplat till den, perfekt för iptv, finns på aliexpress, köp bluetooth varianten!

Det som irriterar mig lite är att den inte alls har någon usb port så ta det i beaktande.
2020-03-07, 20:53
Medlem
Någon som har tips på app för iptv som går att köra på nyare Luxor tv?
Det är mina päron som letar lite.
Finns någon sorts app butik som verkar vara begränsad.
2020-03-07, 20:56
Medlem
Harry_s avatar
jag har editerat M3U filen
men hur får man in den i boxen 605 ?
2020-03-07, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
jag har editerat M3U filen
men hur får man in den i boxen 605 ?

Tvip 605 kör med Mac adress. Den ger du till din säljare.
2020-03-07, 23:52
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Tvip 605 kör med Mac adress. Den ger du till din säljare.

då får det va
2020-03-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Jag har Nvidia shield 8gb varianten och den fungerar utmärkt med iptv. Har en tvip605 bluetooth fjärr kopplat till den, perfekt för iptv, finns på aliexpress, köp bluetooth varianten!

Det som irriterar mig lite är att den inte alls har någon usb port så ta det i beaktande.

Hmmm, ok, visste inte, ja det är kanske inte så bra om tex Tivimate appen eller IMplayer appen i framtiden får stöd för inspelning (för inkoppling av extern lagring). Dock så det ju en ganska rejäl prislapp på 16GB Pro varianten
Senast redigerad av mastodon111 2020-03-08 kl. 00:18.
2020-03-08, 00:32
Medlem
Hur är det, har tvip605 boxen bra stöd för inspelning eller ej?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in