Citat:
Ursprungligen postat av
mastodon111
Inte tagit beslut för box ännu... ;-)
Vilken tycker ni är den bästa "kompromiss boxen"? Dvs om jag vill ha en box som inte enbart är vass på iptv likt Formuler Z8a eller TVIP S-Box v.605? En box som även är bra på annat? Vore tex kul om jag kunde koppla mig till någon av mina bekantas Plex servrar direkt från boxen.
Nvidia Shield eller Apple TV 4K, eventuella fler alternativ?
Jag förstår att Shield inte ger en riktigt lika lättanvänd lösning som tex Z8an men förhoppningsvis utvecklas appar som tex Tivimate och IMplayer vilket gör att skillnaden mellan Z8an och Shield blir mindre?
Sedan vet jag inte riktigt vilken Shield variant man bör sikta på?
nVidia Shield TV Pro 16GB eller nVidia Shield TV 8GB, vad förlorar jag med 8GB varianten? Pro 16GB varianten verkar det vara brist på hos många handlare ser jag.
Jag skulle säga Shield!
Shield är lika lättanvänd som Z8:an 😉
Tivimate har nog inspelning om några veckor/månader. Jag brukar inte spela in så ofta, men kanon när det börjar funka. Catch Up funktionen funkar på Tivimate 😀
Apple tv har jag aldrig provat och kommer nog aldrig göra det heller.
Jag har Nvidia Shield 2017 och är jättenöjd med den. (Betalade 1790kr för den för ett år sedan)
Den nya generationen Shield är dyrare. Jag skulle nog välja Pro modellen av den nya när jag köper nästa.