2020-03-07, 21:54
Medlem
Bananarmens avatar
Tycker jag läst flera gånger att munskydd, inte skyddar mot corona utan bara delvis skyddar andra från att bli smittade om en själv bär på viruset.

Men ändå saknar sjukhusen dessa munskydd som "SKYDDAR MOT VIRUS".

https://www.vk.se/2020-03-07/brist-pa-andningsskydd-i-vasterbotten-helt-klart-oroliga

citat: "De andningsskydd som det råder brist på är dem som skyddar mot virus, det är ingen brist på de munskydd som exempelvis används under operationer"
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Det vi måste ha i åtanke är...…… Tänk om det är låååååååångt fler döda i tex. Kina, Italien, Iran osv... men att det mörkas?

Det är så långt fler smittade som vandrar runt och tror dom har en vanlig förkylning ändå så dom äter upp dessa mörkningar flera gånger om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag räknade för några veckor sedan ut CFR på genomgångna fall i Korea, Singapore, Hong Kong. Med felmarginal hamnade jag då på 0,5-1%. Detta baseras dock på en fungerande sjukvård, vilket dessa länder då hade.
Då måste du ha räknat väldigt fel? Eller hur räknade du då?

Jag känner inte till deras siffror i huvudet, men ditt resultat gör mig väldigt förvånad med tanke på att dödligheten utanför Kina har varit högre.
Citera
2020-03-07, 21:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Har ju varit mkt fokus på Mello nu och det med all rätt. Samtidigt blir def tufft för all arenaidrott snart. Hur ska det bli med hockeyslutspelet t.ex? Där får myndigheterna och Löfven en het nöt på bordet. Först då kommer nog en del se mer av helheten.

Inte en het potatis då?

Varför skulle myndigheterna bekymra sig särskilt om ishockey?
Citera
2020-03-07, 21:55
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Det vi måste ha i åtanke är...…… Tänk om det är låååååååångt fler döda i tex. Kina, Italien, Iran osv... men att det mörkas?

Det är garanterat ingen mörkning i Italien iaf, så släpp det. Kina och Iran, mycket möjligt, men lika troligt att de inte vet hur många som är smittade osv också.
Citera
2020-03-07, 21:56
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
När skall du ge dig med dina 1% påhitt, om någon jävla idiot tror på dig så kan de sluta med att de besöker äldre människor eller bryter sin karantän. det finns fakta, så sluta vara så jävla faktaresistent och gå på vad vi vet.

Italien CFR per dag: 31.4%, 38.66%, 36.7%, 29.05%, 33.06%, 25.87%, 32.21%, 27.94% , 26.33%, 27.36% , 28.69% (7 mars)

Det är varför italien stänger ned en region. Inte dina jävla fantasier.
Jag tror inte du förstår eller läste mitt inlägg, inklusive bbc-länken.

Jag tvivlar även på din förmåga att räkna %.
Senast redigerad av Madagascar 2020-03-07 kl. 21:58.
Citera
Bannlyst
Fan blev ju skit glad. På corona counter stod det 160 friska i Sverige 150 i Norge. Och jätte många länder hade massa blivit friska.

Det som är kvar dock är

Georgien 13/13 friska
Kroatien 12/12
Quatar 12/12
Slovenien 12/12
Estland 10/10
Argentina
Vitryssland
Polen
Ungern
Indonesien
Afghanistan
Nya Zeeland
Macau
Ecuador
Brasilien
Irland
Finland 19/18
Portugal
Danmark 26 friska av 27
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Problemet med testerna i Guangdong är att de visade att Kinas fall kanske inte var just toppen på isberget som man hade hoppats på innan - vilket såklart ger en dödligt mer i linje med de officiella siffrorna.

Fast det gäller ju i Guangdong. Dödligheten där borde vara runt 2-3% också, men den är långt ifrån det. Samma i Zhejiang. Samma i Sydkorea. Samma på Diamond Princess osv. Antagligen beror det på att man har hittat både dom milda fallen och dom mer allvarliga, vilket man uppenbarligen inte har gjort i Italien och USA t.ex.
Citera
2020-03-07, 21:57
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Zhejiang har 60 aktiva fall, 1 dödsfall och 1154 friskförklarade.
Guangdong har 108 aktiva fall, 7 dödsfall, 1237 friskförklarade.

Att dödligheten inte är i närheten av 3.4% är ganska tydligt, att 3.4% har dött av alla bekräftat smittade i världen stämmer, men det beror på kraftig underrapportering av milda fall på många ställen.

Om det knallade runt en massa människor med så milda symptom att de inte misstänkte Covid-19 och därför inte testade sig så skulle det ploppa upp nya kluster likt det i Italien överallt. Det finns inget gigantiskt mörkertal av milda fall, bara av de fall där sjukdom ej ännu har utvecklats. Ni ägnar er åt önsketänkande, precis som FHM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det är så långt fler smittade som vandrar runt och tror dom har en vanlig förkylning ändå så dom äter upp dessa mörkningar flera gånger om.
Ja.... möjligtvis!

Citat:
Ursprungligen postat av ExtraKebabsas
Men lägg ner nu din jäkla foliehatt.
Man ska inte bara svälja allt och leva!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Egypten och Algeriet ligger väl i topp med fall där.

Jag förstår inte alls detta..?

Varför har vi enbart i Europa en spridning?

Asien: 100 nya fall/dag

USA: 100 fall/dag

Europa : 4000 fall/dag

Vad händer? Är övriga världen immuna mot detta och det är riktad smittspridning mot just Europa ?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Till alla som springer runt och tror på stora mörkertal

96.5% av alla med Covid-19 har förändringar på lungorna på hrct.

Du vet om du fått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in