2020-03-07, 21:57
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delfintanke
Hittade ingen artikel om det. Har du källa?

Förstanyhet i liverapporteringen:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2020-03-07, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Detta är naturligtvis Bomben !!!

Mm. Låt oss ta Egypten (som har två fall) får en okontrollerad smitthärd.

Landet har nyss passerat +100 mill.
Citera
2020-03-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Jag misstänker att Stockholm redan i det här skedet är en av de värre städerna i europa, någon som har koll på vilken plats storstaden hamnar på i europa?

Vet bara när Sthlm hade ca 60 fall två dar sen så hade Stor Paris (12-13 miljoner) ca 50 fall.
Citera
2020-03-07, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarmen
Tycker jag läst flera gånger att munskydd, inte skyddar mot corona utan bara delvis skyddar andra från att bli smittade om en själv bär på viruset.

Men ändå saknar sjukhusen dessa munskydd som "SKYDDAR MOT VIRUS".

https://www.vk.se/2020-03-07/brist-pa-andningsskydd-i-vasterbotten-helt-klart-oroliga

citat: "De andningsskydd som det råder brist på är dem som skyddar mot virus, det är ingen brist på de munskydd som exempelvis används under operationer"
Har avhandlats 1000 ggr i traden, det är FFP2 och FFP3 masker som skyddar mot viruset. Dessa finns att köpa pa byggvaruhus bla men inte nu längre för vi som läste in oss pa ämnet var sa intelligenta att vi köpte masker innan viruset spreds utanför Kina
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Och att man i de flesta länder bara testar folk i riskgrupper. Alltså typ gamla, multisjuka osv. Självklart blir dödligheten då rejält överdriven än den reella dödligheten. Jag tippar också kring 0,8-1,0%.

Men det är omöjligt få folk att begripa detta. Många iallafall.

Japp, exakt. Italien testar endast människor som uppvisar symptom och som tillhör riskgrupper. Att dödligheten skjuter iväg då är rätt väntat.

Det intressanta där är medelåldern för döda är 81 år och över 80% av dom som dör har minst två andra bakomliggande sjukdomar. Det är med andra ord inte friska 30-åringar som stryker med (även om det KAN ske) vilket många tycks tro i den här tråden.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tror inte du förstår eller läste mitt inlägg, inklusive bbc-länken.

Jag tvivlar även på din förmåga att räkna %.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Räkna ut cfr för italien idag och säg vad den ligger på
Citera
2020-03-07, 22:00
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Hur ids du ens kommentera siffror från världens mest brutala regim??

Hur tänker du nu dude?

1000 dubbla allt dom säger. Alt. 10 000 dubbla.

Men håll bara käften och dra till Konspirationsforumet. Det finns ingenting som tyder på att Kinas siffror är fejkade.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Vet bara när Sthlm hade ca 60 fall två dar sen så hade Stor Paris (12-13 miljoner) ca 50 fall.

Man skulle behöva veta hur många som är testade i respektive land också. För att kunna dra några som helst slutsatser av alla siffror på fall som florerar här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Då måste du ha räknat väldigt fel? Eller hur räknade du då?
Nej. Jag räknade ut medeltiden för att avlida utifrån de kända data som fanns då. Detsamma med friskskrivningarna. Iom att det var så få fall så var det lätt att följa utvecklingen i alla tre länderna då. Där i början hade dessa tre länder väldigt detaljerade rapporter som gjorde det lätt att verifiera utvecklingen.

Edit: detta var medan Korea fortfarande smittspårade alla.
Senast redigerad av Pisseman 2020-03-07 kl. 22:03.
Citera
2020-03-07, 22:01
Medlem
Summer24s avatar
Försöker hänga med i tråden så mycket jag hinner. Har vi någon med här som har testat positivt och är sjuk/i karantän?
Citera
2020-03-07, 22:01
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag har försökt förklara detta i flera dygn. Men alarmismen är skrämmande hög och folk går igång på att viruset ska vara så jävligt som möjligt. När WHO gick ut och sa att man överdrivit dödligheten i början så trodde många här inne att dom ljög för att lugna folket. På den nivån är det... Faktaresistant alarmism råder.

Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag har förklarat samma sak minst 10 gånger. Men det hjälper inte de faktaresistenta härinne.
Bra att vi är fler här inne... Ibland blir man frustrerad.

Jag tycker dock WHO kunde vara bättre på att förtydliga eftersom massor med vanliga journalister missförstår.
Citera
2020-03-07, 22:02
Medlem
Ja, nu ska ingen få förflytta sig utanför Lombardiet (inkl Milano) hur fasen ska det gå? Är flygen helt strandade eller ( det tror jag ej)
Känner folk vid Garda sjön och Bolzano, är det Lombardiet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in