2020-03-06, 21:32
Medlem
Tar gärna också emot tips på hur man öppnar , redigerar , sparar osv
Kan man göra en dubblett typ och redigera den andra så originalet är kvar, ifall något skulle ”fucka” !?
Svårt ?

Måååånga länder man kan ta bort och inte behöver
2020-03-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerofsweden1
Tar gärna också emot tips på hur man öppnar , redigerar , sparar osv
Kan man göra en dubblett typ och redigera den andra så originalet är kvar, ifall något skulle ”fucka” !?
Svårt ?

Måååånga länder man kan ta bort och inte behöver

Länderna du inte vill ha kan du be din säljare plocka bort.

Du har ju kvar din m3u-länk du får från din säljare.
Den sparar man ju alltid.
2020-03-06, 23:23
Medlem
Haloumis avatar
Om man själv redigerar sin m3u och tar bort länder osv, vad händer med kanaler när det byts källa? Ibland kan man ju titta på tv och mitt i sändning märker man att källan byts till högre/lägre kvalla eller liknande. Hänger det med även med egen redigerad och låst m3u?

Lite synd att inte alla leverantörer kan erbjuda dashboard åt sina kunder. Många har det men inte alla. Minskar ju arbetsbördan för säljarna. En fördel är att man kan förlänga sin lina rakt i dashen också.
2020-03-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Blir inte det förbannat jobbigt när det kommer nya kanaler?

Finns editorer där du kan söka på nya kanaler som kommit jämfört med listan du har och bara lägga in dem i din egna lista...
2020-03-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Länderna du inte vill ha kan du be din säljare plocka bort.

Du har ju kvar din m3u-länk du får från din säljare.
Den sparar man ju alltid.

Inte om säljaren försvunnit spårlöst, men länken fortfarande fungerar...

Ja, originallänken är alltid kvar, du kan inte ändra det innehållet i en editor. Du laddar ner listan lokalt från din originallänk och redigerar kopian du har lokalt...
2020-03-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Om man själv redigerar sin m3u och tar bort länder osv, vad händer med kanaler när det byts källa? Ibland kan man ju titta på tv och mitt i sändning märker man att källan byts till högre/lägre kvalla eller liknande. Hänger det med även med egen redigerad och låst m3u?

Lite synd att inte alla leverantörer kan erbjuda dashboard åt sina kunder. Många har det men inte alla. Minskar ju arbetsbördan för säljarna. En fördel är att man kan förlänga sin lina rakt i dashen också.

Vet inte vad du menar med att det byts källa? Har aldrig varit med om det... m3u- listan är ju ett dokument där varje kanal/ film osv har en egen fast url till just den kanalen/ filmen. Om du laddar ner en m3u och kikar på den i tex wordpad ser du hur den är uppbyggd...
2020-03-07, 00:15
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll
Vet inte vad du menar med att det byts källa? Har aldrig varit med om det... m3u- listan är ju ett dokument där varje kanal/ film osv har en egen fast url till just den kanalen/ filmen. Om du laddar ner en m3u och kikar på den i tex wordpad ser du hur den är uppbyggd...

Kanalerna tas från olika källor. Leverantören byter ibland källa till, låt oss säga Discovery HD. Byts till en annan stream som funkar bättre för tillfället. Följer din m3u med i dessa byten om du redigerat den själv? Vet inte om det blev tydligare eller rörigare, haha.
2020-03-07, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Kanalerna tas från olika källor. Leverantören byter ibland källa till, låt oss säga Discovery HD. Byts till en annan stream som funkar bättre för tillfället. Följer din m3u med i dessa byten om du redigerat den själv? Vet inte om det blev tydligare eller rörigare, haha.

Jaha, visste inte att det funkar så...
M3u-listan du själv gör ser precis likadan ut som originalet, där url till varje kanal/film är exakt detsamma. Så om en leverantör i sin tur ändrar källa till de länkarna blir resultatet detsamma.
2020-03-07, 10:08
Medlem
Någon som vet om man manuellt kan redigera VOD kategorierna. Jag vill exempelvis plocka bort adult kanalerna och ett gäng till.
Hade inga problem att plocka bort länderna från livet.
Hittar dock inte hur man gör med VOD
Detta skall alltså göras på Formuler Z8:n
Tack på förhand 😀
2020-03-07, 10:18
Medlem
Inte tagit beslut för box ännu... ;-)

Vilken tycker ni är den bästa "kompromiss boxen"? Dvs om jag vill ha en box som inte enbart är vass på iptv likt Formuler Z8a eller TVIP S-Box v.605? En box som även är bra på annat? Vore tex kul om jag kunde koppla mig till någon av mina bekantas Plex servrar direkt från boxen.

Nvidia Shield eller Apple TV 4K, eventuella fler alternativ?

Jag förstår att Shield inte ger en riktigt lika lättanvänd lösning som tex Z8an men förhoppningsvis utvecklas appar som tex Tivimate och IMplayer vilket gör att skillnaden mellan Z8an och Shield blir mindre?

Sedan vet jag inte riktigt vilken Shield variant man bör sikta på?

nVidia Shield TV Pro 16GB eller nVidia Shield TV 8GB, vad förlorar jag med 8GB varianten? Pro 16GB varianten verkar det vara brist på hos många handlare ser jag.
2020-03-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furuvikarn
Någon som vet om man manuellt kan redigera VOD kategorierna. Jag vill exempelvis plocka bort adult kanalerna och ett gäng till.
Hade inga problem att plocka bort länderna från livet.
Hittar dock inte hur man gör med VOD
Detta skall alltså göras på Formuler Z8:n
Tack på förhand 😀

Det kan din säljare plocka bort.
Jag frågar alltid kunder om dom vill ha porren eller inte.
2020-03-07, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Inte tagit beslut för box ännu... ;-)

Vilken tycker ni är den bästa "kompromiss boxen"? Dvs om jag vill ha en box som inte enbart är vass på iptv likt Formuler Z8a eller TVIP S-Box v.605? En box som även är bra på annat? Vore tex kul om jag kunde koppla mig till någon av mina bekantas Plex servrar direkt från boxen.

Nvidia Shield eller Apple TV 4K, eventuella fler alternativ?

Jag förstår att Shield inte ger en riktigt lika lättanvänd lösning som tex Z8an men förhoppningsvis utvecklas appar som tex Tivimate och IMplayer vilket gör att skillnaden mellan Z8an och Shield blir mindre?

Sedan vet jag inte riktigt vilken Shield variant man bör sikta på?

nVidia Shield TV Pro 16GB eller nVidia Shield TV 8GB, vad förlorar jag med 8GB varianten? Pro 16GB varianten verkar det vara brist på hos många handlare ser jag.

Jag skulle säga Shield!
Shield är lika lättanvänd som Z8:an 😉

Tivimate har nog inspelning om några veckor/månader. Jag brukar inte spela in så ofta, men kanon när det börjar funka. Catch Up funktionen funkar på Tivimate 😀

Apple tv har jag aldrig provat och kommer nog aldrig göra det heller.
Jag har Nvidia Shield 2017 och är jättenöjd med den. (Betalade 1790kr för den för ett år sedan)
Den nya generationen Shield är dyrare. Jag skulle nog välja Pro modellen av den nya när jag köper nästa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in